Gospodarka » Bezpieczeństwo

Znakomite wyniki programmatic w kampanii Prudential

Prudential Polska – jedna z najbardziej znanych firm na polskim rynku ubezpieczeń, przeprowadziła innowacyjną kampanię produktu emerytalnego.

W ramach  kampanii „Młodzi Bogowie” Prudential wykorzystał skuteczną technologię reklamową – programmatic w Adform przy wykorzystaniu angażujących formatów rich mediowych: desktop i mobile. Kampania znakomicie wykorzystała potencjał programmatic i osiągnęła wyniki znacznie powyżej benchmarków rynkowych.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

W kampanii „Młodzi Bogowie” Prudential w lekki, przystępny sposób skłania do refleksji nad przyszłością i wybija odbiorców ze złudnego poczucia, że emerytura nie potrwa długo oraz że ich standard życia się nigdy nie zmieni. W kampanii główny nacisk położono na kanały video – TV, Internet i Kino, w których najpełniej dało się przedstawić idylliczną wizję przyszłej emerytury oraz uświadomić jej nierealność bez odpowiedniego zabezpieczenia finansowego własnej emerytury. Głównie Internet (Programmatic), ale także pozostałe media, wybijają widzów ze strefy komfortu w momencie, w którym beztrosko spędzają swój czas wolny, zupełnie nie myśląc o przyszłości i emeryturze. Koncept reklamowy „Młodzi Bogowie” nagradzany był już w konkursach branżowych m.in. Złote Effie, Golden Arrow.

Na początku 2017 r. Prudential zdecydował się na dodatkowe działanie w ramach kampanii „Młodzi Bogowie”. Powstał quiz – wabiący użytkowników i zachęcający do myślenia na temat swojej przyszłości i emerytury. Lekkie i zabawne pytania miały nie zrazić odbiorcy i go nie zdystansować, a w przystępny sposób skłonić do refleksji. Do działania firma wybrała kampanię programmatic w Adform przy wykorzystaniu angażujących formatów rich mediowych: desktop i mobile. Quiz kończył się komunikatem „Jest w Tobie ... % młodego boga” i zachętą do sprawdzenia oferty Prudential. Kampania została zbudowana i zaprogramowana tak, że znakomicie i z wielkim powodzeniem nie tylko wyselekcjonowała, ale też dotarła do grupy docelowej.

Na początku kampanii zastosowano kilkadziesiąt precyzyjnych targetowań, a następnie optymalizowano działania tak, aby kampania osiągała jak najwyższe wskaźniki zaangażowania oraz statystyki odtwarzania spotów video.

Starcom wspólnie ze specjalistami z Adform dostosował kreacje pod powierzchnie kluczowych polskich wydawców, co pozwoliło osiągnąć duży zasięg kampanii w grupie docelowej Prudential. W praktyce oznaczało to ponad 1 mln unikalnych odbiorców oraz dotarcie do kilkunastu różnych podgrup w ramach grupy docelowej, m.in. rodziców, lekarzy, młodych bogów, prawników. Wykorzystano różne formaty – Halfpage, Double billboard. W związku z tym, że duża część grupy docelowej Prudential korzysta z urządzeń mobilnych, zdecydowano się również na użycie formatu Half-Ad na mobile, gdzie odnotowano najwięcej odtworzeń video – ponad 90 000.

 

W kampanii zastosowano targetowania według profesji, kategorii oraz zainteresowań, które były na bieżąco optymalizowane. Precyzyjne targetowanie w kanale online umożliwiło optymalizację dotarcia do pożądanego odbiorcy z grupy docelowej – osoby, która profilowo pokrywa się ze stereotypem „Młodego Boga” – żyje beztrosko, dużo zarabia i dużo wydaje, nie myśli o zabezpieczeniu swojej przyszłości. Najlepszy wynik osiągnęło targetowanie według kategorii – CTR 3,64%. Kampania okazała się również efektywna pod względem kosztowym, gdzie CPM wyniósł ok. 15 zł-a CPC 0,99 zł – średnio 40% niższy koszt niż w tradycyjnej kampanii display.

Strona www.mlodzibogowie.pl była osią komunikacji oraz miejscem integrującym informacje i ruch z kampanii. Na stronie użytkownicy byli zachęcani do wypełnienia formularza kontaktowego, dzięki czemu działania online generowały także leady sprzedażowe.

Wyniki kampanii okazały się bardzo zadowalające, znacznie powyżej benchmarków rynkowych. Przez 5 tygodni kampanii zanotowano ponad 170 000 interakcji użytkowników z bannerami. Najwięcej użytkowników zakończyło quiz z wynikiem „Masz w sobie 50% młodego boga”. Jeden z kluczowych wskaźników – CTR, był rekordowo wysoki i wyniósł 1,50% (Benchmark: Standard 0,02%; Rich Media 0,42%*). Dla porównania w styczniu 2017 r. wynosił 0,60%, a w lutym 0,29%.

Sukces kampanii Programmatic Rich Media realizowanej na platformie Adform skłonił Prudential do kontynuacji działań rich mediowych również w ramach kolejnej odsłony kampanii „Młodzi Bogowie”.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KDreher

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »