Technologie » Komputery

Black Point bez precedensu

Black Point bez precedensu
Zobacz więcej zdjęć »
Black Point jako pierwszy w Polsce producent materiałów do druku ujawnia wyniki badań porównawczych najpopularniejszych atramentów i tonerów. Na swojej stronie internetowej firma zestawia ponad 30 produktów Black Point z analogicznymi, firmowanymi przez producentów sprzętu.

Ujawnienie wyników badań przeprowadzonych przez Black Point ma charakter przełomowy - nigdy wcześniej żaden polski producent nie ujawnił tak szczegółowych danych na temat produktów. To wkład producenta w otwartą politykę komunikowania się z użytkownikami. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Niektórzy producenci sprzętu posuwają się do absurdu, udowadniając przewagę swoich produktów nad markową alternatywą - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point. - Chcemy skończyć z taką praktyką i pokazać, co tak naprawdę decyduje o jakości materiałów eksploatacyjnych.

Podczas testów porównano 17 atramentów i 15 tonerów marki Black Point z analogicznymi materiałami producentów sprzętu. W badaniu uwzględniono najpopularniejsze na rynku kartridże monochromatyczne i kolorowe dla użytkowników domowych i biznesowych. Wśród porównywanych produktów znalazły się materiały takich marek, jak: HP, Canon, Samsung i Brother.

- Klient ma prawo do pełnej informacji o produkcie. W Black Point nie mamy nic do ukrycia. W zestawieniu umieściliśmy obiektywne dane - dotyczą zarówno tych produktów, które są znacznie lepsze od OEM, jak i tych, nad którymi cały czas pracujemy i których poszczególne parametry wciąż poprawiamy - mówi prezes Yamasaki. - Teraz czarno na białym widać, za co płaci klient.

Testy produktów zostały przeprowadzone w wewnętrznym laboratorium Black Pointa przez inżynierów i specjalistów do spraw produktu i jakości. Uwzględniono w nich następujące parametry: wydajność, jakość wydruku i niezawodność. Każda z cech w równym stopniu wpłynęła na ogólną ocenę przyznaną w zestawieniu. Zdaniem Black Point to właśnie kombinacja tych trzech parametrów decyduje o jakości danego produktu, a w konsekwencji
- zadowoleniu użytkownika.

- To nowatorskie podejście do zagadnienia jakości, na dodatek zgodne z naszą filozofią produktu - mówi Piotr Kolbusz, założyciel i główny akcjonariusz Black Point. - Od ponad 20 lat udowadniamy, że markowa alternatywa jest równie niezawodna, co produkty OEM, a pod względem wydajności i jakości wydruków często je przewyższa. Wszystko dlatego, że o produkcie myślimy totalnie. Nasze tusze i tonery poddajemy ciągłej weryfikacji i zmianom we wszystkich trzech obszarach, w których wpływają one na zadowolenie klienta.

Szczegółowe porównanie jest dostępne na stronie http://blackpoint.pl/index.php?gix=490

Więcej informacji o testach:

Jak badano poszczególne kryteria?

Wydajność

Black Point: Badanie w oparciu o międzynarodowe normy ISO. W przypadku tonerów monochromatycznych wyznaczono ją zgodnie z normą ISO/IEC 19752:2004, tonerów kolorowych - ISO/IEC 19798:2006, a atramentów - ISO/IEC 24711:2006. Na tej podstawie określono wydajność deklarowaną produktu, która jest zwyczajowo umieszczana na opakowaniu. Jednocześnie wydajność rzeczywista produktu, czyli to, ile de facto stron wydrukujemy danym tuszem czy tonerem, są zawsze wyższe. Przykład: wydajność deklarowana dla tonera Black Point LBPPH12A do drukarki HP LJ 1010 wynosi 2800 stron, a wydajność rzeczywista 2843 strony.

OEM: W zestawieniu podano wydajność deklarowaną przez producentów OEM na opakowaniach.

Jakość obrazu

Black Point: Badanie metodą wzrokową, opartą na stosowanej przez laboratorium Quality Logic, w którym swoje produkty testują też wybrani producenci sprzętu. Wydruki poddano ocenie w trzech kategoriach: równomierności pokrycia strony kolorem, odzwierciedlenia koloru i fusingu, czyli rozmazywania się kolorów.

OEM: Badanie przeprowadzone taką samą metodą, jak w przypadku produktów Black Point.

Niezawodność

Black Point: Posłużono się wskaźnikiem niezawodności, określanym indywidualnie dla tuszu czy tonera na próbce wszystkich produktów sprzedanych na przestrzeni kwartału.

OEM: Przyjęto niezwykle korzystne dla producentów deklarowane przez nich współczynniki niezawodności. W większości przypadków oznacza to trudny do zrealizowania w praktyce całkowity brak awaryjności. W przypadku tonerów przyjęto zadeklarowaną przez producentów niezawodność na poziomie 100%, a atramentów - zgodnie z danymi producenta - na poziomie 99% dla HP i 100% dla pozostałych produktów OEM.

Jak liczono punkty?

Całkowity wynik w zestawieniu to średnia ze wszystkich parametrów podanych w zestawieniu:

  • W przypadku wydajności 100 punktów otrzymywał zawsze produkt OEM. Black Point - otrzymywał notę proporcjonalną odpowiadającą jego wydajności.
  • Na 100 punktów za jakość wydruku składały się oceny przyznawane za trzy kryteria. Za pokrycie strony kolorem można było uzyskać maksymalnie 40 punktów, 30 punktów za odzwierciedlenie koloru oraz kolejne 30 punktów za fusing.
W przypadku niezawodności 100 punktów przyznawano za teoretyczną, całkowitą niezawodność danego produktu OEM. Oceny Black Point uwzględniały faktyczną niezawodność, ustaloną na próbce wszystkich sprzedanych produktów.


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Profitcomms

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »