Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka
Wyprawka szkolna nie musi być droga
Prawie co druga osoba ankietowana przez PAYBACK, która ma dzieci w wieku szkolnym, ma już przynajmniej częściowo skompletowaną wyprawkę. Najwięcej respondentów deklaruje, że zakupy do szkoły robi na kilka dni przed rozpoczęciem roku szkolnego lub sukcesywnie w trakcie jego trwania (odpowiednio po 29%).
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Komu do szkoły, temu plecak
3/4 osób uważa, że poza podręcznikami najważniejszą częścią wyprawki dla dziecka jest plecak lub torba. Na dalszym miejscu znajdują się zeszyty (59%) oraz odzież i obuwie do szkoły (53%). Na te ostatnie przeznaczamy najwięcej pieniędzy, co zadeklarowała prawie 1/3 respondentów. Podręczniki, które zazwyczaj uważane są za najdroższy element wyposażenia ucznia, uplasowały się na drugim miejscu (28%).
Przede wszystkim dobrej jakości
Większość rodziców kupuje wyprawkę zgodnie z listą przygotowaną przez szkołę (36%), nieco mniej kieruje się doświadczeniem (34%). Tylko nieliczni (3%) śledzą reklamy i kupują zgodnie z aktualnymi trendami. Co w takim razie wpływa na wybór konkretnych produktów? Rodzice na pierwszym miejscu stawiają jakość (49%) – chcą kupić dziecku rzeczy, które będą mu służyć jak najdłużej. Co czwarty ankietowany wskazuje cenę jako główny czynnik determinujący decyzje zakupowe. Spory jednorazowy wydatek skłania rodziców do korzystania z promocji – śledzenie aktualnych ofert deklaruje ponad połowa badanych, a 12% kupuje produkty do wyprawki szkolnej w tych sklepach, w których otrzymuje dodatkowe korzyści, np. zbiera punkty w ramach programu lojalnościowego.
Smart rodzice
– Aż 70% badanych przez nas Polaków przyznaje, że wydatki na wyprawkę szkolną stanowią duże obciążenie dla domowego budżetu. Śledzenie i korzystanie z aktualnych ofert promocyjnych to bardzo dobry sposób, aby go znacząco nie nadwyrężyć. Wciąż relatywnie mało osób robi jednak zakupy w sklepach, w których otrzymuje dodatkowe benefity, a przecież dzięki temu można łatwo zaoszczędzić, nie rezygnując przy tym z jakości. Przykładowo, uczestnicy PAYBACK mogą szybko i wygodnie skompletować wyprawkę szkolną, zbierając punkty i wymieniając je na kolejne zakupy w sklepach sieci Kaufland oraz u naszych licznych partnerów online – komentuje Robert Olędzki, Digital Director w PAYBACK Polska.
Najwięcej respondentów badania PAYBACK Opinion Poll – prawie 40% – przeznacza na wyprawkę dla dziecka 300-500 zł. Jako najlepsze miejsce do robienia zakupów szkolnych ankietowani wskazali super- i hipermarkety (2/3 osób posiadających dzieci). Często rodzice stawiają też na zakupy w Internecie (37%).
PAYBACK Opinion Poll
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 10-20 sierpnia 2018 r. metodą ankiety online na grupie 490 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
Nadesłał:
MultiComm
|
Komentarze (0)