Firma » Biznes
XIX edycja wyróżnień Raportu CSR
Zobacz więcej zdjęć » |
W najnowszej edycji Raportu, spośród blisko 34 różnych projektów społecznych, wyróżniono: organizację „Caritas" wraz z wydawcami edukacyjnymi skupionymi w „Porozumieniu Nowoczesna Edukacja" za wspólną akcję „Tornister Pełen Uśmiechów" oraz firmę Johnson & Johnson Vision Care za zaangażowanie w działania mające na celu popularyzację wiedzy na temat ochrony wzroku, prowadzenie bezpłatnych profilaktycznych badań wzroku oraz organizację Międzynarodowego Sympozjum Naukowego.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu tygodnika Gazeta Finansowa publikowany jest co kwartał i w całości poświęcony jest obszarowi CSR. W każdej edycji wybierane są dwa projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką i strategią firm lub instytucji je realizujących.
Laureaci XIX edycji „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu":Caritas oraz wydawcy edukacyjni skupieni w Porozumieniu Nowoczesna Edukacja
za akcję „Tornister Pełen Uśmiechów", której głównym celem jest wyrównanie szans edukacyjnych poprzez zakup wyprawek szkolnych dla najbardziej potrzebujących. W 2013 roku czołowe wydawnictwa edukacyjne w Polsce (WSiP, Nowa Era, Oxford University Press, Pearson, Macmillan, Żak, Zamkor, Cambridge University Press i LektorKlett) przekazały ponad 20 tysięcy podręczników i zestawów książek dla podopiecznych Caritas. - Cieszymy się, że społeczny potencjał akcji Caritas „Tornister Pełen Uśmiechów" oraz zaangażowanie wydawnictw edukacyjnych są dostrzegane i doceniane. Inicjatywa jest doskonałym przykładem, w jaki sposób przy wsparciu wiarygodnego partnera, skutecznie odpowiadać na społeczne potrzeby. Liczymy, że wyróżnienie będzie także zachętą dla innych podmiotów działających w obszarze edukacji do podejmowania społecznej aktywności - mówi Jarosław Matuszewski, reprezentujący jedno z wydawnictw biorących udział w akcji.
Johnson & Johnson Vision Care
za działania w zakresie poszerzania wiedzy na temat ochrony wzroku, prowadzenie profilaktycznych badań wzroku. Firma jest organizatorem Międzynarodowego Sympozjum Naukowego ACUVUE Eye Health Advisor oraz prowadzi liczne kampanie przy okazji Światowego Dnia Wzroku. - Poprawa jakości życia pacjentów oraz współpraca ze specjalistami z dziedziny ochrony zdrowia oczu to priorytety firmy Johnson & Johnson Vision Care producenta soczewek kontaktowych marki ACUVUE - mówi Paweł Hajduga, dyrektor handlowy Johnson & Johnson Vision Care Polska. - Zaangażowanie firmy w działania CSR , to ważna część strategii firmy, a odpowiedzialność za nasze produkty, to jej najważniejszy element.
Uroczyste wręczenie wyróżnień XVII, XVIII i XIX edycji Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu odbędzie się na przełomie stycznia i lutego 2013 r.
W tej edycji Raportu redakcja dużo miejsca poświęciła tematowi kodeksów etycznych w Polsce i na świecie. Stanowią one nierozłączny element standardów i polityki wielu korporacji, a ich zasięg nie ogranicza się tylko do biznesu - kodeksy etyczne są opracowywane i wdrażane również dla jednostek państwowych i organizacji pozarządowych. Niestety często zdarza się, że firmy mają problemy ze stworzeniem takiego kodeksu. Dokumenty są źle opracowane, zbyt ogólnikowe, posiadają wiele nic nieznaczących i górnolotnych zwrotów, a przez to nie tylko nie spełniają swojej funkcji, ale także szkodzą.
W dodatku znajduje się także wiele ciekawych wywiadów na temat etycznego biznesu, m.in. z Agnieszką Kozłowską-Rajewicz, pełnomocnikiem rządu ds. równego traktowania; Anną Wojciechowską-Nowak z Fundacji im. Stefana Batorego oraz Alfredem Kubczakiem, dyrektorem ds. korporacyjnych w firmie Jeronimo Martins Polska. Wiele miejsca poświęcono też wypowiedziom ekspertów na temat kodeksów etyki, jako elementu wprowadzania ładu korporacyjnego a także kodeksów etycznych obowiązujących w Grupie PKP, jednemu z największych pracodawców w Polsce. Cały raport można także pobrać ze strony www.raportcsr.pl.
Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu powstał dzięki wsparciu partnerów: Polskie Koleje Państwowe, Pelion Healthcare Group, Gazeta Finansowa, Super Biznes (ekonomiczny dodatek Super Expressu), Kurier365.pl oraz RaportCSR.pl.
Nadesłał:
iwonamichalowska
|
Komentarze (0)