Technologie » Internet

AVG rozpoczyna kampanię, która ma pomóc studentom

AVG rozpoczyna kampanię, która ma pomóc studentom
Zobacz więcej zdjęć »
Innowacyjne badanie AVG przeprowadzone w ramach inicjatywy „Threat Labs” pokazuje, że na Facebooku znajduje się wiele stron, których bezpieczeństwo zostało naruszone.

AVG Technologies, producent najpopularniejszego na świecie bezpłatnego oprogramowania antywirusowego, ogłasza start nowej kampanii internetowej, która ma pomóc studentom uczelni wyższych w walce z podszywaniem się pod ich konta na Facebooku.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Zjawisko to występuje w momencie, gdy skradzione zostaną czyjeś dane do logowania. Następnie znajomi bądź przestępcy przejmują konto na Facebooku, często publikując fałszywe, a czasami złośliwe aktualizacje statusu. Kampania została uruchomiona jako efekt nowego badania przeprowadzonego w ramach oferowanej przez AVG usługi „Threat Labs", która gwarantuje natychmiastową i kompletną analizę bezpieczeństwa stron internetowych, łącznie ze statystykami wykrywania zagrożeń, ich rozkładem w czasie, analizą stron, do których prowadzą odnośniki z danej witryny, a także mapą wykrywania.

AVG Threat Labs przeanalizowało bezpieczeństwo 50 globalnych sieci społecznościowych:

· Biorąc pod uwagę 50 największych sieci społecznych na świecie, znaleziono w nich 19 491 podstron, gdzie doszło do naruszenia zabezpieczeń

· spośród nich, 11 701 znajdowało się w serwisie Facebook, który jest największą siecią społecznościową na świecie

· YouTube miało 7 163 stron tego typu

„Fakt, że znaleźliśmy niemal 20 tys. niebezpiecznych stron w najbardziej popularnych światowych serwisach społecznościowych powinien podwoić czujność użytkowników takich witryn. Szczególnie narażeni są najbardziej aktywni użytkownicy tych serwisów, osoby poniżej 25 roku życia" - twierdzi Tony Anscombe, ambasador darmowych rozwiązań w firmie AVG. „W ramach naszej kampanii będziemy prowadzić dalsze badania. Chcemy pokazać, że tylko nieliczni studenci zachowują odpowiednie środki ostrożności w sieciach społecznościowych. Przygotujemy serię pouczających, ale także zabawnych przewodników i filmów."

Zdaniem AVG, największe ryzyko sfałszowania statusów w serwisach takich jak Facebook występuje u osób w wieku 18-25 lat. Wynika to z faktu, że ludzie w tym wieku są szczególnie aktywni online - przykładowo, w USA 72 procent wszystkich osób w wieku 18-25 lat korzysta z sieci społecznościowych (źródło: Pew Research Center - http://bit.ly/9QWFD3)

Jednocześnie istniejące badania wskazują, że użytkownicy w wieku 18-25 lat najbardziej lekceważąco podchodzą do kwestii bezpieczeństwa w internecie. Przygotowane w Wielkiej Brytanii opracowanie pt. Ofcom Communications Market Report pokazało, że tylko 15 procent użytkowników w wieku 16-24 lat martwiło się o bezpieczeństwo w internecie, podczas gdy odsetek ten dla całej populacji korzystającej z sieci wynosił 23 procent. Jednocześnie tylko 9 procent ankietowanych wyrażało zaniepokojenie kwestiami prywatności.

Kontakt z AVG

· Najnowsze wiadomości o AVG znajdziesz w Twitterze pod adresem www.twitter.com/officialAVGnews

· Analizę aktualnych zagrożeń znajdziesz w blogu głównego dyrektora AVG ds. badań, Rogera Thompsona, pod adresem http://thompson.blog.avg.com/

· Dołącz do naszej społeczności w Facebooku pod adresem www.facebook.com/AVGfree

O AVG Technologies

AVG jest światowym liderem rozwiązań bezpieczeństwa, który chroni ponad 110 milionów użytkowników indywidualnych oraz małych firm w 170 krajach przed stale rosnącą liczbą zagrożeń internetowych, wirusów, spamu i hakerów. AVG już przez niemal dwie dekady skutecznie walczy z przestępczością internetową. Posiada jedno z najbardziej zaawansowanych laboratoriów do wykrywania i zwalczania cyfrowych zagrożeń na świecie. Dostępne za darmo oprogramowanie zabezpieczające AVG zapewnia użytkownikom podstawową ochronę oraz umożliwia łatwy dostęp do bardziej zaawansowanych zabezpieczeń. Około 6000 resellerów, partnerów i dystrybutorów współpracuje z AVG na całym świecie. Należą do nich między innymi: Amazon.com, CNET, Cisco, Ingram Micro, Play.com, Wal-Mart oraz Yahoo!



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mondaypr

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »