Firma » Biznes

Żywiec Zdrój zebrał i poddał recyklingowi 60% plastiku, który wprowadził w tym roku na rynek

Żywiec Zdrój zebrał i poddał recyklingowi 60% plastiku,  który wprowadził w tym roku na rynek
Zobacz więcej zdjęć »
Dokładnie rok temu Żywiec Zdrój zobowiązał się, że już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką wprowadzi na rynek zostanie z niego zebrana i poddana recyklingowi. Już w tej chwili, dzięki działaniom marki i konsekwentnej współpracy z partnerami, zebrano i przetworzono go aż 60%.

60% odzyskanego surowca

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Żywiec Zdrój dokładnie rok temu – w grudniu 2019 roku – podczas Szczytu Klimatycznego ONZ COP 24 w Katowicach zobowiązał się, że już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką wprowadzi na rynek, zostanie zebrana i poddana recyklingowi. Już w tej chwili, dzięki działaniom marki i jej partnerów, takich jak Organizacja Odzysku Opakowań Rekopol, na rzecz zwiększania efektywności systemu zbiorki butelek PET i ich recyklingu w Polsce, zebrano i przetworzono 60% plastiku PET. To znaczące osiągnięcie na drodze do realizacji zobowiązania marki.

Poniższe dane, wskazujące ile przedmiotów codziennego użytku lub elementów funkcjonalnych ma szansę powstać dzięki recyklingowi plastiku zebranego przez Żywiec Zdrój w 2019 roku, najlepiej obrazują jak korzystne dla natury i gospodarki jest właściwe segregowanie opakowań.

Dzięki recyklingowi zebranego przez Żywiec Zdrój w 2019 roku plastiku ma szanse powstać np.:

 

  • 1,7 MILIONA M2 WYKŁADZINY DYWANOWEJ

  • PONAD 9 MLN WYPEŁNIEŃ KURTEK

  • 1 MILION WYPEŁNIEŃ ŚPIWORÓW

  • PONAD 9,7 MLN CZAPEK Z POLARU

Żywiec Zdrój intensywnie działa, aby butelki PET nie trafiały do środowiska naturalnego

Dzięki współpracy z partnerami zaangażowanymi w tworzenie gospodarki o obiegu zamkniętym, w tym m.in. z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol, Żywiec Zdrój wpływa na zwiększenie poziomu zbiórki i recyklingu plastiku w Polsce.

„Dane z ostatniego badania dotyczącego segregacji odpadów przez Polaków pokazały nam, że w obszarze edukacji jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego też realizujemy inicjatywy takie jak kampania edukacyjna „Wyrzucaj, jak chcesz, ale zawsze #dożółtegokosza”, w ramach której, między innymi dzięki wsparciu znanych osób, pokazujemy jak powinien wyglądać cykl życia plastikowej butelki, aby mogła stać się cennym surowcem wtórnym i zyskać nowe życie – mówi Edyta Krysiuk-Kowalczyk, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju, Żywiec-Zdrój. Wierzymy, że to kompleksowe podejście łączące edukację z działaniami operacyjnymi, jak zwiększanie ilości zebranego i poddanego recyklingowi plastiku, ograniczy ilość tego surowca trafiającego do środowiska. Już teraz możemy powiedzieć, że jesteśmy na bardzo zaawansowanym etapie realizacji naszego zobowiązania. W tym roku zebraliśmy i poddaliśmy recyklingowi aż 60% plastiku, który wprowadziliśmy na rynek. Jest to krok milowy na drodze do 100%, które osiągniemy już w 2020 roku – dodaje Edyta Krysiuk-Kowalczyk.

Co Polacy wiedzą o segregacji odpadów?

Prawidłowa segregacja opakowań oraz recykling to klucz do gospodarki o obiegu zamkniętym i tym samym szansa na ponowne wykorzystanie plastiku jako surowca. Jednak zgodnie z wynikami badania „Polacy o segregacji śmieci”, przeprowadzonego na zlecenie Żywiec Zdrój w ramach ostatniej kampanii „Wyrzucaj, jak chcesz, ale zawsze #dożółtegokosza”, aż 45% Polaków nie rozumie, dlaczego powinniśmy segregować śmieci. Badanie pokazuje również, że ponad 40% konsumentów nie wie, że plastik powinien trafiać zawsze do żółtego kosza, a 37% badanych w ogóle nie widzi sensu segregacji odpadów. Polacy przekonani, że śmieci są mieszane w śmieciarce, co oczywiście nie jest prawdą.

Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, jak ważna jest edukacja dotycząca recyklingu. Dlatego właśnie Żywiec Zdrój od lat prowadzi działania na rzecz edukacji oraz inspiruje konsumentów do troski o naturę i zmiany postaw na bardziej ekologiczne i te działania również są jednym z elementów zobowiązania środowiskowego marki z 2018 roku.

 

Dodatkowych informacji udzieli:

Katarzyna Korszeń

Starszy Kierownik PR w Żywiec Zdrój

tel. (+48) 780 039 754

e-mail: katarzyna.korszen@danone.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O ŻYWIEC ZDRÓJ

Żywiec Zdrój S.A. to lider na rynku wody butelkowanej oraz największy producent na rynku napojów bezalkoholowych[1]. Zgodnie ze swoją misją, firma zachęca ludzi, by pili zdrowiej i ze szczególną troską dba o środowisko naturalne. Misja ta widoczna jest we wszystkich obszarach działalności Żywiec Zdrój - od współpracy z dostawcami, poprzez tworzenie produktów, po programy edukacyjne i ekologiczne. Najbardziej znane z nich to „Po stronie natury” i „Mamo, tato, wolę wodę!”. Ich celem jest uwrażliwienie na potrzeby natury i ochrona zasobów wodnych w Polsce, a także kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych wśród konsumentów. W ofercie Żywiec Zdrój S.A. znajdują się takie produkty, jak krystaliczna górska woda źródlana Żywiec Zdrój, a także niskokaloryczne napoje w różnych wariantach smakowych - Żywiec Zdrój z nutą, Żywiec Zdrój Ice Tea czy Żywiec Zdrój Lemoniada . W portfolio marki można znaleźć także napoje smakowe bez cukru, słodzików i kalorii – Sparkles oraz Essence. Firma Żywiec Zdrój S.A. powstała w 1992 roku na terenie Żywieckiego Parku Krajobrazowego. Dziś zatrudnia ponad 600 pracowników w sześciu lokalizacjach w Polsce i posiada najbardziej rozpoznawalną markę wodną w kraju[2].

 

O GRUPIE SPÓŁEK DANONE

Żywiec Zdrój S.A.  jest częścią grupy spółek DANONE - producenta żywności dopasowanej do potrzeb odbiorców na każdym etapie życia. W Polsce DANONE działa w 3 obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywienie specjalistyczne, obejmujące żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywienie medyczne (Nutricia). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz misja niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez oferowane produkty oraz realizowane projekty i programy - w myśl wspólnej wizji One Planet. One Health - spółki DANONE zachęcają do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień, a także przyczyniają się do zdrowia kolejnych pokoleń i lepszego stanu naszej planety. W 10 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym i przyjaznym środowisku pracy.

 

 

 

 

 

 

 

 



[1] Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Sklepy spożywcze - Duże, Średnie, Małe, Sieci Chemiczne, Sklepy Winno-Cukiernicze, Stacje Benzynowe i Kioski); udział wolumenowy, w 2017 w kategorii Napoje bezalkoholowe.

 

[2] MillwardBrown dla Żywiec Zdrój, tracking wód butelkowanych, 1.02-18.12.2016, CAWI, n=2192, osoby w wieku 18-55 lat kupujące wodę butelkowaną przynajmniej raz w tygodniu. 
 


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MonikaMSL

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »