Firma » Biznes
Wyniki finansowe Grupy Kuehne+Nagel: wzrost zysków w trzecim kwartale 2024 r.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wskaźnik konwersji, który opisuje stosunek EBIT do zysku brutto Grupy, w okresie od stycznia do września 2024 r. wyniósł 19%. Na ten wynik wpłynęły ujemne różnice kursowe w wysokości 2% oraz jednorazowe koszty restrukturyzacji w wysokości 17 milionów CHF zaksięgowane w drugim kwartale 2024 r.
Stefan Paul, Dyrektor Zarządzający Kuehne+Nagel International AG: „Wysoce elastyczne rozwiązania logistyczne Kuehne+Nagel po raz kolejny okazały się wyraźną przewagą dla naszych klientów w obliczu rosnących zakłóceń w łańcuchu dostaw na całym świecie. Znajduje to również odzwierciedlenie w naszym pozytywnym rozwoju biznesowym. Strategiczne usprawnienie firmy poprzez usunięcie struktury regionalnej zaczyna przynosić efekty. Osiągnęliśmy również ważny kamień milowy w naszej strategii dzięki płynnej migracji do chmury naszego systemu zarządzania transportem logistyki morskiej i lotniczej”.
Logistyka morska
Obroty netto w logistyce morskiej od stycznia do września 2024 r. wyniosły 6,7 mld CHF przy zysku operacyjnym (EBIT) w wysokości 653 mln CHF. Wolumen do końca września 2024 r. wyniósł 3,2 mln kontenerów (TEU). Współczynnik konwersji był na wysokim poziomie 42%. Do tej pory otwarto trzydzieści siedem nowych lokalizacji w sieci.
Platforma cyfrowa seaexplorer.com okazała się wiarygodnym źródłem informacji dla klientów korzystających z usług morskich na całym świecie, zwłaszcza podczas niedawnych zakłóceń w łańcuchu dostaw, takich jak kryzys na Morzu Czerwonym i strajk portowy na wschodnim wybrzeżu USA. Dzięki agregacji danych w seaexplorer, informacje o sytuacji w portach i pozycje kontenerowców mogą być śledzone w czasie rzeczywistym.
Logistyka lotnicza
Obroty netto w jednostce logistyki lotniczej wyniosły 5,2 mld CHF, a EBIT 330 mln CHF w okresie od stycznia do września 2024 roku. Łącznie dywizja obsłużyła 1,5 mln ton frachtu lotniczego w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 r., czyli o 6% więcej rok do roku. Większość wzrostu odnotowano w segmencie towarów łatwo psujących się.
Dzięki Cathay Pacific, Kuehne+Nagel po raz pierwszy włączyło azjatycką partnerską linię lotniczą do swojego programu zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Ponadto Kuehne+Nagel wykorzystuje SAF dla Mercedes-Benz do transportu lotniczego we własnych samolotach B747 z Niemiec do USA. Zmniejsza to emisje CO2 o około 11 000 ton rocznie.
Logistyka drogowa
Obroty netto w dywizji drogowej wyniosły 2,6 mld CHF, a EBIT 88 mln CHF w okresie od stycznia do września 2024 r. Ze względu na zmiany makroekonomiczne, wykorzystanie europejskiej sieci transportowej było niższe rok do roku.
W sierpniu 2024 r. Kuehne+Nagel z powodzeniem sfinalizowało przejęcie malezyjskiej firmy City Zone Express. W rezultacie Kuehne+Nagel może teraz oferować usługi transportu ładunków drobnicowych z Chin do głównych węzłów w Azji Południowo-Wschodniej.
Logistyka kontraktowa
Przy obrotach netto w wysokości 3,5 mld CHF i zysku EBIT w wysokości 162 mln CHF, logistyka kontraktowa po raz kolejny odnotowała bardzo dobry wynik za okres od stycznia do września 2024 r.
We wrześniu 2024 r. Kuehne+Nagel otworzyło wysoce zautomatyzowane i zrównoważone centrum logistyczne dla Europy Południowej i Wschodniej dla Adidasa w miejscowości Mantova w północnych Włoszech. Obiekt o powierzchni ponad 130 000 mkw. może przetwarzać do pół miliona przesyłek dziennie, obsługując każdy kanał sprzedaży detalicznej – od pojedynczych paczek e-commerce po zamówienia hurtowe dla dużych detalistów.
Nadesłał:
Kuehne + Nagel
|
Komentarze (0)