Technologie » Telekomunikacja

Aastra zwiększa potencjał mobilnych pracowników i zmniejsza koszty roamingu

Warszawa, 18 kwietnia 2011 r. – Aastra poszerza ofertę o najnowszą wersję rozwiązania Aastra Mobile Client 2.0, które zapewnia zarówno małym firmom, jak i dużym korporacjom wiele korzyści płynących z telefonii konwergentnej (FMC – fixed mobile convergence).

Komunikacja korporacyjna nie mogłaby się dziś obyć bez telefonii komórkowej. Coraz więcej spraw omawianych jest i realizowanych w podróży bądź zdalnie. Dlatego tak ważne jest, by firmy wprowadzały skuteczne rozwiązania mobilne, które poprawiają wydajność pracy, dostępność pracowników i czas ich reakcji. Dotyczy to głównie osób spędzających wiele czasu w drodze – zwłaszcza podróżujących za granicę, często przemieszczających się po firmie lub pracujących z domu. Jest to także ważny element procedur Disaster Recovery (odtwarzania po katastrofie).

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Aastra Mobile Client posiada przejrzysty interfejs mobilny. Dzięki temu rozwiązaniu z poziomu telefonu komórkowego można korzystać z możliwości telefonu stacjonarnego. Może być też ono zintegrowane z platformą komunikacyjną stosowaną w firmie użytkownika. 

  • Nowa wersja Aastra Mobile Client wprowadza szereg ulepszeń, takich jak informacje o dostępności użytkownika, co zmniejsza liczbę nieudanych prób połączenia się z nim. 
  • Stanowi to świetne uzupełnienie innych, już dostępnych funkcji telefonicznych popularnych wśród użytkowników biznesowych (takich jak przekazywanie połączeń, telekonferencje i wybieranie numerów wewnętrznych). Dodatkowo dostępność pod jednym numerem i  jedną skrzynką głosową sprawiają, że pracownicy są łatwiej osiągalni i szybciej reagują w kontaktach z klientami i współpracownikami. To, że nie ma ich przy biurku, nie oznacza już, że nie można się z nimi skontaktować. 

 

Rozważając korzyści płynące z telefonii konwergentnej, Aastra koncentruje się nie tylko na poprawie komfortu użytkowników, ale także na potrzebach firmy w zakresie kontroli i zmniejszania wydatków. Rosnące koszty połączeń komórkowych to duże obciążenie dla przedsiębiorstw, których pracownicy często wyjeżdżają w delegacje zagraniczne i wykonują połączenia międzynarodowe ze swoich telefonów komórkowych. Firmy korzystające z rozwiązania Aastra Mobile Client zmniejszają koszty połączeń dzięki zastosowaniu funkcji Mobile Least Cost Routing, która w przejrzysty sposób określa najbardziej opłacalną metodę dla każdego połączenia, co z kolei przekłada się na znaczące oszczędności.

 

Nowa wersja Aastra Mobile Client pozwala na redukcję kosztów poprzez:

·         Tryb podwójny: smartfony działające zarówno w sieciach komórkowych, jak i WiFi, mogą płynnie podłączać się do firmowych, bezprzewodowych sieci LAN. Wówczas, gdy użytkownik znajduje się w biurze, może cieszyć się mobilnością i lepszym zasięgiem sieci w obrębie budynku, natomiast firma oszczędza koszty dzięki przekazywaniu połączeń przez wewnętrzną sieć.

·         Natychmiastowe wiadomości (IM): wiadomości tekstowe są częstą formą komunikacji w firmie. Sięgając po komunikator wbudowany w Aastra Mobile Client 2.0, można nie tylko wygodnie prowadzić rozbudowane dyskusje tekstowe, ale też dodatkowo otrzymywać informacje o dostępności odbiorcy.

 

Water Jet to szwedzka firma specjalizująca się w maszynach przemysłowych wykorzystujących technologię precyzyjnego cięcia strumieniem wody. Jej klienci oraz pracownicy wspierający sprzedaż rozsiani są po całym świecie, co wiąże się ze znaczącymi kosztami telefonii komórkowej, które ponosi firma.  Nasze wydatki na roaming zmniejszyły się o około 40% dzięki rozwiązaniom Aastra Mobile Client i Aastra Call Manager  – mówi Patrik Jarltén, dyrektor ds. IT w Water Jet Sweden AB. 

 

Według Aastry rosnąca mobilność pracowników wpływa na szybszą popularyzację rozwiązań Unified Communications. Aastra Mobile Client 2.0 łączy najlepsze cechy obydwu światów: mobilności i komunikacji korporacyjnej, wykorzystując przyjazny użytkownikowi interfejs. Jak zawsze podczas rozwoju naszych produktów koncentrujemy się na wykorzystaniu otwartych standardów – mówi Stefan Möller, kierownik produktu odpowiedzialny za Aastra Mobile Client. 

 

Rozwiązanie Aastra Mobile Client można łatwo zainstalować na urządzeniu mobilnym, pobierając odpowiednią aplikację przez SMS lub transferem Over The Air i w prosty sposób aktywując ją. Rozwiązanie Aastra Mobile Client działa na podstawie licencji, w związku z czym firmy mogą wykorzystywać je w sposób dopasowany do swoich potrzeb: dla małej grupy mobilnych pracowników lub dla całej floty telefonów komórkowych. Rozwiązanie sprawdza się w firmach o dowolnej wielkości i w każdej branży, która wymaga mobilności pracowników.

www.aastra.com



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mondaypr

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »