Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka
120 certyfikatów
Kursy organizowane przez Wyższą Szkolę Pedagogiczną TWP w Warszawie cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W zajęciach brały udział osoby mające wpływ na politykę zatrudnienia, czyli właściciele firm, kadra zarządzająca przedsiębiorstw, przedstawiciele działów kadr i HR. Wśród uczestników znaleźli się również przedstawiciele administracji Państwowej, prywatni przedsiębiorczy i członkowie organizacji pozarządowych.
Zajęcia prowadziła doświadczona trenerka z fundacji Feminoteka- Ewa Rutkowska. Zajęcia miały formę dwudniowych warsztatów, których w ciągu trwania całego zadania odbyło się osiem.Wyraźnie można zaobserwować wzrost zainteresowania problematyką równouprawnienia płci zarówno wśród mężczyzn jak i kobiet- mówi Katarzyna Grewińska zajmująca się rekrutacją w ramach kursów- otrzymaliśmy wiele zgłoszeń od osób z różnych środowisk, które chciały wziąć udział w zajęciach. Większa świadomość problemu gwarantuje zwiększenie równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy.
Podczas zajęć uczestnicy dowiedzieli się czym są stereotypy związane z płcią, jakie są ich rezultaty i jak je przełamywać. Słuchacze dowiedzieli się również na czym polegają i jak przeciwdziałać negatywnym zjawiskom takim jak:
Lepka podłoga- czyli zatrudnianie ze względu na płeć osób w zawodach o niskim prestiżu społecznym, dających niewielką możliwość awansu.
Szklany sufit- „niewidzialne” bariery, tworzone przez stereotypy męskości i kobiecości, ograniczające możliwości awansu płeć kobiet na wyższe stanowiska w firmach, instytucjach, czy też w polityce;
Szklane ściany- utrudnianie awansu ze stanowiska pomocniczego na stanowisko kierownicze świadomie lub nieświadomie spowodowane stereotypami przypisywanymi płci pracownika;Szklane ruchome schody- szybsze i łatwiejsze awansowanie mężczyzn pracujących w zawodach tradycyjnie uważanych za kobiece;
Do zainteresowania kursem przyczynił się również wysoki poziom zajęć. Szczególnie interesująca była forma warsztatu przyjęta przez prowadzącą.Szkolenie zostało ocenione bardzo pozytywnie przez uczestników- mówi Anna Mazur specjalistka ds. monitoringu i ewaluacji Projektu "Przedsiębiorcza Uczelnia"- uczestnicy uznali, że szkolenie trwało odpowiednio długo (93% wskazań) a ponad połowa z nich(66%) uznała że dzięki niemu uzyskali przydatną wiedzę. Całe szkolenie zostało natomiast ocenione przez uczestników na "5+" w sześciostopniowej skali ocen.
Tak wysokie oceny skłoniły władze Uczelni do otwarcia studiów podyplomowych z zakresu tematyki Gender.
Nadesłał:
przedsiebiorcza
|
Komentarze (0)