Rozrywka » Gry
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje Minecrafta: rozgrywka bez silnika gry
Zobacz więcej zdjęć » |
Technologia AI Decarts umożliwia generowanie gry Minecraft w czasie rzeczywistym bez użycia tradycyjnego silnika gry. Ten przełomowy projekt pokazuje, że sztuczna inteligencja może symulować klasyczne doświadczenie Minecrafta, generując obrazy na bieżąco, a wszystko to działa przy stabilnym, choć podstawowym poziomie 20 klatek na sekundę. Co kryje się za tą technologią i jak wpłynie ona na przyszłość gier?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Generowanie Minecrafta w czasie rzeczywistym
System AI stworzony przez Decarts odtwarza doświadczenie rozgrywki Minecraft w pełni za pomocą algorytmów, generując każdą klatkę gry w locie. Technologia ta symuluje grafikę, dynamikę gry oraz interakcje, które zazwyczaj są kontrolowane przez silnik gry. Choć obecna wersja wyświetla obraz przy około 20 klatkach na sekundę, to już samo jej funkcjonowanie jest ogromnym osiągnięciem. Decarts udowodnił, że AI może skutecznie przejąć funkcję tradycyjnych narzędzi wykorzystywanych do tworzenia gier.
Jak działa system AI Decarts
Zamiast stosować tradycyjny model silnika, Decarts opracował algorytm, który tworzy każdy element Minecrafta na bieżąco. System działa w sposób podobny do modeli generatywnych, jak te stosowane w przetwarzaniu obrazu czy języka. Renderuje bloki, efekty dźwiękowe i animacje postaci bez potrzeby uprzedniego kodowania tych zasobów w tradycyjnym silniku. Każda klatka jest tworzona przez AI na podstawie wcześniejszych danych, dzięki czemu użytkownik widzi płynną symulację, choć daleką od płynności oferowanej przez standardowe rozwiązania.
Potencjalne korzyści i wyzwania AI w gamingu
Technologia Decarts otwiera drzwi do tworzenia gier, które mogą działać na mniej zaawansowanym sprzęcie, co czyni je bardziej dostępnymi. Dzięki generatywnej naturze, AI mogłoby na przykład dostosowywać otoczenie lub fabułę do wyborów gracza, co dodałoby grom dynamiki i nieprzewidywalności. Jednakże, aby osiągnąć pełnię potencjału, konieczne będzie zwiększenie liczby klatek na sekundę i optymalizacja działania algorytmów – obecne 20 FPS sprawdza się w prostych grach, ale mogłoby nie być wystarczające dla bardziej wymagających projektów.
Projekt Decarts stanowi ważny krok w rozwoju AI w gamingu, wskazując na możliwość wyeliminowania tradycyjnych silników gry na rzecz pełnych symulacji opartych na sztucznej inteligencji. Ta technologia nie tylko rewolucjonizuje sposób, w jaki twórcy mogą podchodzić do produkcji gier, ale też może przyczynić się do większej personalizacji oraz immersji. Choć przed nami jeszcze wiele wyzwań, pierwsze efekty są obiecujące i mogą być początkiem nowej ery w grach komputerowych.
Źródło fotografii: pexels.com
Licencja: https://www.pexels.com/photo-license/
Nadesłał:
redakcja
|
Komentarze (0)