Technologie » Telekomunikacja
Złożona działalność firmy STERNET usprawniona dzięki Microsoft Dynamics
STERNET Sp. z o. o. jest firmą produkcyjno-usługowo-handlową, która specjalizuje się w kompleksowej obsłudze w zakresie napędów elektrycznych oraz systemów automatyki. Dynamiczny rozwój firmy oraz rosnąca liczba klientów sprawiły, że zarząd spółki podjął decyzję o wdrożeniu systemu klasy CRM do zarządzania relacjami z klientami. STERNET poszukiwał narzędzia, które zapewniłoby jednolite źródło uporządkowanych informacji o klientach z możliwością szybkiego i wygodnego dostępu do wymaganych danych przez pracowników działu sprzedaży i marketingu, a także kierownictwo firmy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Spółce STERNET zależało również na optymalizacji działań handlowych i marketingowych, w tym na usprawnieniu zarządzania kartoteką produktów, przygotowywaniu ofert oraz monitorowaniu realizacji zamówień, rzetelnej analizie i kontroli pracy oraz możliwości rozliczania przedstawicieli handlowych. Ważne było również efektywne prowadzenie kampanii marketingowych z możliwością kontroli budżetu oraz analizy wydajności prowadzonych działań za pomocą odpowiednich narzędzi. Firmie zależało także na usprawnieniu komunikacji pomiędzy działem marketingu i działem handlowym w celu efektywniejszej współpracy, jak również na szybkiej i bezproblemowej integracji nowego systemu z zewnętrznym systemem Ofertowanie oraz rozwiązaniem klasy ERP.
Po przeanalizowaniu systemów CRM dostępnych na rynku STERNET wybrał rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM 2011 w wersji on-premise. Wdrożenie przeprowadziła firma Computer Plus Kraków S.A., która jest czołowym dostawcą rozwiązań informatycznych projektowanych w oparciu o technologie Microsoft na terenie Polski południowej. Wdrożenie zostało zrealizowane w przeciągu 2,5 miesięca i było podzielone na etapy obejmujące analizę sytuacji wyjściowej, instalację, konfigurację, dopasowanie sytemu, migrację danych, integrację i testy użytkownika. Na samym końcu przeprowadzono warsztaty szkoleniowe zakończone uruchomieniem produkcyjnym rozwiązania.
„Wybraliśmy Microsoft Dynamics CRM, ponieważ spełniał on wymagania użytkowników oraz kadry zarządzającej, a także łatwo integrował się z systemami zewnętrznymi. Rozwiązanie w dużym stopniu podniosło wydajność naszego działu sprzedaży oraz efektywność prowadzonych kampanii marketingowych" - mówi Wojciech Kordas, Marketing Manager, STERNET Sp. z o. o.
Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu pracownicy zyskali dostęp do zintegrowanej bazy danych na temat klientów, zaś kierownictwo firmy - możliwość monitorowania pracy przedstawicieli handlowych. Microsoft Dynamics CRM umożliwił skuteczne planowanie, realizację i rozliczanie kampanii marketingowych. System pozwolił także na analizę danych sprzedażowych w celu kreowania polityki marketingowej oraz śledzenie efektywności kampanii i działań marketingowych. Natomiast w obszarze sprzedaży wprowadzono m. in. narzędzia umożliwiające kreowanie prospektów, czyli rejestrowanie przychodzących zapytań, regularne kontakty z kontrahentami oraz rejestrację odpowiedzi na kampanie marketingowe, a także narzędzia usprawniające zarządzanie kartoteką produktów, przygotowywanie ofert oraz monitorowanie realizacji zamówień. Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics CRM usprawniło również pracę działu logistyki. Dzięki łatwemu dostępowi do informacji zgromadzonych w systemie, realizacja zamówień przebiega dużo sprawniej. Co więcej, wdrożone rozwiązanie znacznie wsparło pracę grupową dzięki automatycznemu kierowaniu przychodzących maili do kolejek, generowaniu i przydzielaniu działań oraz śledzeniu ich realizacji, a także za sprawą procesów zautomatyzowanych, takich jak aktualizacja rekordów, zmiana stanu procesu czy powiadomienia i alerty.
***
Informacje o firmie:
Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.
Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją - Windows 8 oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office - którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje, infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.
Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft.
Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego" poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii. W ramach programu „Microsoft dla non-profit", Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy", przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości", który w 2007 roku został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007". Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny" Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzecz bezpieczeństwa internetowego dzieci „3...2..1...Internet!". W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce".
Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).
Dodatkowych informacji udzielą:
Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com
Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com
Anna Klimczuk
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-anszte@microsoft.com
Marek Zaleski
Microsoft Sp. z o.o.
tel. 22 594 15 43
fax 22 594 10 02
kom. +48 505 191 543
e-mail: b-mazale@microsoft.com
Monika Burdach
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-monib@microsoft.com
Nadesłał:
EW
|
Komentarze (0)