Rozrywka i wypoczynek » Turystyka
„Zmień swoją strategię rozwoju” – Amadeus publikuje nowy raport branżowy
Według raportu opublikowanego przez firmę Amadeus, zatytułowanego „Zmień swoją strategię rozwoju" (ang. Transform Your Growth Strategy Now), aby zapewnić sobie rozwój w ciągu najbliższych lat, hotelarze muszą dopasować swoje strategiczne priorytety w zakresie biznesu i informatyki. Raport, przygotowany przez wybitnego branżowego eksperta Roberta Cole'a, ujawnia rozbieżności istniejące między wykorzystywanymi przez hotele technologiami a działalnością marketingową i operacyjną, które hamują rozwój i realizację ambitnych planów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Raport wprowadza koncepcję IT Pathfindera, której zadaniem jest eliminowanie rozbieżności celów biznesowych i technologicznych. Koncepcję tę można zdefiniować jako rolę, funkcję lub podejście, które przy użyciu wspólnego języka dąży do ujednolicenia potrzeb informatyki i biznesu, koncentrując się na obszarach wzajemnych korzyści o największej wartości ekonomicznej.
Raport, opracowany na zamówienie firmy Amadeus, wiodącego partnera technologicznego i dostawcy usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, przygotowała firma RockCheetah, specjalizująca się w konsultingu w zakresie strategii marketingowych i technologii dla branży turystycznej. Opierając się na szeroko zakrojonych badaniach ilościowych i wywiadach jakościowych przeprowadzonych wśród liderów rynku, raport uwypukla szereg wniosków, które ułatwią firmom hotelarskim przyspieszenie wzrostu w latach 2011-2014 oraz pozwolą lepiej zrozumieć istniejące obecnie bariery ograniczające rozwój. Dokument zawiera również analizę zagrożeń i możliwości, na które branża turystyczna powinna zwracać uwagę w ciągu najbliższych trzech lat.
- W ciągu ostatnich 12 miesięcy zaobserwowaliśmy rosnący optymizm naszych klientów, zwłaszcza gdy podejmują zdecydowane działania mające zapewnić im wzrost. Niniejszy raport wskazuje, co można udoskonalić w ciągu najbliższych trzech lat, by przyspieszyć rozwój firm w branży turystycznej - komentuje Jérôme Destors, dyrektor działu informatyki hotelowej w firmie Amadeus. - Rozbieżności między technologią, marketingiem i działaniami operacyjnymi mogą utrudniać globalną ekspansję i obniżać wartość marki, dlatego dopasowanie technologii do priorytetów strategicznych jest niezwykle istotne. Doświadczenie rynkowe firmy Amadeus pokazuje, że branża hotelarska preferuje elastyczne, otwarte platformy informatyczne, ponieważ pozwalają one eliminować owe bariery i łatwiej osiągać sukces.
Robert Cole, autor raportu, mówi: - Po trzech latach, które przyniosły szczególnie trudne warunki rynkowe, nadszedł czas, by skoncentrować się na rozwoju. Dla większości grup hotelarskich priorytetem jest rozwój przez ekspansję na nowe terytoria, pozyskiwanie nowych klientów i rozbudowę oferty. Wsparcie tych strategii odpowiednią infrastrukturą techniczną i systemami wymaga nowego podejścia, którego elementem jest koncepcja IT Pathfinder. Mam nadzieję, że raport ten zainicjuje dyskusję i dostarczy wartościowych wskazówek osobom odpowiedzialnym za realizację przekształceń biznesowych.
Raport koncentruje się na trzech podstawowych obszarach:
• Dopasowanie informatyki do potrzeb biznesowych
Raport podkreśla, że efektywna realizacja strategii grup hotelarskich jest możliwa jedynie przy pełnym dopasowaniu priorytetów informatyki i biznesu. Wymaga to lepszego zdefiniowania strategicznych priorytetów biznesowych i informatycznych z wykorzystaniem wspólnego języka i jednolitej terminologii. Spojrzenie na informatykę z perspektywy klientów może być źródłem prawdziwych innowacji.
