Firma » Finanse
Black Point podsumowuje pierwszy kwartał 2011 roku
Mimo trudniejszej niż przed rokiem sytuacji na rynku materiałów eksploatacyjnych, polski producent odnotował 12% wzrostu sprzedaży ilościowej tonerów laserowych marki Black Point.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Pierwszy kwartał 2011 roku był dla Grupy Black Point czasem intensywnej pracy nad poszerzaniem oferty produktowej oraz rozwojem handlu pustymi kartridżami na świecie. Polski producent pozyskał w ostatnim czasie kilkunastu partnerów handlowych, w tym kilku prestiżowych partnerów sprzedaży. Jeszcze na początku roku podpisał umowę z jednym z największych polskich dystrybutorów rynku IT- spółką z ABC Data, a do wyłącznej współpracy pozyskał sieć salonów komputerowych Vobis. Od stycznia produkty Black Pointa są też sprzedawane w marketach Media Markt i Saturn na Węgrzech.
Działania zaowocowały 12% wzrostu sprzedaży ilościowej tonerów laserowych, czyli podstawowej grupy produktowej Black Pointa i to mimo znacznie słabszej niż przed rokiem koniunktury na rynku IT.
- Na sytuację rynkową pierwszego kwartału złożyło się kilka czynników – wyjaśnia Kamila Yamasaki, prezes Black Point S.A. – Black Point musiał zmierzyć się - z jednej strony - ze znacznym spadkiem koniunktury na rynku IT, a z drugiej – z obniżeniem cen sprzedaży produktów, co przełożyło się na niższe marże w Grupie – dodaje. Faktem jest, że te czynniki przełożyły się na niższe wyniki sprzedaży o ok. 8% w porównaniu do pierwszego kwartału 2010 roku. – Trzeba jednak zaznaczyć, że na początku 2010 roku korzystaliśmy jeszcze z efektów koniunktury z roku 2009 – pierwszy kwartał 2010 był wyjątkowo dobry i w tym względzie niestandardowy – dodaje.
Zgodnie ze skonsolidowanym raportem finansowym spółki w pierwszym kwartale spółka Black Point osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 18 mln zł oraz zysk brutto na poziomie ok 1,5 mln zł.
Black Point kontynuuje rozmowy z nowymi potencjalnymi partnerami sprzedaży. Niewykluczone, że wkrótce podpisze kolejną umowę dystrybucyjną. Spóła koncentruje się na wzmacnianiu swojej pozycji jako udziałowca światowego rynku handlu pustymi kartridżami, w tym rozwijaniu działalności założonej w czerwcu 2010 roku spółki Eco Service China.
Zarząd spółki konsekwentnie prowadzi działania zmierzające do obniżania kosztów operacyjnych. W ostatnim kwartale o ok. 0,5 mln zł.
Nadesłał:
Profitcomms
|
Komentarze (0)