Firma » Biznes
Tutlo w pierwszej pięćdziesiątce rankingu „FT 1000 — Europe’s Fastest Growing Companies 2022”
Jedna z najbardziej popularnych platform do elastycznej nauki języka angielskiego, uplasowała się w pierwszej 50.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Ranking brytyjskiego dziennika gospodarczego Financial Times zakwalifikował 1000 firm, które oceniono pod względem tempa wzrostu przychodów w latach 2017-2020. Podobnie jak w zeszłym roku, pierwszą dziesiątkę tworzą przedsiębiorstwa, które debiutują w zestawieniu. Niemniej jednak, na liście znajduje się 306 firm, które pojawiły się również w poprzedniej edycji.
Tegoroczny przegląd sektorów jest w dużej mierze zgodny z wynikami z 2021 r.: przodują firmy technologiczne, i kolejno z segmentu budownictwa oraz handlu detalicznego, który zwiększył swój udział w rankingu do 8,6 proc. z niespełna 6 proc. W zestawieniu dominują firmy z Włoch (235), Niemiec (194) i Wielkiej Brytanii (155). Podobnie jak w zeszłym roku, miastem o największej liczbie szybko rozwijających się firm jest Londyn (81). Tuż za nim plasuje się Paryż (34) i Mediolan (33). Pierwsze miejsce w tegorocznej edycji rankingu zajęła brytyjska firma działająca w sektorze technologicznym, zaś drugie przypadło przedsiębiorstwu z obszaru healthcare z Litwy. Polska firma Tutlo pojawiła się na liście po raz pierwszy, plasując się na 50. pozycji jako 2. firma z segmentu edukacja w Europie.
Dynamiczny rozwój
Tutlo, ma za sobą 7 lat prężnego rozwoju w Polsce, a w najbliższych planach także wejście na rynki zagraniczne. W latach 2017-2020 firma osiągnęła wzrost przychodu z 388 565 euro do 7 778 203 euro. W tej chwili w Tutlo uczy się ponad 20 tys. uczniów, z czego 83% to klienci indywidualni, zaś 17% to firmy.
– Kiedy w 2015 roku startowaliśmy z Tutlo, nie sądziliśmy, że w tak krótkim czasie uda nam się zbudować tak mocną pozycję. Najnowszy raport Financial Times utwierdza nas jednak w przekonaniu, że kierunek, który obraliśmy jest właściwy. Zaczynaliśmy od tego, aby znaleźć rozwiązanie odpowiadające na nasze osobiste potrzeby. Dziś z usług Tutlo korzysta już ponad 20 tys. klientów. Tylko w 2021 r. osiągnęliśmy ponad 52 miliony złotych przychodu. Rozszerzyliśmy także współpracę z dużymi firmami, dzięki czemu stale doskonalimy nasze portfolio usług adresowanych do sektora B2B. Cały czas zgłaszają się do nas nowi lektorzy, którzy chcą z nami współpracować - jest ich ponad 850! A co za tym idzie rośnie także nasz zespół - Tutlo tworzy już 150 osób. Bez naszego teamu osiąganie takich wyników byłoby niemożliwe, mamy fantastycznych ludzi, którzy każdego dnia wkładają ogrom pracy w rozwój firmy. Cieszymy się, że wspólnie możemy tworzyć biznes na miarę naszych czasów i konkurować z dużymi graczami na rynkach europejskich. – podsumowuje Damian Strzelczyk, współwłaściciel Tutlo.
Tutlo już wcześniej było wyróżniane na polskim rynku w branżowych rankingach i zestawieniach. W 2020 roku twórcy marki znaleźli się na 19. miejscu w rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie organizowanym przez magazyn Brief. W tym samym roku Damian Strzelczyk, współzałożyciel Tutlo, znalazł się na liście Forbes „30 under 30”, pośród najbardziej utalentowanych przedsiębiorców, inwestorów i menedżerów poniżej 30. roku życia.
Komentarze (0)