Technologie » Internet

Trzy trendy, które zmienią marketing w 2026 roku

Trzy trendy, które zmienią marketing w 2026 roku
Zobacz więcej zdjęć »
Sztuczna inteligencja, autentyczność i zwinne podejście do działań komunikacyjnych – to trzy kluczowe elementy, które będą kształtować marketing w nadchodzących latach.

Takie wnioski płyną z analizy przedstawionej przez Panasonic Connect, opartej na dyskusjach i obserwacjach z wydarzenia This is MarketingPołączenie technologii – zwłaszcza AI – z autentycznym przekazem i zwinnością działania tworzy fundament skutecznego marketingu. Firmy, które adoptują te trzy zasady, są lepiej przygotowane na zmienność rynku oraz oczekiwania współczesnych konsumentów, podsumowuje Sandra Bähr, Content & System Specialist w Panasonic TOUGHBOOK.

Rosnąca liczba narzędzi opartych na AI sprawia, że branża marketingowa znajduje się w momencie przełomowym. Zamiast postrzegać AI jako zagrożenie, eksperci wskazują na jej rolę w usprawnianiu pracy kreatywnej i strategicznej. Algorytmy pozwalają automatyzować powtarzalne zadania, porządkować dane i dostarczać nowych inspiracji, dzięki czemu dział marketingu może skoncentrować się na bardziej zaawansowanych aspektach komunikacji.

Drugim zauważalnym trendem jest zwrot ku autentyczności. W środowisku przepełnionym treściami odbiorcy coraz częściej szukają marek, które mówią wprost, opierają się na prawdziwych historiach i prezentują spójne wartości. Coraz większego znaczenia nabiera również relacyjność – bliski kontakt z odbiorcą oraz ton komunikacji przypominający dialog, a nie monolog marki.

Zwinność (ang. agility) staje się trzecim filarem nowoczesnego marketingu. Tempo zmian w kanałach komunikacji oraz formatów treści wymaga od organizacji szybkiego testowania nowych rozwiązań, umiejętności adaptacji i elastycznego planowania. Praktyka pokazuje, że projekty realizowane iteracyjnie – z możliwością korygowania kierunku na bieżąco – przynoszą lepsze rezultaty niż długoterminowe, sztywne strategie.

Wśród narzędzi zyskujących na znaczeniu wymieniane są przede wszystkim formaty wideo, przygotowywane w wielu wariantach i dostosowane do różnych platform. Eksperci zwracają również uwagę na rosnącą wartość e-mail marketingu, pod warunkiem że jest on odpowiednio personalizowany. Współpraca z twórcami internetowymi nadal pozostaje jednym z najbardziej wiarygodnych kanałów dotarcia, ponieważ odbiorcy mocniej ufają rekomendacjom osób niż bezosobowym komunikatom firmowym.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

UPR
http://ketchum.com/warsaw

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »