Kobieta, zdrowie, uroda » Dziecko
Szkoła niepubliczna z oddziałami integracyjnymi
No dobrze, ale która tak naprawdę zasługuję na naszą uwagę? Warto zapytać o opinię rodziców, których dzieci tam uczęszczały. Jest to jedna z najpowszechniejszych i najlepszych form reklamy (bądź antyreklamy) szkoły. Opinia rodziców ma tu kluczowe znaczenie, jest to bowiem grono osób, które bardzo ceni swojezdanie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Czym zatem charakteryzuje się dobra szkoła niepubliczna szkoła z oddziałami integracyjnymi? O tym poniżej.
Cechy wartościowych szkół
Niełatwo jest zapracować na bardzo dobrą opinię. Wiąże się to z ciężką pracą, nieraz przezlata, oraz ze znalezieniem doskonałych opiekunów. W szkole ogólnodostępnej z oddziałami integracyjnymi zatrudnia się dodatkowo nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym. Wszystko to w celu kształcenia bądź organizowania różnego rodzaju formpomocy psychologicznej i pedagogicznej. Praca w szkole niepublicznej z oddziałami integracyjnymi wymaga skupienia, spokoju i chęci samodoskonalenia. Dzieci, które uczęszczają do tych placówek wymagają sporo uwagi, a każdego z nich należy traktować indywidualnie. Połączenie dzieci z orzeczeniem z tymi bez orzeczenia nieraz jest trudne, a nawet niemożliwe, ponieważ coraz częściej rodzice nie zgadzają się na zapisanie swojego dziecka bez niepełnosprawności do klasy integracyjnej.
Dlaczego tak jest? Rodzice są przekonani, że dzieci zdrowe będą w tyle z programem nauczania. Tymczasem program ten jest taki sam lecz organizowany w inny sposób. W klasie integracyjnej pracuje bowiem dwóch nauczycieli. Pierwszy - przedmiotowy oraz drugi - pedagog wspomagający. Jego zadaniem jest dostosowanie metod pracy do potrzeb i możliwości uczniów niepełnosprawnych.Drugą, jeszcze ważniejszą cechą jest przygotowanie szkoły pod względem technicznym. Mam tu na myśli montowanie podnośników, obecność windy, drzwi do szatni na fotokomórkę, czy toalet dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo. Niektóre szkoły posiadają również busy, które są przystosowane do przewożenia dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności ruchowej.
Trzecia cecha to dostosowanie medycznie i higieniczne. Tutaj oprócz psychologa i pielęgniarki, warto zatrudnić również panią do opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi podczas ich wizyt w łazience.
Czwartym wyznacznikiem dobrej szkoły integracyjnej jest stworzenie nieco innego rodzaju rozwoju, a są to dodatkowe koła zainteresowań. Ważnym aspektem jest również możliwość brania udziału w różnych zawodach przez dzieci niepełnosprawne. Jak widać, potrzeba wiele wysiłku i pracy, aby stworzyć szkołę z oddziałem integracyjnym,która będzie doskonale dostosowana do potrzeb wszystkich dzieci. Wysiłki natomiast nie idąna marne, bowiem dzieci z niepełnosprawnością zdobędą możliwość normalnego rozwoju.
Komentarze (0)