Rozrywka » Turystyka
Branża turystyczna pionierem korzystania z technologii cloud computing
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Warszawa, Polska, 4 czerwca 2012 r.: Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, prezentuje nowy raport branżowy „Chmura, społeczność i współpraca. Korzyści dla linii lotniczych wynikające z wykorzystywania technologii chmury społecznościowej", przedstawiający technologię cloud computing oraz liczne benefity płynące z jej zastosowania przez firmy i linie lotnicze, jak również środowisko Amadeus Community Cloud.
Według raportu, światowy rynek przetwarzania w chmurze wykazuje szybki wzrost - do roku 2013 ma on przekroczyć 25 mld USD(3). Co więcej, cloud computing jest jednym z czterech najważniejszych trendów, które będą kształtować informatykę w najbliższych latach. Według szacunków firmy analitycznej Gartner do roku 2013 wartość rynku przetwarzania w chmurze sięgnie 150 mld USD(1).
Raport ujawnia także, że do roku 2014 z usług w modelu SaaS będzie korzystać 88% linii lotniczych. Kluczowymi czynnikami wdrożenia SaaS jest chęć obniżenia kosztów (72%) i zwiększenia jakości obsługi (61%)(2). Z kolei do roku 2014 z IaaS (Infrastructure-as-a-Service, infrastruktura jako usługa) i wirtualizacji będzie korzystać 93% linii lotniczych. Najważniejszymi przyczynami wdrożenia IaaS są większa elastyczność (81%) i chęć obniżenia kosztów (61%)(4).
Firma Amadeus jest innowatorem w dziedzinie technologii cloud computing, od przeszło 20 lat dostarczając usługi w modelu SaaS (Software as a Service) w zakresie rozwiązań dla linii lotniczych - np. Altéa Customer Management Suite - oraz usług dystrybucyjnych. Mając długoletnie i bogate doświadczenie w tej dziedzinie, firma stworzyła środowisko Amadeus Community Cloud (tzw. społecznościowa prywatna chmura firmy Amadeus), obejmujące rozwiązania firmy w modelu SaaS oraz centrum hostingu i przetwarzania danych w Erding (Niemcy), którego infrastruktura zaspokaja potrzeby informatyczne linii lotniczych od strony sprzętowej.
Działanie społecznościowej chmury Amadeus wspiera także odpowiednia architektura systemów otwartych, wirtualizacja, oprogramowanie, bezpieczna sieć oraz niezawodność działania systemów. Dzięki temu newralgiczne aplikacje biznesowe, takie jak obsługa rezerwacji, zarządzanie zasobami i kontrola odlotów, są dopasowane do zasobów prywatnego środowiska. Amadeus Community Cloud jest odpowiednikiem prywatnych środowisk przetwarzania w chmurze. Stanowi to właściwe rozwiązanie dla newralgicznych systemów linii lotniczych, ponieważ zapewnia typową dla przetwarzania w chmurze skalę wykorzystania oprogramowania i sprzętu bez zagrożeń związanych z brakiem bezpieczeństwa lub spadkiem wydajności na skutek przeciążenia.
Już 55% linii lotniczych przeszło na nową generację infrastruktury informatycznej przez wdrożenie rozwiązań wirtualizacyjnych w centrach danych. W ciągu kilku najbliższych lat stanie się to praktycznie powszechne - jedynie 6% linii lotniczych nie ma planów migracji(5).
Raport ujawnia również główne przyczyny upowszechnienia się technologii cloud computing, którymi są: atrakcyjna cena korzystania z modelu chmury, redukcja kosztów, współdzielona infrastruktura IT, płatność wyłącznie za wykorzystywane zasoby, natychmiastowa skalowalność zasobów, automatyczne aktualizacje w ramach usługi - dostęp do najnowszych wersji oprogramowania, mobilny dostęp do usługi z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.
- Technologia chmury jest dziś bez wątpienia jednym z dominujących trendów technologicznych - mówi Iwona Białobrzycka, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu, Amadeus Polska. - Zapewnia ona przewoźnikom szybki i łatwy dostęp do zasobów infrastruktury i potrzebnych rozwiązań. Wystarczy do tego dowolne urządzenie mobilne z dostępem do Internetu. Pozwala to liniom lotniczym na osiągnięcie wymiernych korzyści, tj. odpowiedniego poziomu przetwarzania przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa oraz znacznych oszczędności chociażby z tytułu braku konieczności utrzymywania własnej infrastruktury czy rozliczania się na podstawie liczby zrealizowanych transakcji - dodaje.
Główne korzyści dla linii lotniczych wynikające z korzystania z technologii cloud computing to:
• Elastyczny model kosztów - linie lotnicze mogą regulować swoje wydatki i dostosowywać je do bieżącej sytuacji, ponieważ płacą tylko za te zasoby, z których rzeczywiście korzystają. Amadeus korzysta z modelu transakcyjnego, który pozwala dopasować koszty ponoszone na IT do obrotów i dochodów.
• Utrzymaniem systemów zajmuje się firma Amadeus, stąd informatycy linii lotniczych mogą w pełni skupić się na strategicznych działaniach.
• Skalowalność chmury - umożliwia zwiększenie mocy obliczeniowej na żądanie w dowolnym momencie na prośbę linii lotniczych.
• Duża elastyczność chmury - pozwala na dostarczanie oprogramowania, mocy obliczeniowej w formie usług, dzięki czemu klienci Amadeus zyskują możliwość migracji i szybkiego łączenia się z systemami.
• Konsolidacja zasobów IT w centrum przetwarzania danych i korzystanie z wirtualizacji oznacza redukcję kosztów ponoszonych przez linie lotnicze na infrastrukturę informatyczną w porównaniu do linii, które posiadają i starają się utrzymać własne centra przetwarzania danych.
Raport jest dostępny pod adresem http://www.amadeus.com/pl/x222304.html
(1) źródło: Peter Sondergaard, wiceprezes ds. badań, Gartner 2010
(2) źródło: SITA IT Trends Survey 2011
(3) źródło: Renub research, 2010
(4) źródło: SITA IT Trends Survey 2011
(5) źródło: Airline IT Trends Survey, SITA, 2011
***
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2011 roku system Amadeus przetworzył niemal 950 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie około 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
Kontakt dla mediów
Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Ilona Tyczyńska
Junior Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Nadesłał:
EW
|
Komentarze (0)