Firma » Biznes
Zobacz więcej i poczuj sportowe emocje!
Polaków chciałoby bezpłatnie oglądać mecze piłki nożnej, a 25 proc. mecze piłki siatkowej - tak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie operatora satelitarnego SES Astra.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Po latach stagnacji polscy kibicie nie mogą narzekać na występy Polaków walczących w różnych dyscyplinach sportowych na arenach całego świata. Tylko w minionym roku Polacy sięgnęli po złoto w Mistrzostwach Świata w piłce siatkowej pokonując m.in. reprezentację Brazylii i Niemiec, a także wywalczyli kilka medali podczas Mistrzostw Świata w Lekkoatletyce w Pekinie. Wyjątkowo udane dla naszych rodaków były również ubiegłoroczne Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Soczi. Emocje związane z ostatnim sukcesem Agnieszki Radwańskiej w Singapurze czy niezwykle zaciętym finałem Wimbledonu świadczą o tym, że Polscy widzowie uwielbiają oglądać sport. Nie wszyscy jednak wiedzą, że mogą mieć bezpłatny dostęp do transmisji z interesujących ich wydarzeń.
Badanie IBRiS potwierdza ogromne zamiłowanie Polaków do sportu. Aż 74 proc. pytanych sygnalizuje chęć oglądania bezpłatnych transmisji sportowych, bez wychodzenia z domu, w szczególności w przypadku piłki nożnej (33 proc.), piłki siatkowej (25 proc.), sportów walki (9 proc.) i piłki ręcznej (7 proc.). Pozostałe dyscypliny, do których widzowie chcieliby mieć bezpłatny dostęp to: skoki narciarskie (6 proc.), wyścigi żużlowe (6 proc.), lekkoatletyka (5 proc.), tenis stołowy/ziemny (5 proc.) i koszykówka (4 proc.).
Dobra wiadomość dla prawdziwych kibiców jest taka, że większość transmisji najbardziej popularnych dyscyplin dostępna jest w niekodowanym odbiorze satelitarnym, m.in. dzięki satelitom ASTRA. Polacy mają obecnie do wyboru bezpłatne kanały sportowe, m.in.: equi 8 TV, Eurosport, czy Sport 1 w języku niemieckim. Można na nich obejrzeć mecze piłki nożnej, wyścigi Formuły 1, rozgrywki tenisa czy sporty zimowe.
O badaniu
O opinie polskich widzów pytano w dniach od 17 do 18 lipca 2015 r. w ramach badania omnibusowego realizowanego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych.
Badanie przeprowadzono metodą opartą o bezpośrednie wywiady wspomagane komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej, ogólnopolskiej grupie losowej w wieku 18 i więcej lat. Respondenci mogli wskazać do 3 odpowiedzi, procenty nie sumują się do 100. Zrealizowano 1067 wywiadów.
Pełna lista dostępnych programów niekodowanych nadawanych z satelitów ASTRA z pozycji orbitalnej 19.2 E jest dostępna na:
www.onastra.pl
Nadesłał:
iwonamichalowska
|
Komentarze (0)