Gospodarka » Chemia
„Syoss BREATHE” najlepszym konkursowym pomysłem na produkt przyszłości
Zobacz więcej zdjęć » |
. Jury postanowiło przyznać główną nagrodę drużynie z Niemiec, która przedstawiła najlepszą wizję produktu na miarę potrzeb w 2050 roku. W jej składzie znaleźli się Susann Tiffany Leuchtmann, studiująca w Kopenhaskiej Szkole Biznesu oraz Niels Henning Adler z Uniwersytetu w Mannheim. Ich zwycięski koncept pod nazwą „Syoss BREATHE” to fotosytetyczna linia produktów do pielęgnacji włosów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Jesteśmy niezmiernie uradowani ze zwycięstwa, bardzo dziękujemy! Cieszymy się także, że podczas 3-dniowych finałów w Szanghaju udało nam się nawiązać wiele ciekawych kontaktów z menedżerami z Henka oraz studentami z innych krajów. - powiedział Niels Henning Adler. Susann Tiffany Leuchtmann dodała: - Nie możemy się już doczekać naszej podróży dookoła świata, możliwej dzięki wygranym w konkursie voucherom podróżnym, oraz spotkania z Kasperem Rorstedem, prezesem firmy Henkel, w Dusseldorfie.
Oprócz studentów z Niemiec szansę na spotkanie z szefem firmy Henkel otrzymali także członkowie drużyn z Rosji i Belgii, którzy zajęli odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
Zwycięski niemiecki pomysł na produkt o nazwie „Syoss BREATHE” umożliwia włosom wytwarzanie tlenu w procesie fotosyntezy. Więcej tlenu to czystsze powietrze, które poprawia jakość życia, szczególnie w środowisku miejskim. Druga nagroda dla Anny Markovej oraz Dimitra Alexandrovicha ze Szkoły Zarządzania w St. Petersburgu została przyznana za koncept odżywki do tkanin. Jest ona w szczególności polecana do prześcieradeł, gdyż nanocząsteczki zawarte w odżywce umożliwiają użytkownikom kontrolowanie własnych snów, równocześnie wpływając na zmniejszenie u nich poziomu stresu. Laureaci trzeciego miejsca, Hans Verbeeck oraz Ben de Weerdt z Uniwersytetu Katolickiego w belgijskim Leuven opracowali pomysł na dwustronną taśmę klejącą, która może służyć w przyszłości do budowania domów. Zastąpi cement i znacząco skróci czas budowy, a dzięki zmniejszaniu zużycia surowców przyczyni się także do realizacji idei zrównoważonego rozwoju.
W tegorocznym konkursie ponownie wzięli udział studenci z całego świata. Swoje pomysły zgłosiły drużyny z 27 krajów, takich jak między innymi Chiny, USA, Francja czy Indie. Zadaniem uczestników było zaproponowanie pomysłu na produkt lub technologię marki Henkel na miarę 2050 roku, który byłby zarazem zgodny ze strategią zrównoważonego rozwoju firmy Henkel. Polskę reprezentowali Jan Raniecki i Wojciech Sabat ze Szkoły Głównej Handlowej, którzy w lutym wygrali krajowy etap Henkel Innovation Challenge.
Dzięki organizacji konkursu Henkel ma możliwość nawiązać relacje z najlepszymi studentami z różnych krajów, budując swoją reputację pracodawcy. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników ponad 120 narodowości na ponad 75 rynkach na świecie. Każdego roku ponad 1 500 studentów z całego świata uczestniczy w praktykach oferowanych przez firmę, zdobywając pierwsze doświadczenie w pracy zawodowej.
***
Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laudry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2012 roku wartość sprzedaży wyniosła 16,510 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,335 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX.
Nadesłał:
ma_ks
|
Komentarze (0)