Firma » Praca
Cechy i umiejętności, które powinien posiadać Project Manager?
Zobacz więcej zdjęć » |
Do zadań osoby na tym stanowisku należy przede wszystkim budowanie zespołu, utrzymywanie relacji, ustalanie priorytetów, ocenianie wydajności zespołu, wspieranie zespołu i rozwiązywanie konfliktów. Można powiedzieć, że Project Manager jest dyrygentem, który czuwa nad całą pracą zespołu w firmie. Nic dziwnego, że osoba na tym stanowisku musi posiadać konkretne cechy i umiejętności.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Studia i wiedza
Nie da się ukryć, że do piastowania stanowiska Project Managera niezbędna jest konkretna wiedza. Osoba pretendująca do miana Project managera powinna mieć ukończone studia kierunkowe, najlepiej na prestiżowej uczelni. Jedną z bardziej cenionych szkół proponujących kandydatom kierunek MBA Project Managment jest WSAiB w Trójmieście. Gdynia Szkoła Wyższa daje studentom możliwość przyswojenia wiedzy z zakresu zarządzania projektami, programami i portfelami projektów. Poza tym, studenci mogą otrzymać 11 międzynarodowych certyfikatów. Szczegółowe informacje dostępne są na: https://wsaib.pl/kandydaci/mba-project-management/o-studiach. Studia Trójmiasto doskonale przygotowują do pracy na stanowisku Project Managera.
Komunikatywność i negocjowanie
Jedną z głównych cech, które musi posiadać Project Manager jest komunikatywność. Chodzi o klarowne przekazywanie informacji i jasne formułowanie myśli. Poza tym, osoba na tym stanowisku powinna łatwo nawiązywać kontakty i posiadać odpowiednią mowę ciała. Bardzo istotne jest również słuchanie ze zrozumieniem, co pozwala lepiej zrozumieć klienta i potrzeby zespołu. Project manager musi wykazać się zdolnością negocjacji. To od niego zależy powodzenie projektu, dlatego musi on utrzymywać pozytywne relacje z każdą ze stron, a w razie konfliktu, zaproponować konsensus. Negocjowanie i komunikowanie się są ze sobą ściśle połączone. Tylko osoba z tymi cechami może ubiegać się o stanowisko Project Managera.
Przewodzenie i organizacja pracy
PM pełni rolę przywódcy w projektach, dlatego musi umieć podejmować decyzje i reagować na pojawiające się przeszkody. Osoba PM nie może bać się ryzyka i wprowadzania zmian w projekcie. Project manager musi być stanowczy i wymagający, ale jednocześnie powinien motywować zespół do działania. Oczywiście PM odpowiada nie tylko za delegowanie zadań współpracownikom, ale także za harmonogram pracy nad całym projektem. Osoba na tym stanowisku musi umieć organizować czas i rozkładać pracę na etapy.
Stanowisko PM wymaga również przewidywania wystąpienia ewentualnych trudności i przeszkód. Project Manager musi mieć przygotowany plan awaryjny, który pozwoli zaoszczędzić czas, podczas ewentualnego kryzysu. W obliczu tylu wyzwań i ogromnej odpowiedzialności za projekty, PM musi posiadać wiedzę, która będzie bazą do podejmowania efektywnych działań. Szansą na zdobycie gruntownej wiedzy są wspomniane studia w Trójmieście. Przykładem takiego kierunku poza MBA Project Managment jest Logistyka Studia Gdynia.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (0)