• Wprowadzenie koncepcji IT Pathfindera
Wprowadzając koncepcję IT Pathfindera, raport analizuje możliwości uproszczenia podejścia hoteli do technologii. Koncepcja IT Pathfindera - wyrażająca się jako rola, funkcja lub podejście - ma trojaki cel: zrozumienie wpływu środowiska operacyjnego na kluczowe czynniki biznesowe, powiązanie działań informatyki ze strategią korporacyjną i stworzenie planu działań mających zapewnić korzyści ekonomiczne
z projektów informatycznych.
• Transformowanie biznesu
Uwzględniając różnorodność grup hotelowych, ich ofert, pozycji konkurencyjnej i oczekiwań właścicieli, raport wskazuje na wspólną potrzebę optymalizacji wydatków na technologie z uwzględnieniem eliminowania zagrożeń oraz wykorzystania pojawiających się możliwości i przewagi, którą dysponuje dana firma.
Raport „Transform Your Growth Strategy Now" jest kolejnym raportem opublikowanym przez firmę Amadeus. Poprzedni dokument „Hotels 2020: Beyond Segmentation" opublikowany w 2010 roku, opisywał czynniki zmian globalnego sektora hotelowego, analizując aspekty, takie jak modele biznesowe, ukierunkowane podejście do klientów i zarządzanie portfolio marki. „Transform Your Growth Strategy Now" stanowi cenne uzupełnienie raportu Hotels 2020, przedstawiając perspektywy rozwoju branży hotelarskiej w bliższym horyzoncie czasowym.
Pełny raport można pobrać pod adresem www.amadeus.com/hotelit/transform-your-growth-strategy-now.html
***
Informacje o Amadeus Hotel IT
Firma Amadeus od ponad 20 lat służy światowej branży turystycznej, zaspokajając potrzeby hoteli w zakresie dystrybucji i rozwiązań technologicznych. Amadeus zatrudnia ponad 170 specjalistów, zajmujących się tworzeniem, wdrażaniem i wsparciem rozwiązań technologicznych dla sektora hotelarskiego. Nasza kompleksowa oferta skalowalnych, zaawansowanych systemów zarządzania obejmuje Amadeus Hotel Platform, obsługujące wiele placówek jednolite rozwiązanie nowej generacji dla hoteli, technologie rezerwacyjne i dystrybucyjne operujące na jednolitych bazach informacji o zasobach i klientach oraz zaawansowane rozwiązania sprzedaży.
Amadeus dostarcza również systemy zarządzania dochodami i globalne systemy dystrybucji, w tym Amadeus Hotel Platform-Revenue Management.
Obecnie z rozwiązań informatycznych Amadeus dla hoteli korzysta 1500 klientów w 35 krajach.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.amadeus.com/hotelit
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 130 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
Robert Cole
Robert Cole jest założycielem firmy RockCheetah, specjalizującej się w konsultingu w zakresie strategii marketingowych i technologii dla branży turystycznej. Firmy sektora turystycznego cenią go za pomoc w tworzeniu nowatorskich strategii w zakresie produktów i pozyskiwania klientów, obejmujących skuteczne dopasowanie informatyki do działań marketingowych. Robert Cole specjalizuje się w rozwiązaniach eCommerce i dystrybucji dla sektora hotelarskiego i turystycznego ze szczególnym uwzględnieniem nowych technologii. Jego ogromne doświadczenie jest efektem wielu lat współpracy z dostawcami usług turystycznych i rozwiązań technicznych oraz sprzedawców operujących zarówno w segmencie B2B, jak i B2C. Robert Cole występuje często jako prelegent na konferencjach branżowych, prowadzi również blog „Views from a Corner Suite" i jest niekwestionowanym autorytetem w branży turystycznej.
Kontakt dla mediów
Joanna Parasiewicz
Account Director
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 140
e-mail: joanna.parasiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Nadesłał:
EW
|
Komentarze (0)