Rozrywka i wypoczynek » Turystyka

Szwedzki przewoźnik kolejowy SJ dołącza do systemu rezerwacyjnego Amadeus Rail

SJ rozwija swoją strategię dystrybucyjną dzięki rozwiązaniom offline i online stosowanym przez biura podróży, które korzystają z wielokanałowych możliwości globalnej platformy sprzedaży Amadeus Rail(Amadeus Global Rail Sales Platform).

SJ (Statens Järnvägar), największy przewoźnik kolejowy w Szwecji, oraz Amadeus, wiodący partner technologiczny dla światowej branży turystycznej, poinformowali o rozszerzeniu umowy i współpracy handlowej w celu dystrybucji oferty SJ poprzez dodatkowe kanały zintegrowane z globalną platformą sprzedażową Amadeus Rail, oferującą usługi dystrybucyjne dedykowane branży kolejowej.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Umowa, która po raz pierwszy umożliwi dystrybucję oferty SJ poprzez kanały offline i online biur podróży korzystających z rozwiązań Agent Track oraz Web Services Track, pozwoli SJ na bardziej efektywną realizację krajowej i międzynarodowej strategii dystrybucyjnej. Dodatkowo, oferta SJ w dalszym ciągu będzie dostępna poprzez Amadeus e-Travel Management (AeTM) - rozwiązanie firmy Amadeus umożliwiające dystrybucję oferty przewoźników kolejowych poprzez kanały firm zajmujących się zarządzaniem podróżami służbowymi (TMC). AeTM jako narzędzie rezerwacyjne typu self-booking jest powszechnie wykorzystywane przez korporacje w Skandynawii.

Dzięki możliwości integracji ze standardowymi procesami biur podróży, agenci będą mogli kompleksowo zarządzać rezerwacjami SJ na zasadzie end-to-end, zwiększając wydajność sprzedawców oraz całkowitą liczbę dokonywanych rezerwacji. Rozwiązanie zostanie dostarczone w kilku etapach obejmujących wersję pilotażową, której uruchomienie jest planowane na początek 2013 roku w jednej z firm sektora TMC.

Jest to pierwsza tak duża umowa dotycząca integracji oferty skandynawskich przewoźników, będąca kontynuacją podobnych kontraktów zawieranych z innymi kluczowymi operatorami kolejowymi w Europie. Dla agentów biur podróży oznacza to, że będą oni mieli możliwość dokonywania rezerwacji także u innych operatorów szybkich kolei poza SJ, co sprawia, że kolej staje się znakomitą alternatywą dla połączeń lotniczych na tych samych trasach. Z kolei przewoźnicy kolejowi zyskają większy zasięg i - tym samym - więcej możliwości sprzedażowych zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.

Europejczycy coraz częściej wybierają podróżowanie koleją - zarówno w celach wypoczynkowych, jak i służbowych. Natomiast do czasu wprowadzenia globalnej platformy sprzedaży Amadeus Rail, biura podróży nie dysponowały efektywnym i zintegrowanym narzędziem do rezerwacji kolejowych pochodzących od różnych przewoźników, ponieważ nie istniały standardy w zakresie procesów i interfejsów.

- Jest to kolejny ważny krok w kierunku zapewnienia zarówno globalnej platformy, jak i rozwiązania przeznaczonego dla wielu operatorów umożliwiającego efektywną dystrybucję oferty kolejowej. Mając to na uwadze, cieszymy się, że przewoźnik kolejowy SJ zdecydował się na współpracę z Amadeus w zakresie integracji swojej pełnej oferty w rozwiązaniach Agent Track oraz Web Services Track. Dzięki temu sprzedawcy usług turystycznych zyskają dostęp do wszystkich taryf i destynacji na całym świecie. Warto wspomnieć, że tylko w 2011 roku międzynarodowa sprzedaż SJ stanowiła niecałe 2 proc. całkowitej sprzedaży przewoźnika, co świadczy o ogromnym potencjale handlowym zarówno dla SJ, jak i Amadeus - powiedział Thomas Drexler, Dyrektor Amadeus Rail.

- Zawarta umowa jest nie tylko wielką szansą dla SJ, lecz jednocześnie oznacza bardziej otwarte i transparentne środowisko konkurencyjne w branży. Z pewnością porozumienie przyczyni się do wzrostu popytu na usługi kolejowe, traktowane jako opłacalny i praktyczny środek transportu, który stanie się nowoczesnym rozwiązaniem spełniającym potrzeby podróżnych na miarę XXI wieku - skomentował Thomas Mann, Dyrektor Dystrybucji, SJ.

Ostatnie badanie przeprowadzone przez firmę Amadeus wykazało, że prawie 60 proc. respondentów chciałoby mieć możliwość rezerwowania z góry „łączonych podróży koleją i innymi środkami transportu" (czyli jeden bilet na wszystkie środki transportu wykorzystywane podczas jednej podróży). Spośród badanych krajów Szwecja (71 proc.) oceniła tę opcję wyżej niż wszystkie wymienione usługi.

Amadeus rozwija pierwsze w historii rozwiązanie GDS dedykowane branży kolejowej, docierając z ofertą kolejową do większej liczby potencjalnych pasażerów za pomocą rozległej, wielokanałowej sieci sprzedaży. Globalna platforma sprzedaży Amadeus Rail zapewnia dostępność oraz możliwości rezerwowania i wystawiania biletów kolejowych - zarówno dla sprzedawców usług turystycznych (tradycyjnych i internetowych biur podróży, korporacji), jak i w kanałach sprzedaży bezpośredniej przewoźników kolejowych. Do tej pory firmę Amadeus jako globalnego, wielokanałowego partnera dystrybucyjnego wybrali tacy operatorzy jak SNCF, Eurostar, Thalys, Lyria, TrenItalia oraz SJ. Oczekuje się, że w najbliższej przyszłości do globalnej platformy sprzedaży Amadeus Rail dołączy jeszcze więcej głównych operatorów kolejowych.

Amadeus Rail jest działem świadczącym usługi przewoźnikom kolejowym na całym świecie. Posiada w systemie ponad 100 linii kolejowych, włączając Deutsche Bahn oraz Renfe, a także świadczy usługi IT. Amadeus Rail zatrudnia ponad 250 ekspertów z branży kolejowej w pięciu centrach kompetencyjnych (Nicea, Bad Homburg, Sydney, Toronto oraz Madryt). Więcej informacji na ten temat można uzyskać na stronie www.amadeusrail.net.

***
Informacje o Szwedzkich Kolejach SJ

Każdego dnia 100 000 osób podróżuje z SJ, największym operatorem kolejowym w Szwecji. Ponad 4 000 pracowników dokłada wszelkich starań, aby zapewnić pasażerom bezpieczeństwo, niezawodność i wygodę. Codziennie koleje SJ obsługują 600 połączeń i ruch kolejowy na 160 stacjach, z czego około 10 zagranicznych - z Kopenhagi do Narviku. W Szwecji wszystkie podróże obsługiwane przez pociągi SJ spełniają standardy Good Environmental Choice. W 2011 roku obroty SJ wyniosły 8 mln SEK in 2011. SJ sprzedaje także bilety na różnego rodzaju wydarzenia w całej Szwecji oraz oferuje zakwaterowanie w hotelach wraz z przejazdami taksówką pomiędzy stacją kolejową a hotelem.

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2011 roku system Amadeus przetworzył niemal 947 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". Jest ona uwzględniana w indeksach giełdowych takich jak IBEX 35, STOXX Europe 600 oraz Dow Jones Sustainability Index (DJSI).

W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie około 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »