Kultura » Kultura
Barometr polskiej gościnności
Na zlecenie AMBRA S.A., producenta Cydru Lubelskiego Lodowego, przeprowadzono badanie „Barometr polskiej gościnności”[i], które sprawdziło, jak Polacy odnajdują się w roli gospodarzy oraz gości. Badanie towarzyszyło premierze Cydru Lubelskiego Lodowego, produktu idealnego właśnie na przyjęcia i do celebracji ważnych okazji.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Okazuje się, że przyjmowanie gości i wizyty u rodziny lub znajomych są elementem domowej tradycji u blisko połowy respondentów 41,7 proc. Aż 43,6 proc. badanych postrzega polską gościnność jako chlubną cechę narodową.
Spotkania w kameralnym gronie, jak np. grill czy domowy obiad, sprawiają przyjemność 46,3 proc. badanych. W kulinarnych eksperymentach przodują zdecydowanie kobiety - 73,4 proc. W przypadku wizyty niespodziewanych gości, ponad dwie trzecie badanych Polaków proponuje gościom kawę, herbatę czy wodę, 42,1 proc. kobiet zawsze ma coś słodkiego na taką okazję, a 31 proc. mężczyzn przygotowuje przekąski.
„Barometr polskiej gościnności” pokazał również, jak gościnność postrzegają konsumenci różnych alkoholi. Wielbiciele cydrów są najliczniejszą grupą utożsamiającą okazje towarzyskie z możliwością budowania więzi z bliskimi. Dla nich najważniejsze jest dobre towarzystwo (61,2 proc. wskazań).
- Goszczenie przyjaciół i częstowanie ich przekąską czy napojami traktujemy jako ważny rytuał wiążący i sprzyjający podtrzymaniu relacji, a także budowaniu bliskości. Ludzie z natury są istotami stadnymi. Coś, czego nie zrobilibyśmy w samotności, w grupie nabiera dla nas wyjątkowego smaku. Nawet drobne nowinki w menu, które uwzględniają gusta gości, wprowadzają pewien element zaskoczenia, tworzą nowe zwyczaje kulinarne, nadając danej grupie indywidualne znaczenie i budują intymność relacyjną - podsumowuje Ewa Klepacka-Gryz, psycholog.
Badanie pokazuje, które grupy wiekowe są bardziej gościnne. Widać, że wiek i doświadczenie ma znaczenie. Podczas spotkań towarzyskich 83,1 proc. osób powyżej 50 roku życia zadeklarowało, że najważniejsza jest dla nich troska o dobry humor i przyjemną zabawę wszystkich zebranych. Dla porównania - średnio co druga pełnoletnia osoba nieprzekraczająca 24 roku życia, myśli częściej o swojej przyjemności (56,2 proc.).
Wyniki badania odzwierciedlają to, jak dużą wagę przywiązujemy do gościnności i jak wielką radość czerpiemy z tradycji spotkań zarówno z tych rodzinnych, jak i tych z przyjaciółmi.
Kontakt dla mediów:
Lighthouse
Izabela Wejcht
Head of Consumer&Health
i.wejcht@lhse.pl
Tel: (48) 532 858 407
Klaudia Skorłutowska
Project Executive
k.skorlutowska@lhse.pl
tel.: (48 22) 616 41 44 wew. 29
*****
Cydr Lubelski Lodowy to cydr o niespotykanej intensywności walorów smakowych i aromatycznych. Na 1 litr potrzeba przynajmniej 5,5 kg jabłek, z których niska temperatura wydobywa samą esencję smaku i aromatu. Esencja poddawana jest powolnej fermentacji na zimno: w temperaturze poniżej 15°C. W trakcie tego procesu wymrożony moszcz ulega przemianie w cydr lodowy. Cydr Lubelski Lodowy to idealny pomysł na wręczenie regionalnego prezentu czy jako deser lub aperitif na przyjęciu.
[i] Badanie przeprowadzono na próbie 1 000 respondentów, w wieku powyżej 18 roku życia. Badanie zostało zrealizowane w dniach 14-16.08.2017 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel.
Nadesłał:
Lighthouse
|
Komentarze (0)