Technologie » Internet
AVG rozpoczyna kampanię, która ma pomóc studentom
Zobacz więcej zdjęć » |
AVG Technologies, producent najpopularniejszego na świecie bezpłatnego oprogramowania antywirusowego, ogłasza start nowej kampanii internetowej, która ma pomóc studentom uczelni wyższych w walce z podszywaniem się pod ich konta na Facebooku.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Zjawisko to występuje w momencie, gdy skradzione zostaną czyjeś dane do logowania. Następnie znajomi bądź przestępcy przejmują konto na Facebooku, często publikując fałszywe, a czasami złośliwe aktualizacje statusu. Kampania została uruchomiona jako efekt nowego badania przeprowadzonego w ramach oferowanej przez AVG usługi „Threat Labs", która gwarantuje natychmiastową i kompletną analizę bezpieczeństwa stron internetowych, łącznie ze statystykami wykrywania zagrożeń, ich rozkładem w czasie, analizą stron, do których prowadzą odnośniki z danej witryny, a także mapą wykrywania.
AVG Threat Labs przeanalizowało bezpieczeństwo 50 globalnych sieci społecznościowych:
· Biorąc pod uwagę 50 największych sieci społecznych na świecie, znaleziono w nich 19 491 podstron, gdzie doszło do naruszenia zabezpieczeń
· spośród nich, 11 701 znajdowało się w serwisie Facebook, który jest największą siecią społecznościową na świecie
· YouTube miało 7 163 stron tego typu
„Fakt, że znaleźliśmy niemal 20 tys. niebezpiecznych stron w najbardziej popularnych światowych serwisach społecznościowych powinien podwoić czujność użytkowników takich witryn. Szczególnie narażeni są najbardziej aktywni użytkownicy tych serwisów, osoby poniżej 25 roku życia" - twierdzi Tony Anscombe, ambasador darmowych rozwiązań w firmie AVG. „W ramach naszej kampanii będziemy prowadzić dalsze badania. Chcemy pokazać, że tylko nieliczni studenci zachowują odpowiednie środki ostrożności w sieciach społecznościowych. Przygotujemy serię pouczających, ale także zabawnych przewodników i filmów."
Zdaniem AVG, największe ryzyko sfałszowania statusów w serwisach takich jak Facebook występuje u osób w wieku 18-25 lat. Wynika to z faktu, że ludzie w tym wieku są szczególnie aktywni online - przykładowo, w USA 72 procent wszystkich osób w wieku 18-25 lat korzysta z sieci społecznościowych (źródło: Pew Research Center - http://bit.ly/9QWFD3)
Jednocześnie istniejące badania wskazują, że użytkownicy w wieku 18-25 lat najbardziej lekceważąco podchodzą do kwestii bezpieczeństwa w internecie. Przygotowane w Wielkiej Brytanii opracowanie pt. Ofcom Communications Market Report pokazało, że tylko 15 procent użytkowników w wieku 16-24 lat martwiło się o bezpieczeństwo w internecie, podczas gdy odsetek ten dla całej populacji korzystającej z sieci wynosił 23 procent. Jednocześnie tylko 9 procent ankietowanych wyrażało zaniepokojenie kwestiami prywatności.
Kontakt z AVG
· Najnowsze wiadomości o AVG znajdziesz w Twitterze pod adresem www.twitter.com/officialAVGnews
· Analizę aktualnych zagrożeń znajdziesz w blogu głównego dyrektora AVG ds. badań, Rogera Thompsona, pod adresem http://thompson.blog.avg.com/
· Dołącz do naszej społeczności w Facebooku pod adresem www.facebook.com/AVGfree
O AVG Technologies
AVG jest światowym liderem rozwiązań bezpieczeństwa, który chroni ponad 110 milionów użytkowników indywidualnych oraz małych firm w 170 krajach przed stale rosnącą liczbą zagrożeń internetowych, wirusów, spamu i hakerów. AVG już przez niemal dwie dekady skutecznie walczy z przestępczością internetową. Posiada jedno z najbardziej zaawansowanych laboratoriów do wykrywania i zwalczania cyfrowych zagrożeń na świecie. Dostępne za darmo oprogramowanie zabezpieczające AVG zapewnia użytkownikom podstawową ochronę oraz umożliwia łatwy dostęp do bardziej zaawansowanych zabezpieczeń. Około 6000 resellerów, partnerów i dystrybutorów współpracuje z AVG na całym świecie. Należą do nich między innymi: Amazon.com, CNET, Cisco, Ingram Micro, Play.com, Wal-Mart oraz Yahoo!
Nadesłał:
Mondaypr
|
Komentarze (0)