Motoryzacja » Samochody
W 2009 roku zarejestrowano w Polsce o 16% mniej nowych samochodów
W 2009 roku zarejestrowano w Polsce 314 tys. nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t, a więc o 16% mniej niż rok temu. Liderem rynku okazała się Skoda, której dzięki rewelacyjnemu wynikowi w grudniu, udało się wyprzedzić Fiata o zaledwie 240 pojazdów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Trzecie miejsce przypadło Fordowi, który awansował na podium z 6 pozycji w 2008 roku. Czwarte miejsce zajmuje Toyota, ubiegłoroczny lider, notując największy w 2009 spadek o prawie 11 tys. pojazdów.
Osoby fizyczne zarejestrowały w 2009 roku blisko 162 tys. pojazdów, 15% mniej niż w zeszłym roku. W tym segmencie liderem pozostaje Fiat z udziałem w rynku 11,5%. Drugie miejsce zajęła Skoda z udziałem w rynku 9,6% degradując na trzecie miejsce Toyotę.
Firmy zarejestrowały 152 tys. pojazdów, czyli 17% mniej niż rok temu. Podobnie jak w zeszłym roku największym powodzeniem wśród firm cieszyła się marka Ford osiągając udział w rynku 12,3%. Podobnie jak wśród osób fizycznych Skoda odebrała drugą pozycję Toyocie.
Warto zauważyć, że w 2009 roku wzrósł udział samochodów rejestrowanych jako ciężarowe (w tym samochodów osobowych z homologacją ciężarową). W III kwartale udział ten wyniósł 32%, a w IV kwartale aż 41%, w porównaniu do 15% w całym 2008 roku.
Carmarket.com.pl jest nowym serwisem internetowym zawierającym dane o rejestracjach w Polsce nowych pojazdów osobowych i ciężarowych do 3,5 t. Dane prezentowane są w serwisie w formie tabelarycznej i w formie wykresów na mapie z podziałem administracyjnym Polski. Użytkownik ma możliwość tworzenia własnych analiz wybierając markę/model, rodzaj pojazdu (osobowy / ciężarowy), rodzaj osoby rejestrującej (osoba fizyczna / firma). Przy tworzeniu serwisu zadbano o ergonomię użytkowania i intuicyjną nawigację.
Serwis oferuje również bardziej dogłębną analizę danych z dokładnością do powiatu. Ta funkcja serwisu, dostępna w ramach abonamentu, jest skierowana do podmiotów z branży motoryzacyjnej.
Komentarze (0)