Rozrywka i wypoczynek » Turystyka

Systemy otwarte i chmura jako nowe trendy w branży hotelarskiej

Nowy raport firmy Amadeus wskazuje branży hotelarskiej korzyści, jakie płyną z przejścia na systemy otwarte.

Amadeus, wiodący partner technologiczny dla światowej branży turystycznej, przedstawił kolejny raport branżowy na temat systemów otwartych i technologii chmury, zatytułowany „Clearing the Cloud; Best of Open Systems and Cloud for hotel business optimisation". Dokument, będący kontynuacją raportu „Open for Business" autorstwa profesora Jima Nortona, opublikowanego we wrześniu ubiegłego roku, skupia się na korzyściach wynikających z zastosowania systemów otwartych w branży hotelarskiej. Publikacja zachęca hotelarzy do przechodzenia na systemy otwarte, które zapewniają innowacyjność, bezpieczeństwo, efektywność kosztową, skalowalność oraz szybkie reagowanie na zmiany.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Raport prezentuje również podejście firmy Amadeus, która używa systemów otwartych na co dzień, oferując swoim klientom korzyści płynące z technologii cloud computing bez związanych z nią zagrożeń. Wynika to z faktu, że centrum przetwarzania danych Amadeus w Erding zostało zaprojektowane w taki sposób, by ograniczyć do minimum możliwość awarii czy utraty krytycznych danych klientów.

- Amadeus zawsze korzystał z najnowszych technologii przy tworzeniu systemów GDS oraz rozwiązań dedykowanych hotelom, biurom podróży i liniom lotniczym. Staramy się podążać za nowymi trendami w dziedzinie IT, wykorzystując m. in. architekturę systemów otwartych. W tym zakresie jesteśmy pionierami w branży. W 2012 roku 96 proc. naszych operacji technologicznych zostało zrealizowanych przy zastosowaniu właśnie tej klasy systemów - przyznaje Paweł Rek, Dyrektor Generalny Amadeus Polska oraz Dyrektor Regionalny na Europę Środkową, Amadeus.

Raport koncentruje się na branży hotelarskiej, która potrzebuje obecnie efektywnych rozwiązań IT, umożliwiających zaspokajanie rosnących potrzeb klientów oraz zdobycie przewagi konkurencyjnej, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów związanych z korzystaniem z własnych systemów zamkniętych. Z punktu widzenia dostawców IT systemy otwarte gwarantują niższe koszty całkowite związane z korzystaniem z oprogramowania, dostęp do wykwalifikowanych pracowników i najnowszych rozwiązań technologicznych, a także możliwość rozwiązywania problemów dzięki współpracy ze specjalistami w dziedzinie systemów otwartych z całego świata.

Raport wskazuje również, że coraz większe zaangażowanie klientów oraz rosnące znaczenie sieci społecznościowych sprawia, że w branży hotelarskiej ogromną rolę odgrywa dziś natychmiastowość reakcji. Co więcej, branża hotelarska przeżywa duże zmiany związane z większym niż do tej pory dostępem klientów do informacji online. Szybki rozwój tego sektora oraz sezonowe wahania popytu wymagają także przemian technologicznych. Dlatego tak ważny jest dostęp do efektywnych kosztowo, skalowalnych rozwiązań IT, które pozwolą hotelarzom sprostać tym wyzwaniom.

- Systemy otwarte i technologia cloud computing są dziś odpowiedzią na największe bolączki branży hotelarskiej, ponieważ umożliwiają zyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki szybszemu dostarczaniu na rynek nowych produktów i usług. Pozwalają także efektywniej konkurować z markami internetowymi, wykorzystując narzędzia online związane z wyszukiwaniem i kupowaniem ofert. Co więcej, oprogramowanie otwarte i chmura umożliwiają redukcję kosztów związanych z zakupem licencji i utrzymaniem własnych systemów zamkniętych o 20 proc., co w obecnych czasach jest bardzo korzystnym rozwiązaniem - podsumowuje Jeff Edwards, Head of Global Hotel Business, Amadeus IT Group.

Przykładem rozwiązania Amadeus dla branży hotelarskiej opartego na oprogramowaniu otwartym jest Amadeus Hotel Platform, umożliwiające scentralizowane zarządzanie hotelami przy wykorzystaniu jednej, kompleksowej bazy danych. Rozwiązanie dostępne w modelu SaaS (Software-as-a-Service) łączy na jednej platformie centralny system rezerwacyjny z narzędziem umożliwiającym zarządzanie obiektem, a także z call center, dystrybucją do wielu kanałów, e-commerce, m-commerce czy business intelligence.

Więcej informacji na temat korzyści wynikających z przejścia firm branży hotelarskiej na systemy otwarte oraz dostęp do pełnej wersji raportu można znaleźć na stronie: http://www.amadeus.com/hotelit/industry-research/spotlight-on-open-systems-and-cloud.html

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 73 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2011 roku system Amadeus przetworzył ponad 947 milionów transakcji. W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro.

Spółka jest notowana na hiszpańskich giełdach pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »