Firma » Biznes
Tłumaczenia rozmów telefonicznych szansą dla firm.
Polska jest dynamicznie rozwijającym się członkiem Unii Europejskiej. W dobie globalizacji nawet ta perspektywa nie pokazuje jednak pełnego obrazu powiązań i możliwości, które mogą zaważyć na sukcesie firmy. Doskonale zdają sobie z tego sprawę polscy przedsiębiorcy, którzy nawet w głębokim kryzysie w pierwszej połowie roku 2009 sprzedali za granicę towary o łącznej wartości ponad 50 mld euro. Jednym z kluczowych czynników, jakie mogą wpłynąć na wyniki eksporterów i importerów, jest umiejętność nawiązania i wykorzystania międzynarodowych kontaktów handlowych. Z tą myślą kilka nowopowstałych polskich firm przygotowało ofertę tłumaczeń rozmów telefonicznych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nowa usługa
Jedną z nich jest katowicka spółka Babel, właściciel internetowego serwisu tlumaczeniarozmow.pl. Przedsiębiorcy korzystający z usług serwisu mogą w krótkim czasie zrekrutować tłumacza jednego z ponad 20 języków, który będzie im towarzyszył w rozmowie telefonicznej, telekonferencji lub połączeniu Skype. Z jego pomocą przedsiębiorcy mogą teraz prowadzić rozmowy handlowe, uzgadniać szczegóły oferty, sprawdzić warunki zamówienia i dostawy oraz wyjaśnić ewentualne problemy, nie martwiąc się więcej barierą językową.
Na czym rzecz polega
Zasada działania serwisu jest prosta, elastyczna i korzystna dla klientów jak i samych tłumaczy. Wystarczy, aby zarejestrowany użytkownik wprowadził do serwisu nowe zgłoszenie, określając język i długość rozmowy, a otrzyma dostęp do listy tłumaczy wraz ze wstępną wyceną. Swoje zgłoszenie klient może również uzupełnić o tematykę, dokładny termin oraz rodzaj medium, z jakiego ma zamiar korzystać. Określając precyzyjnie tematykę wyszuka tłumaczy o odpowiednim doświadczeniu, a określając medium zdecyduje, czy woli korzystać z telefonu, komórki, własnego systemu telekonferencji czy połączenia Skype. Korzystając z listy klient komunikuje się z wybranymi tłumaczami i uzgadnia warunki usługi. Teraz wystarczy już tylko o uzgodnionej godzinie wykonać połączenie telekonferencyjne, a z pomocą tłumacza świat stoi przed nami otworem.
Kto może skorzystać
Możliwość bezpośredniego kontaktu z obecnymi jak i potencjalnymi partnerami na całym świecie otwiera przed każdą firmą wiele nowych możliwości. Nieporozumienia, nieznajomość języków, niemożność podtrzymania kontaktu to poważne problemy na drodze do sukcesu firmy. Jednocześnie hegemonia języka angielskiego jest rozwiązaniem tylko pozornym.
Co to oznacza w praktyce
Próbując dotrzeć bezpośrednio do dostawców czy producentów zagranicznych importerzy mają szansę znacznie podnieść własne zyski. Jeśli jednak węgierski, portugalski czy włoski kontrahent ma stronę internetową dostępną w wersji angielskiej, często okazuje się, że pracownicy działu serwisu, spedycji czy właściciel firmy mówią w tym języku słabo, lub wcale.
Podobnie oferty eksporterów, dostępne w wielkiej ilości za pośrednictwem portali internetowych, wymagają kontaktów w wielu różnych językach, często spoza Europy. Zanim towar trafi do magazynu w Polsce, problemów do przedyskutowania będzie bardzo wiele. Dzięki pomocy tłumaczy telefonicznych przedsiębiorcy mogą teraz sami zadbać o swoje sprawy, omówić warunki współpracy i skutecznie rozwiązywać problemy.
Nasi tłumacze to osoby dobrze przygotowane do swojej roli, zobowiązane do zachowania poufności wszelkich informacji uzyskanych podczas rozmowy. Korzystając z odpowiednich funkcji serwisu klienci są również zabezpieczeni przed problemami technicznymi, przy możliwości wyboru najlepszego dla siebie kanału komunikacji.
Nowoczesne polskie firmy, w tym w znacznej mierze przedsiębiorstwa małe i średnie, działają aktywnie na rynku międzynarodowym. Nie stać nas na rezygnację z kontaktów zagranicznych z powodu nieznajomości języka żadnego potencjalnego partnera. Dzięki nowym usługom tłumaczeniowym nie musimy godzić się na ograniczenia i korzystać w pełni ze wszystkich możliwości współpracy.
Komentarze (0)