Motoryzacja » Samochody
Alhambra - funkcjonalna i efektywna
Zobacz więcej zdjęć » |
Innowacyjne i funkcjonalne rozwiązania sprawiają, że samochód zaspokoi nie tylko potrzeby rodziny, ale może być też idealnym środkiem transportu dla osób dużo podróżujących w interesach.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jak przystało na samochód marki SEAT, nowa Alhambra ma sportowy charakter i daje dużo przyjemności z jazdy, a jednocześnie jest pojazdem o dużych walorach użytkowych. Dzięki znakomitym właściwościom jezdnym, mocnym silnikom (od 140 do 200 KM) i nowoczesnemu wyposażeniu, każdy kilometr przejechany Alhambrą dostarcza mnóstwa radości - tym większej, że niewymagającej częstych wizyt na stacji benzynowej. Przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 5,5 l/100 km Alhambra jest wzorem w swoim segmencie.
„Innowacyjność i inteligentne rozwiązania - tak w skrócie można opisać nową Alhambrę. Samochód jest dużym krokiem naprzód pod względem walorów użytkowych, a także dynamiki i bezpieczeństwa" - mówi James Muir, Prezes SEAT, S.A. „W imponującej koncepcji połączono najwyższy poziom funkcjonalności i najnowocześniejszą technologię z doskonałą jakością materiałów i wykonania. Nie zapomniano oczywiście o typowym dla SEAT-a wyjątkowo korzystnym stosunku ceny do wartości".
Format
Alhambra jako europejski minivan ma idealne wymiary - zwiększone w celu zapewnienia imponująco przestronnego wnętrza. Dzięki doskonałej widoczności i zwrotności niewiarygodnie łatwo manewrować nią w ruchu miejskim. A oto konkretne liczby: samochód ma 4,85 metra długości, czyli 22 centymetry więcej w porównaniu z poprzednikiem. Szerokość samochodu wzrosła o 9 centymetrów. Nawet w trzecim rzędzie mogą wygodnie podróżować osoby dorosłe, a duże przesuwane drzwi (z opcjonalnymi siłownikami elektrycznymi) zapewniają łatwe wsiadanie. Bagażnik jest niemniej obszerny. Jego pojemność wynosi od 885 litrów przy pięciu fotelach do 2297 litrów po złożeniu wszystkich foteli poza dwoma przednimi.
Konfiguracja miejsc siedzących
Podstawowym założeniem konstrukcyjnym było opracowanie przemyślanej i maksymalnie funkcjonalnej koncepcji miejsc siedzących. Nową Alhambrą może podróżować pięć, sześć lub siedem osób. W razie zapotrzebowania na większą przestrzeń bagażową nie trzeba już wymontowywać drugiego i trzeciego rzędu foteli. Wystarczy je wsunąć pod podłogę pojazdu, korzystając z prostego w obsłudze systemu „Easy-Fold". Fotele ze środkowego rzędu mogą być wyposażone w opcjonalne foteliki dziecięce i można je przesuwać wzdłuż osi pojazdu. Perfekcyjnie ergonomiczna pozycja kierowcy i pasażera na przednim fotelu zapewnia najlepszą widoczność i gwarantuje sportowe doznania w czasie jazdy.
Design
Sylwetka nowej Alhambry zdradza dynamiczny charakter pojazdu. Szerokie nadwozie o muskularnych proporcjach i wyrazistych konturach, z mocno zarysowanymi nadkolami, składa się na wizerunek szybkiego, sportowego samochodu, rzadko spotykany w segmencie minivanów. Kształt maski przypominający grot strzały, charakterystyczny grill i wyeksponowany przedni spojler stanowiący kontynuację \„koncepcji strzały\" to detale decydujące o \„rodzinnym podobieństwie\" nowej Alhambry do innych modeli SEAT-a. Smukły profil z idealnie dopasowanymi bocznymi drzwiami podkreśla techniczną precyzję. Z tyłu nadwozia uwagę zwracają takie elementy, jak solidny spojler przy krawędzi dachu, niska krawędź klapy bagażnika oraz zajmujące dużą powierzchnię klosze lamp zespolonych.
Silniki
Nowe jest nie tylko nadwozie Alhambry, ale także wszystkie rozwiązania i wyposażenie ukryte pod maską i we wnętrzu samochodu. Najważniejsze z nich to oczywiście silniki: jednostki TSI i TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Silniki TSI rozwijają moc110 kW/150 KM lub 147 kW/200 KM, natomiast dwa diesle TDI oferują 103 kW/140 KM lub 125 kW/170 KM mocy. Do standardowego wyposażenia podnoszącego efektywność pojazdu należy system wyłączania silnika na biegu jałowym oraz hamulce z układem odzyskiwania energii. Dzięki tym rozwiązaniom silniki nawet naprawdę dużej mocy mogą być wyjątkowo efektywne. Przy średnim zużyciu paliwa 5,5 l/100 km i emisji CO2 na poziomie zaledwie 143 g/km SEAT Alhambra 2.0 TDI rozwijająca moc 103 kW/140 KM jest wzorcem dla innych pojazdów w swojej kategorii. Alhambra TDI jest też wyposażona w układ selektywnej redukcji katalitycznej (katalizator SCR), dzięki któremu nowy SEAT nawet w wersji z silnikiem wysokoprężnym jest jednym z najbardziej ekologicznych minivanów na świecie.
Technologia
Podobnie jak silniki TSI i TDI także opcjonalna dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG zapewnia doskonałe połączenie sportowego charakteru, komfortu i wydajności. Jednak lista najnowocześniejszych i innowacyjnych rozwiązań technicznych oferowanych jako wyposażenie opcjonalne nowej Alhambry jest znacznie dłuższa. Są na niej między innymi biksenonowe reflektory z układem adaptacyjnym i asystentem świateł drogowych. Czujnik wykrywa pojazd nadjeżdżający z przeciwka i automatycznie zmienia światła drogowe na światła mijania. Nowością jest także asystent parkowania/sterowania, który potrafi sam zaparkować Alhambrę w ciasnej luce parkingowej, nawet równolegle do kierunku jazdy. Zamontowana z tyłu kamera przekazuje obraz strefy za pojazdem. Rozsuwany panoramiczny dach jest o 300 procent większy w porównaniu z tradycyjnym oknem dachowym. Trzystrefowa automatyczna klimatyzacja pilnuje optymalnej temperatury dla wszystkich trzech rzędów foteli. Obsługę przesuwanych drzwi i tylnej klapy ułatwiają elektryczne siłowniki.
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa już w wersji podstawowej znacznie przewyższa branżową średnią. Obejmuje ono między innymi siedem poduszek powietrznych, w tym poduszkę ochraniającą kolana kierowcy, oraz elektryczne blokady tylnych drzwi, uniemożliwiające ich otwarcie przez dzieci. Standardem jest ABS i ESP, a także elektroniczny układ wspomagania hamowania awaryjnego, układ stabilizacji przyczepy i wskaźnik ciśnienia w ogumieniu. Alhambra jest oferowana w wersjach Reference i Style, charakteryzujących się bogatym wyposażeniem standardowym. SEAT Alhambra będzie produkowany w Palmela (Portugalia), a jego wprowadzenie na rynek zaplanowano na koniec najbliższego lata.
Komentarze (0)