Firma » Biznes
Zatrudnienie inżyniera spoza branży
Warto wtedy rozważyć uwzględnienie w procesie rekrutacyjnym kandydatów z doświadczeniem wyniesionym z zakładów produkcyjnych o odmiennym profilu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W wielu branżach głównym kryterium jest doświadczenie zdobyte właśnie w konkretnym sekotrze, a czasem nawet w konkretnych firmach. Przykładem jest motoryzacja. Pracodawcy w tym obszarze szczególnie intensywnie poszukują inżynierów procesów i właśnie na te stanowiska obserwuje się często trudne do zrealizowania procesy rekrutacyjne.
„Standardowy profil stanowiska inżyniera procesu wymaga od kandydata posiadania minimum
2-3 lat doświadczenia na tym samym lub pokrewnym stanowisku, np. inżynier produkcji lub technolog. Niezbędna jest także znajomość dokumentacji procesowej, praktyczna znajomość narzędzi Lean Manufacturing, zagadnień FMEA oraz przynajmniej jednego języka obcego w stopniu przynajmniej dobrym." - wylicza Paulina Kalisz-Friedrich, konsultantka Antal International specjalizująca się w rekrutacji specjalistów i menedżerów na stanowiska inżynieryjne, logistyczne i operacyjne.
Wyzwania stojące przed pracodawcą
Trzy główne wyzwania stojące przed pracodawcą to: zbyt wysokie oczekiwania finansowe kandydatów, wojna o talenty z konkurencją oraz brak dobrych kandydatów w najbliższej okolicy, co zmusza do poszukiwań w odległych rejonach kraju. Inżynierowie procesu o znacznym stopniu specjalizacji są zasypywani ofertami pracy, zwłaszcza z okolic swojego miejsca zamieszkania. Doskonale znają więc rynek potencjalnych pracodawców i zdając sobie sprawę z własnej wartości bardzo wysoko się cenią. Wiele zakończonych projektów rekrutacyjnych pokazało, że najbardziej konkurencyjni i dostępni kandydaci na rynku zostali dość szybko „zwerbowani" przez firmy znajdujące się w stosunkowo bliskiej odległości od ich miejsca zamieszkania. Natomiast kandydaci mniej zmotywowani do zmiany zawodowej, podnieśli swoje oczekiwania finansowe zbyt znacznie, aby mogli być uwzględniani w istniejących procesach rekrutacyjnych. Właśnie w takiej sytuacji szansę na zatrudnienie mogą mieć osoby spoza branży. Takie rozwiązanie może również okazać się bardzo korzystne dla pracodawcy.
„Firmy motoryzacyjne raczej niechętnie podchodzą do zatrudniania specjalistów spoza branży. Obawiają się, że potencjalny pracownik nie będzie w stanie od razu wykonywać swoich obowiązków zgodnie z oczekiwaniami i obowiązującymi w organizacji standardami. Warto jednak zastanowić się, czy profil produkcyjny firmy i profil stanowiska stwarza nam szansę na rozważenie tzw. migrantów branżowych. W przypadku firm motoryzacyjnych mogą to być np. kandydaci z branży elektronicznej lub przetwórstwa tworzyw sztucznych. Korzyści wynikające z uwzględnienia tych kandydatów to przede wszystkim dostępność na rynku lokalnym, mniejsze oczekiwania finansowe oraz silna motywacja do zmiany obecnego miejsca zatrudnienia i pracy w branży motoryzacyjnej." - zauważa Paulina Kalisz-Friedrich, konsultantka Antal International specjalizująca się w rekrutacji specjalistów i menedżerów na stanowiska inżynieryjne, logistyczne i operacyjne.
Poniżej znajdują przykładowe oczekiwania inżynierów procesu w branży motoryzacyjnej i spoza branży w lokalizacjach, w których szczególnie intensywnie zaznacza się ostatnio zapotrzebowanie na tych specjalistów:
Komentarze (0)