Gospodarka » Przemysł
W ostatnie dni świątecznych zakupów postaw na elektronikę
Zobacz więcej zdjęć » |
Osoba w średnim wieku, dobrze wykształcona, z miasta powyżej 100 tys. mieszkańców o dochodach powyżej średniej krajowej - to charakterystyka użytkownika tabletu, według raportu Generation Mobile 2014. Co ciekawe, z tego samego raportu dowiadujemy się, że jest to urządzenie, które w odróżnieniu od smartfona nie nosimy zawsze ze sobą, a używamy go najczęściej w domu. - Jak wynika z badania Wybór Konsumenta, najważniejszym kryterium przy zakupie tabletu jest jego szybkość działania. Aż 92 proc. konsumentów - użytkowników tabletów wskazało ten czynnik jako najwyższy - wyjaśnia Karolina Dias, koordynator badania Wybór Konsumenta. Mimo, że w najnowszych urządzeniach pojawiają się coraz lepsze podzespoły, to zdarza się, że urządzenie potrafi w najgorszym możliwym momencie odmówić posłuszeństwa, a chyba nic tak bardzo nie denerwuje, jak powolne działanie naszego sprzętu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Tablet zamiast mapy i przewodnika
Tablety, często ze względu na swoją mobilność, stają się naszymi towarzyszami w podróży. Wtedy bardzo przydatną cechą okazuje się długi żywot baterii i właśnie taką odpowiedź jako drugą wskazali respondenci Wyboru Konsumenta. Warto w tym momencie wspomnieć, że baterie w dzisiejszych samartfonach i tabletach nie mają nic wspólnego ze starymi modelami telefonów. Obecnych baterii tzw. litowo-jonowe nie powinniśmy doprowadzać do całkowitego rozładowania, a optymalny poziom ich naładowania to 50 - 80 procent.
Kolejne kryteria przy zakupie tabletu, które wskazali badani to: wszechstronność i ilość funkcji oraz pamięć i procesor. Nieco mniejszą uwagę przykładamy do jakości ekranu dotykowego. Najbardziej popularne obecnie wielkości ekranu na rynku to 10 oraz 7 cali.
- Preferencje zakupowe Polaków w kategorii tablety pokazują, że zamiast wyglądu, większą uwagę zwracamy na funkcjonalność urządzenia i jego wygodę użytkowania. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą testu w laboratorium sensorycznym wśród regularnych użytkowników produktów. Dzięki temu, mogliśmy zasięgnąć opinii prosto u źródła zaznajomionych z posiadanym sprzętem konsumentów. - tłumaczy Karolina Dias, koordynator badania Wybór Konsumenta.
Samsung najpopularniejszy
Zdecydowanym faworytem jeśli chodzi o producentów tabletów pozostaje firma Samsung. Koreańskiego producenta w badaniu Wybór Konsumenta wskazało 85 procent badanych. Na
kolejnych miejscach uplasowały się firmy Sony oraz Acer z niespełna 80 procentami głosów. Tuż za podium znalazło się chińskie Lenovo(74%).
Tablety najczęściej kupujemy w sklepie oraz przy przedłużeniu umowy z operatorem telekomunikacyjnym. W tym pierwszym przypadku na jego zakup najczęściej wydajemy około tysiąca złotych, wynika z raportu Generation Mobile 2014. Warto w tym miejscu wspomnieć, że niespełna rok temu Urząd Kontroli Ekonomicznej skontrolował rynek tabletów w Polsce i okazało się, że na 104 urządzenia, ponad połowa posiadała nieprawidłowości. Dlatego przypominamy, że producent wprowadzając produkt na rynek powinien: wystawić deklarację zgodności, nanieść oznakowane CE, dołączyć do tabletu deklarację zgodności lub oświadczenie o spełnianiu wymagań, dołączyć informację na terenie jakiego kraju urządzenie może być użytkowane oraz przeprowadzić ocenę zgodności z wymaganiami.
***
Projekt Wybór Konsumenta został opracowany i wdrożony w Portugalii w 2012 roku i jest to najpopularniejsze badanie konsumenckie realizowane w tym kraju. Badanie koordynuje firma Consumer Choice - centrum oceny satysfakcji konsumenta, która nadzoruje prace Netsondy odpowiedzialnej za badania mediów oraz Controlvet Food Safety Polska, która odpowiada za badania sensoryczne produktów i usług. Jest to pierwszy taki projekt na naszym rynku, w którym opinia konsumenta jest brana pod uwagę na wszystkich etapach oceny. W projekcie może wziąć udział każda firma niezależnie od tego jaki segment rynkowy reprezentuje.
Nadesłał:
dotpr
|
Komentarze (0)