Firma » Reklama

5 sposobów na budowanie pozytywnego wizerunku wśród klientów sklepu internetowego

Zatrzymać klienta na dłużej bywa trudniejsze niż go pozyskać. Co więc należy zrobić, aby go nie stracić? Istnieją pewne sposoby na zapewnienie sobie lojalności użytkowników sklepu internetowego.
Kluczem do sukcesu jest oczywiście dobra analiza marketingowa. Okazuje się bowiem, że nie zawsze klienci oczekują tylko obniżki cen. Dlatego coraz więcej firm opiera swoje działania na tzw. lejku sprzedażowym.

1. Programy lojalnościowe
To chyba najbardziej oczywisty sposób na zatrzymanie klientów. To działanie marketingowe o znaczeniu długofalowym, które służy budowaniu relacji i ich podtrzymywaniu z wybranymi klientami. Nie zawsze udaje się jednak stworzyć skuteczny program lojalnościowy. Niekiedy okazuje się dla klientów mało atrakcyjny, a dla samego sklepu - po prostu drogi. Mimo to w Polsce programy tego typu cieszą się znaczną popularnością.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

2. Promocje i rabaty
Rabaty również mogą być skierowane tylko do wybranych grup osób. Dzięki dokładnej analizie klientów można dostosować promocje do ich oczekiwań. Rabatu można udzielić np. w momencie, gdy użytkownik opuszcza tzw. koszyk zakupowy. Strategia ta bywa bardzo efektywna.


3. Cross-selling (sprzedaż dodatkowych produktów)
Sprzedaż kolejnego produktu po niższej cenie to doskonały sposób na zwiększenie lojalności klienta. Działania tego typu są dobrym uzupełnieniem oferty i są wysoce skuteczne.

4. Stała komunikacja poprzez newsletter
Lojalność można też budować poprzez tworzenie newsletterów. Newslettery wciąż cieszą się znaczną popularnością jako narzędzie do utrzymania klientów. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku personalizacja wiadomości oraz odpowiednia segmentacja bazy klientów, dzięki czemu będą oni otrzymywać tylko takie komunikaty, które faktycznie są dla nich interesujące.

5. Elitarność
Klienci lubią się czuć wyjątkowi i jedyni w swoim rodzaju. Dlatego też udział w zamkniętym gronie klientów, które nie jest dostępne dla wszystkich, działa na nich zachęcająco do dalszych zakupów.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mypleasure

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »