Firma » Finanse

W okresie dekoniunktury Power Media stawia na księgowość internetową

W okresie dekoniunktury Power Media stawia na księgowość internetową
Zobacz więcej zdjęć »
W ub. r. spółka odczuła skutki spowolnienia gospodarczego, co niekorzystnie wpłynęło na jej wyniki. Power Media skoncentruje się w tym roku na rozwoju i promocji serwisu księgowości internetowej ifirma.pl, który w 2009 r. zanotował szybki wzrost stałych użytkowników i przychodów.

- Rok ubiegły był dla nas bardzo trudny, widać to w naszym raporcie rocznym – mówi Marta Przewłocka, wiceprezes Power Media S.A.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Dekoniunktura odbiła się głośnym echem na rynku usług IT, przez co znacząco spadła liczba zrealizowanych przez nas zleceń w zakresie usług rekrutacji kadr informatycznych oraz tworzenia oprogramowania. 2,5-milionową stratę spółki powiększyły wydatki na kampanię reklamową ifirma.pl w wysokości 1,25 mln złotych, które są wliczane bezpośrednio w koszty prowadzonej działalności. Pomimo trudnej sytuacji na rynku IT serwis ifirma.pl szybko rósł. W ubiegłym roku aż o 74 proc. zwiększyła się liczba stałych użytkowników tego rozwiązania. Przychody serwisu wzrosły o 61 proc. w porównaniu do 2008 roku. W dziedzinie usług księgowości internetowej tkwi duży potencjał wzrostu. Dlatego serwis ifirma.pl jest teraz najważniejszym elementem strategii dalszego rozwoju Power Media.

Szybki wzrost serwisu księgowości internetowej zmienił strukturę rzeczową przychodów spółki ze sprzedaży, które w 2009 r. ukształtowały się na poziomie blisko 7,77 mln złotych. Przychody platformy ifirma.pl wyniosły 2,18 mln złotych, co stanowi 28 proc. wartości ubiegłorocznych przychodów spółki (wobec 10 proc. w 2008 roku).

W 2010 roku strategia rozwoju serwisu opiera się na działaniach, których celem jest dalszy wzrost liczby użytkowników i przychodów systemu e-księgowego. Są wśród nich m.in.: kontynuacja programów partnerskich i co-brandów, implementowanie nowych funkcjonalności w serwisie ifirma.pl, dodanie i rozwój usług komplementarnych dla przedsiębiorców, a także wprowadzenie systemów sprzedaży i programów lojalnościowych. Rozwój serwisu ifirma.pl umożliwią również środki finansowe, które spółka pozyskała w ubiegłym roku na realizację projektu „System informatyczny wspierający procesy B2B redystrybucji i co-brandingu serwisu ifirma.pl” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Całkowity koszt projektu wynosi blisko 2,5 mln złotych, natomiast kwota wydatków objętych wsparciem to blisko 1,85 mln złotych.

- Nadal świadczymy usługi w zakresie rekrutacji kadr IT oraz tworzenia dedykowanego oprogramowania – podkreśla Marta Przewłocka. - Procentowy udział obu tych działów w przychodach naszej spółki zmniejszył się z 90 proc. w 2008 roku do 72 proc. w roku ubiegłym. W oczekiwaniu na poprawę sytuacji na rynku, dokonaliśmy racjonalizacji wydatków. M.in. przeprowadziliśmy się do nowej siedziby oraz zracjonalizowaliśmy  koszty osobowe, dostosowując je do realnego zapotrzebowania i liczby zleceń.

W bieżącym roku spółka Power Media postawiła również na promowanie gotowego oprogramowania, np. systemu in Studio, aplikacji służącej do archiwizacji materiałów multimedialnych. Z rozwiązania tego korzysta już kilka stacjach telewizyjnych, m.in. w TVN24 i Superstacja. Spółka stworzyła stronę internetową www.instudio.power.com.pl, rozpoczęto także kampanię informacyjną wśród potencjalnych klientów, jak również tworzenie zagranicznej sieci partnerskiej.

O spółce Power Media:
Notowana na GPW spółka Power Media S.A. specjalizuje się w tworzeniu zaawansowanych rozwiązań informatycznych, outsourcingu i rekrutacji kadr IT. Oprogramowanie zaprojektowane przez informatyków Power Media wykorzystywane jest na całym świecie – m.in. w USA, Niemczech, Izraelu, Francji i Norwegii. Klientami spółki są m.in.: Motorola Polska, Volvo, Nokia Siemens Networks. Power Media jest właścicielem marek ifirma.pl oraz pitroczny.pl.
www.power.com.pl

O ifirma.pl:
Rozwijana od 2001 roku przez Power Media platforma ifirma.pl to pierwszy w Polsce serwis księgowości internetowej zaprojektowany z myślą o sektorze mikro- i małych firm. Serwis ifirma.pl pozwala użytkownikom samodzielnie prowadzić księgowość za pośrednictwem internetu, umożliwiając automatyczne prowadzenie księgi przychodów i rozchodów oraz dokumentacji firmy w zakresie m.in. ewidencji sprzedaży, kosztów oraz podatku VAT. Dzięki platformie istnieje także możliwość generowania deklaracji do urzędów skarbowych i ZUS. Przy tworzeniu serwisu współpracują specjaliści z dziedziny informatyki i księgowości tak, by podążał on za zmieniającymi się przepisami prawa. Częścią portalu - pod adresem blog.ifirma.pl - jest serwis ekspercki tworzony przez specjalistów w dziedzinach, prawa gospodarczego, finansów i podatków. Z usług ifirma.pl korzysta obecnie ponad 4800 przedsiębiorców opłacających abonament i ponad 3000 testujących rozwiązanie. Obie te liczby stale rosną.

www.ifirma.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

frajtak

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »