Kultura, sztuka » Kultura
Wystawa Across Europe With Best Fashion Illustration we Wrocławiu
Across Europe With Best Fashion Illustration to wystawa, na której prezentowanych jest ponad 60 prac autorstwa 40 ilustratorów mody z całego świata, m.in. z Mediolanu, Nowego Jorku, Tokio czy Gdańska. Artyści ci na co dzień współpracują z czołowymi domami mody, takimi jak Balenciaga, Ellie Saab czy Oscar de la Renta. Wśród wystawianych prac znajdują się także ilustracje polskich artystek - Katarzyny Smoczyńskiej, na co dzień tworzącej projekty dla znanej polskiej marki Reserved oraz Anny Halarewicz, mającej na koncie współpracę z redakcjami „Harper’s Bazaar” i „Elle”. Na wystawie obejrzeć można również projekty Joanny Gniady, które znalazły się na łamach „Elle Italia” i „The Guardian” czy Karoliny Pawelczyk współpracującej z „BIZUU”, którą zachwycił się sam Marc Jacobs.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Prezentowane prace wykonane są różnorodnymi technikami plastycznymi, od akwareli po grafikę cyfrową. Wszystkie łączy chęć przedstawienia kreatywnej idei projektanta, która z czasem trafi w ręce technologów odzieży, krawców, a finalnie - do rąk klientów. Wystawa jest dedykowana nie tylko miłośnikom mody, ale także entuzjastom sztuki i designu.
- Wystawę organizujemy od niespełna trzech lat, swój debiut miała w listopadzie 2015 roku. Rokrocznie trwa ona kilka miesięcy i średnio co 3 tygodnie pojawia się
w innym mieście. Powszechnie modę postrzegamy tylko przez pryzmat witryn sklepowych. Niestety mało kto wie, kto jest odpowiedzialny za wyznaczanie trendów w branży. Autorzy ilustracji prezentowanych na naszej wystawie pracują na co dzień w światowych stolicach mody. W ramach inicjatywy chcemy rzucić światło na prace największych młodych ilustratorów z całego świata. Ponadto, pragniemy również uświadomić, że realizacje polskich artystów mogą śmiało konkurować z pracami twórców z zagranicy – mówi Kajetan Królikiewicz, właściciel wydawnictwa Historia i Sztuka, pomysłodawca i organizator wystawy.
Partnerem przedsięwzięcia jest polska firma LPP, właściciel marek odzieżowych: Reserved, Cropp, Mohito, House oraz Sinsay. Partnerstwo w wystawie to kolejny projekt LPP, który promuje młodych, utalentowanych twórców oraz karierę w branży mody.
- Zdecydowaliśmy się na nawiązanie współpracy z organizatorem wystawy, ponieważ coraz bardziej dostrzegamy, jak wiele można jeszcze zrobić w obszarze edukacji artystycznej. Tak jak w każdej branży, również w modzie, poza wykształceniem cenne jest doświadczenie. Naszym projektem chcemy przybliżyć młodym osobom realia pracy w branży modowej. Nie każdy wie, że istotne jest tu poszukiwanie inspiracji, które staramy się zapewnić projektantom m.in. poprzez wyjazdy służbowe na targi fashion. Powszechnie mówi się o artystach ze światowych stolic mody takich jak Paryż, Nowy Jork czy Londyn, w momencie kiedy my w Polsce również mamy się kim pochwalić. Dowodem na to są chociażby prace polskich ilustratorów, które prezentujemy na wystawie – mówi Patrycja Zbytniewska, Starszy Specjalista ds. CSR LPP.
Nadesłał:
LPP SA
|
Komentarze (0)