Technologie » Komputery

Zrozumienie klienta i dopasowanie się do jego potrzeb podstawą wzrostu sprzedaż

Wszystkie badania wskazują, że taniej i łatwiej jest utrzymać obecnego klienta, niż pozyskać nowego. W tym kontekście dbanie o relacje z klientami nabiera wyjątkowego znaczenia.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Z pomocą nie od dziś przychodzą firmom systemy klasy CRM, które – choć znane od lat 90-tych XX wieku – wciąż mają do zaoferowania wiele niewykorzystywanych funkcji. Warto się im bliżej przyjrzeć.

Relacje z klientami są podstawą każdego biznesu. I to wielowymiarowo. Dobry kontakt z obecnym klientem to oszczędność kosztów, które przedsiębiorstwo poniosłoby, starając się o nowego. Bain & Company twierdzi, „że zdobywanie jest 7 razy droższe od utrzymania klienta”. Jest zatem o co walczyć.

Raport Accenture „Global Consumer Pulse Research” wykazał natomiast, że 63 proc. konsumentów kieruje się przy wyborze produktów i usług wrażeniem z kontaktu z działem obsługi klienta, a aż 91 proc. rozczarowanych poziomem obsługi osób w USA po prostu zmienia firmę, od której kupuje. Jeśli zatem nie zadbamy o dobre relacje, obecni klienci od nas odejdą, a pozyskanie nowych będzie nas dużo kosztować.

Po co firmie CRM?

Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/crm/zrozumienie_klienta_i_dopasowanie_sie_do_jego_potrzeb_podstawa_wzrostu_sprzedazy.html



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

openmediagroup

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »