Dom » Wnętrza
Święta wśród ludzi, nie wśród mebli
Zobacz więcej zdjęć » |
Starsze osoby często mierzą się z samotnością, którą w Święta odczuwają szczególnie dotkliwie.
10 grudnia br. startuje nowa kampania „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli",
w której IKEA wraz ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich oraz Federacją Polskich Banków Żywności, zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W Polsce żyje ok. 280 tysięcy osamotnionych seniorów powyżej 80 roku życia - czyli prawie tylu, ilu jest mieszkańców Białegostoku. Niemal co piąta osoba po 65 roku życia czuje się samotna - zwłaszcza, gdy mieszka w pojedynkę. Co więcej, 1 na 10 badanych nigdy lub prawie nigdy nie jest odwiedzana w domu a 1 z 20 osób nigdy z niego nie wychodzi [1]- towarzyszami ich codzienności są meble.
Te dane to sygnał, że samotność to obecnie jeden z największych problemów, z którym codziennie mierzą się osoby starsze. Dlatego IKEA podjęła współpracę ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich oraz z Federacją Polskich Banków Żywności, żeby wspólnie wspierać seniorów zarówno w Święta, jak i w ciągu całego roku. W ramach najnowszej kampanii powstała dedykowana platforma „swietawsrodludzi.onet.pl", na której każdy może wesprzeć inicjatywę za pomocą internetowych datków bezpośrednio na rzecz tych organizacji. Ten mały gest może odmienić Święta wielu potrzebujących.
Zebrane fundusze zostaną przekazane na rzecz organizacji - partnerów inicjatywy, którzy zajmują się wsparciem osamotnionych i potrzebujących. Wolontariusze Stowarzyszenia mali bracia Ubogich towarzyszą samotnym starszym osobom na co dzień. Każdego roku przygotowują dla nich wigilijne kolacje. Z kolei Banki Żywności już po raz 23. zorganizowały świąteczną zbiórkę jedzenia, które trafi do potrzebujących. Na co dzień Banki w całej Polsce wspierają żywnością ratowaną ze sklepów osoby w trudnej sytuacji, w tym w dużej mierze ludzi starszych i samotnych, którzy każdego dnia stają przed wyborem czy kupić jedzenie, leki czy zapłacić rachunki. Wspierając działania tych organizacji, możemy pomóc tym, którzy tego najbardziej potrzebują i sprawić, by jak najwięcej seniorów spędziło Święta wśród ludzi.
Wierzymy, że w Święta ważniejsza od mebli i dekoracji jest obecność drugiej osoby. Pragniemy, żeby dodatkowe nakrycie na wigilijnym stole było czymś więcej, niż tylko symbolem. Zaprosiliśmy do współpracy dwie wyjątkowe organizacje, ponieważ są ekspertami we wsparciu potrzebujących. Nasze wspólne działania mogą pomóc samotnym seniorom, nie tylko w te Święta, pozostawać w bliskości, wśród ludzi - mówi Katarzyna Broniarek, Dyrektorka ds. Komunikacji IKEA Retail w Polsce.
W kampanię zaangażowali się również Influencerzy, tacy jak: Ola Żuraw, Billie Sparrow, 10 Minut Spokoju, Ekskluzywny Menel czy Szparagi, którzy wzięli udział w specjalnej sesji promującej akcję. Za pomocą swoich kanałów zachęcają do pomocy osobom starszym
i samotnym pokazując, że ten problem może dotyczyć każdego z nas.
Samotność w święta odczuwa się najbardziej dotkliwie. Zwróćmy uwagę, że wielu samotnych seniorów to osoby z naszego najbliższego otoczenia. Warto rozejrzeć się po lokalnej społeczności, czy któryś z naszych sąsiadów nie spędza tego dnia w pojedynkę. Zainteresowanie i obecność są najpiękniejszym prezentem, jaki możemy im podarować.
Link do filmu: https://youtu.be/go7-BxFBCNM
Więcej informacji znajduje się na oficjalnej stronie kampanii: swietawsrodludzi.onet.pl
Banki Żywności ratują żywność przed zmarnowaniem i przekazują ją najbardziej potrzebującym.
31 Banków Żywności działających na terenie całego kraju tworzy Federację Polskich Banków Żywności. Wszystkie są organizacjami pozarządowymi o statusie stowarzyszenia lub fundacji.
Banki Żywności wspierają pomocą żywnościową na masową skalę 3500 organizacji dobroczynnych w Polsce, m.in. świetlice, ogniska wychowawcze dla dzieci, domy dziecka, domy samotnej matki, jadłodajnie i inne organizacje, które prowadzą zbiorowe żywienie bądź przekazują żywność bezpośrednio osobom potrzebującym. Dzięki temu z pomocy żywnościowej systematycznie korzysta około 1,6 mln osób w potrzebie, będących podopiecznymi tych organizacji.
O Stowarzyszeniu mali bracia Ubogich
Stowarzyszenie mali bracia Ubogich przychodzi z pomocą starszym samotnym osobom. Jest odpowiedzią na pogłębiającą się w społeczeństwie samotność w szczególności dotykającą starszych ludzi. Stowarzyszenie mali bracia Ubogich to przyjaciele osób starszych. Szczególną troską otaczają osamotnionych seniorów organizując dla nich tzw. wolontariat towarzyszący (Program TWOJA OBECNOŚĆ POMAGA MI ŻYĆ). Obecnie pod stałą opieką stowarzyszenia jest ponad 300 seniorów z Warszawy, Lublina, Poznania i Pruszkowa.
W programie bierze udział 350 wolontariuszy, którzy regularnie odwiedzają podopiecznych, dając im poczucie bezpieczeństwa, wypełniając pustkę i zaspokajając tęsknotę za obecnością drugiego człowieka. Więcej informacji: www.malibracia.org.pl.
O IKEA
Nazwa marki IKEA to akronim - skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i pięć Punktów Odbioru Zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane
z działalnością IKEA na polskim rynku.
W roku finansowym 2019 ponad 30 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 118 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 374 sklepami w 30 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA - Ingvara Kamprada.
[1] Badanie ilościowe z maja 2018 roku, które zostało zrealizowane przez agencję badawczą
ARC Rynek i Opinia na zlecenie Stowarzyszenia mali bracia Ubogich
Nadesłał:
UlaGOW
|
Komentarze (0)