Technologie » Telekomunikacja
Transmisja wideo dla miliardów widzów
Do Euro 2012 coraz bliżej. W Telekomunikacji Polskiej trwają przygotowania do transmisji tego wydarzenia. Już we wrześniu będzie gotowe laboratorium dla UEFA z testowym środowiskiem całego systemu usług IP oraz IT. Orange i Telekomunikacja Polska są oficjalnymi sponsorami Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012™, które w czerwcu i w lipcu 2012 będą odbywały się w Polsce i na Ukrainie. Firmy jednocześnie są oficjalnymi partnerami technologicznymi UEFA Euro 2012™. „To jeden z największych w historii projektów biznesowych realizowany przez TP. Tak duże wyzwanie jak Euro w najbliższej przyszłości już pewnie się nam nie trafi” - mówi z uśmiechem Leszek Hołda, dyrektor ds. kluczowych klientów w TP.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Technologia
Aby ponad miliard osób (czyli 20% ludzkości) mogło obejrzeć transmisję europejskich mistrzostw, UEFA nałożyła na TP dwa wymagania: zapewnienie prędkości transmisji rzędu 2 x 70 Gbps ze stadionów do Międzynarodowego Centrum Nadawczego oraz 2 x 140 Gbps pomiędzy Polską i Ukrainą. Od strony organizacyjnej pomysł wygląda następująco:
- stworzenie Międzynarodowego Centrum Nadawczego, do którego będą przekazywane sygnały audio oraz wideo ze wszystkich polskich stadionów;
- zapewnienie - budowanej od podstaw – aktywnej infrastruktury technicznej na stadionach;
- rozbudowanie sieci łączności z Ukrainą o dodatkową przepływność minimum 2 x 140 Gbps.
Przepływność ma być redundantna a więc odporna na awarie, w dodatku aktywnie, czyli ruch przełącza się automatycznie, co powoduje, że realnie TP musi przygotować dwa razy większe przepływności, niż wynoszą rzeczywiste potrzeby. Dodatkowo UEFA waha się czy zapewnić transmisję 3D, o którą pytają już niektórzy z broadcasterów. Jak zapewnia Leszek Hołda, TP jest w stanie w razie potrzeby zwiększyć pasmo o przepływności 70 Gbp, o kolejne wymagane 10.
Skąd takie gigantyczne zapotrzebowanie na pasmo transmisyjne?
UEFA zaplanowało szeroko zakrojoną obsługę medialną. Na stadionach zostaną umieszczone kamery, zapewniające transmisję w jakości HD (zamówiona przepływność jest w stanie obsłużyć ok. 20 kamer HD i 12 SD), przekazujące sygnał do Międzynarodowego Centrum Nadawczego (MCN), które będzie znajdowało się w Hali Expo przy Prądzyńskiego w Warszawie. Tam sygnał będzie ulegał wstępnej obróbce i dopiero tak przygotowany - będzie przekazywany stacjom telewizyjnym i/lub broadcasterom, którzy przy użyciu wozów transmisyjnych lub naziemnej infrastruktury będą transmitowali sygnał poprzez kanały transmisyjne do poszczególnych krajów.
Więcej informacji znajduje się na blogu Livingmedia: http://blog.livingmedia.pl/2011/04/10/euro-2012-wideo-dla-miliardow/.
* * *
O firmie Livingmedia Sp. z o.o.
Livingmedia sp. z o.o. oferuje innowacyjne i kompleksowe rozwiązania w obszarze webcastingu: od rejestracji i obsługi technicznej konkretnych transmisji live oraz eventów wideo, poprzez udostępnienie konsoli umożliwiającej obsługę całokształtu komunikacji wideo w firmie, po tworzenie dedykowanych rozwiązań. Rozwiązania Livingmedia wykorzystywane są przez firmy i korporacje do transmisji online (live i VoD) m.in. konferencji prasowych, spotkań zarządów, WZA, szkoleń czy prezentacji. Livingmedia to także wsparcie techniczne, szkolenia pracowników oraz zaawansowane wdrożenia.
Firma Livingmedia została uhonorowana tytułem Lidera Przedsiębiorczości 2010.
Więcej o usłudze: http://platforma.livingmedia.pl/live/090824001/
Więcej o platformie: http://www.livingmedia.pl/
Blog firmowy: http://blog.livingmedia.pl
Kontakt dla mediów:
studio PRowokacja Agencja Public Relations
biuro@studioprowokacja.pl
tel. 42 209 17 45 http://www.studioprowokacja.pl/
Nadesłał:
studio PRowokacja
|
Komentarze (0)