Technologie » Internet
Uniscale zwiększył efektywność obsługi klientów dzięki Microsoft Dynamics NAV
Uniscale Sp. z o.o., dostawca dedykowanych urządzeń, rozwiązań i usług dla sieci handlu detalicznego i przemysłu spożywczego, zdecydował się na wdrożenie systemu klasy ERP - Microsoft Dynamics NAV - w celu usprawnienia obsługi procesów sprzedażowych i rozbudowanych procesów serwisowych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Firmie zależało m.in. na udoskonaleniu kluczowych działań, takich jak realizacja zamówień sprzedaży i serwisowych oraz ich potwierdzeń, a także wprowadzeniu czytelnego monitoringu okresów gwarancyjnych dla sprzedawanych urządzeń. Ważne było także rozwiązanie problemu z kontrolą wracających, podpisanych już przez klienta faktur sprzedaży, a także poprawnego księgowania VAT. Ponadto przedsiębiorstwo chciało również wprowadzić elektroniczną wymianę danych z klientami oraz usprawnić komunikację z nimi, a także udostępnić odpowiednie informacje pracownikom wedle pełnionych przez nich funkcji w przedsiębiorstwie.
Do podjęcia decyzji o wdrożeniu systemu przyczyniło się między innymi dofinansowanie z Unii Europejskiej przyznane Uniscale na realizację projektu. Współfinansowanie wdrożenia przez UE było możliwe dzięki środkom Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 oraz środkom budżetu państwa. W ramach projektu miały zostać również zakupione nowe serwery i sprzęt niezbędny do sprawnego działania wdrożonych aplikacji.
W Uniscale wdrożono system Microsoft Dynamics NAV z funkcjonalnościami do zarządzania magazynem i księgowością, a także system klasy CRM do zarządzania bazą potencjalnych i obecnych klientów oraz aplikacje dedykowane dla usług serwisowych. Pierwsza z aplikacji serwisowych dostępna jest za pośrednictwem tabletów, w które wyposażeni są serwisanci, zaś druga to skonfigurowany z tą aplikacją interaktywny portal wymiany danych z klientami serwisu i podwykonawcami takich usług w terenie. Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics NAV oraz jego integrację z pozostałymi aplikacjami przeprowadziła firma IT.integro, specjalizująca się w implementacji rozwiązania Microsoft Dynamics NAV w różnych branżach.
Dzięki wdrożonemu systemowi udało się usprawnić komunikację wewnątrz firmy oraz z jej klientami, uzyskać dostęp do informacji dopasowanych do roli pełnionej przez pracownika w organizacji oraz wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów. Co więcej, rozwiązanie zapewniło liczne usprawnienia w zakresie sprzedaży i serwisu. W obszarze sprzedaży Microsoft Dynamics NAV umożliwił efektywne przyjmowanie i rejestrowanie zamówień na sprzedaż maszyn i urządzeń oraz materiałów eksploatacyjnych, a także potwierdzanie realizacji zamówień oraz wystawianie i przesyłanie faktury (często również konieczne jest przesyłanie informacji o płatności do firmy leasingującej sprzęt dla danej sieci). Każda realizowana dostawa jest zgodna ze specyfikacją (różne lokalizacje sklepów dla jednego klienta). Z kolei dzięki ścisłej integracji systemu Microsoft Dynamics NAV z Outlookiem przesyłanie gotowych potwierdzeń zamówień dla klientów odbywa się z poziomu systemu.
Z kolei w obszarze serwisu Microsoft Dynamics NAV pozwolił firmie usprawnić realizację swoich usług serwisowych i sposobów ich rozliczania. W tym zakresie udało się uzyskać efektywną obsługę zarówno gwarancyjną, jak i pozagwarancyjną. Zamówienia serwisowe przyjmowane są centralnie i rozdzielane do lokalnych podwykonawców. Możliwe jest również korzystanie z danych o stanach magazynowych w celu realizacji zlecenia serwisowego.
- Korzyści płynące z wdrożenia projektu, w tym przede wszystkim aplikacji dedykowanych, zostały zauważone i docenione przez wszystkich naszych klientów niemal natychmiast. Zastosowanie nowoczesnych technologii IT zaowocowało ich lepszą i szybszą obsługą, przekładając się tym samym na dalsze korzyści biznesowe po ich stronie - komentuje Włodzimierz Kander, Prezes firmy Uniscale. - Dzięki wdrożonym programom i aplikacjom nie tylko podnieśliśmy standard usług, ale przede wszystkim zwiększyliśmy przejrzystość naszej działalności względem klienta, gwarantując mu szybszy, niemal natychmiastowy dostęp do informacji związanych z powierzonymi nam usługami - podsumowuje Włodzimierz Kander.
***
Informacje o firmie:
http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).
IT.integro Centrum wdrożeń ERP - należy do grupy najważniejszych i najlepszych partnerów firmy Microsoft® na świecie. Potwierdzeniem tego są zdobyte tytuły: Partner Roku 2013 - po raz szósty z rzędu (w zakresie Microsoft Dynamics NAV), Microsoft Inner Circle 2010, Microsoft President's Club 2010. Firma gwarantuje sukces wdrożenia systemu ERP wykorzystując metodykę wdrożeniową Microsoft Sure Step w następujących obszarach: sieci sprzedaży detalicznej i dystrybucji, zaawansowanej produkcji, profesjonalnych usług oraz logistyki. IT.integro to doświadczony zespół 50 certyfikowanych konsultantów ERP oraz dział wsparcia technicznego, które gwarantują bezpieczeństwo i komfort pracy naszych klientów w całej Polsce (oddziały: Poznań - Warszawa - Wrocław - Kraków). Spółka posiada szerokie kompetencje potwierdzone największą liczbą wdrożeń Microsoft Dynamics NAV w Polsce.
Nadesłał:
EW
|
Komentarze (0)