Rozrywka i wypoczynek » Turystyka
Sukces eSKY.pl w Bułgarii
Przedsięwzięcie to okazało się sukcesem, dodatkowo wspomaganym bieżącą implementacją najnowocześniejszych rozwiązań do serwisu eSKY.bg.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Ekspansja eSKY.pl poza rodzimy rynek, to efekt konsekwentnie realizowanej strategii firmy i odpowiedź na szybko rosnące zainteresowanie klientów polskich i zagranicznych, zakupem usług turystycznych przez Internet, takich jak wycieczki, hotele, bilety lotnicze. Wybór Bułgarii, na miejsce pierwszej zagranicznej filii Spółki, związany był przede wszystkim z dynamicznym rozwojem tamtejszej turystyki. Według danych pochodzących z rynku, w 2008 roku Bułgarzy zakupili blisko 6 milionów wycieczek, z czego aż 30%, stanowiły wyjazdy do Grecji. W ciągu ostatnich 8 lat, rynek turystyczny w Bułgarii rozwijał się systematycznie, odnotowując rokrocznie średnio 12% wzrost. Zwiększenie napływu turystów zagranicznych wzmaga istniejący popyt na rozwój infrastruktury w branży. Dodatkowo, w tamtym regionie, w szybkim tempie rośnie liczba użytkowników Internetu i dynamicznie rozwija się sprzedaż usług turystycznych online.
Od startu serwisu www.esky.bg minęło niecałe dziesięć miesięcy - w tym czasie sprzedaż wzrosła w okresie od października 2008 do lipca 2009, blisko 10-krotnie. Zgodnie z prognozami na najbliższe miesiące, eSKY.bg przewiduje dalszy wzrost sprzedaży usług turystycznych, o 20-30%, w każdym miesiącu. Bułgarski oddział firmy sprzedaje obecnie bilety lotnicze prawie 700 linii lotniczych, oraz współpracuje z agencjami turystycznymi.
Przyszły rozwój eSKY.bg jest w znaczącej mierze zależny od działań podejmowanych w polskiej centrali. Wiąże się to z implementacją sprawdzonych rozwiązań, które z powodzeniem funkcjonują dzisiaj w serwisie www.esky.pl. W ciągu najbliższych miesięcy Spółka zamierza w bułgarskim oddziale wprowadzić system BackOffice. Równocześnie przygotowywany jest w Polsce moduł umożliwiający rezerwację noclegów w hotelach, który zostanie zaimplementowany z początkiem października tego roku. Firma pracuje także nad całkowicie nową wersją serwisu bułgarskiego, która ma być gotowa w ciągu najbliższych tygodni. eSKY.bg ubiega się również o akredytację Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), co pozwoli mu na pełną autonomię w sprzedaży biletów lotniczych, na bułgarskim rynku.
Bułgaria to zaledwie pierwszy krok na drodze zagranicznej ekspansji naszej firmy - wspomina Łukasz Habaj, wiceprezes eSKY.pl. W przyszłości Spółka zamierza wejść także na rynki innych krajów europejskich. Drugą zagraniczną filię zamierzamy uruchomić w Rumunii już w październiku tego roku, a wśród kolejnych potencjalnych lokalizacji można wymienić m.in. Czechy i Słowację czyli kraje, w których sektor turystyczny obecnie przeżywa dynamiczny rozwój – dodaje Łukasz Habaj.
Komentarze (0)