Technologie » Komputery
Cisco Jabber: nowy poziom ujednoliconej komunikacji i współpracy
Zobacz więcej zdjęć » |
Jabber udostępnia pracownikom prostą, łatwą i bezpieczną metodę wyszukiwania innych pracowników, sprawdzania czy są oni dostępni i za pośrednictwem jakiego urządzenia oraz współpracy przy użyciu preferowanego sposobu lub urządzenia - wszystko w ramach jednolitego interfejsu na platformy PC i Mac oraz tablety i smartfony.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Aplikacja Cisco Jabber, która w wersji na platformę Mac ma zostać wprowadzona latem tego roku, będzie mogła zostać wdrożona zarówno w środowiskach lokalnych, jak i w środowiskach przetwarzania w chmurze. Jabber umożliwia łatwe i bezproblemowe przeniesienie rozmowy prowadzonej w kanale komunikatora do kanału interakcji wideo lub współużytkowania pulpitu. Użytkownik ma natychmiastowy dostęp do tych funkcji bez względu na to, czy znajduje się
w biurze, czy poza nim.
Aplikacja Jabber jest już dostępna lub znajduje się w fazie opracowywania na platformy Windows, iPhone, iPad, Nokia, Android i BlackBerry. Ponadto Jabber współpracuje z terminalami wideo, takimi jak Cisco Unified IP Phone, Cisco WebEx® MeetingCenter i połączenie Cisco TelePresence®.
Dzięki możliwości użycia aplikacji na różnych platformach i z najbardziej dogodnego miejsca, pracownicy mogą współpracować szybciej i bardziej efektywnie. Dalsze korzyści to szybsze podejmowanie decyzji, zaawansowana współpraca między firmami oraz wyższa produktywność. Najważniejsze fakty
Zgodność operacyjna
- Cisco Jabber wykorzystuje standardowy protokół XMPP (Extensible Messaging and Presence Protocol) do funkcji komunikatora i sygnalizowania obecności. Dzięki zgodności operacyjnej, pracownicy różnych firm mogą komunikować się przy użyciu aplikacji Google, IBM, Microsoft i AOL.
- Aplikacja Cisco Jabber jest zintegrowana z aplikacjami biurowymi Microsoft Office, co oznacza, że użytkownik widzi status dostępności swojego kolegi i może bezpośrednio nawiązać z nim komunikację za pośrednictwem komunikatora, telefonu lub połączenia konferencyjnego bezpośrednio z poziomu aplikacji biurowej.
Funkcje mobilności
- Użytkownicy mobilni mogą korzystać z takich funkcji jak sygnalizacja obecności, komunikatory, łączność głosowa przez WiFi i wizualna skrzynka głosowa.
- Dzięki technologii Jabber, użytkownik może mieć jeden numer służbowy obsługujący telefon stacjonarny, urządzenie bezprzewodowe i komputer oraz inicjować i odbierać rozmowy przy użyciu urządzenia mobilnego przez WiFi, niezależnie od istniejących dotąd możliwości przekazywania połączeń w sieci komórkowej.
Funkcje łączności wideo
- Dzięki obsłudze HD w standardzie H.264, użytkownicy mogą korzystać z wysokiej rozdzielczości w Cisco TelePresence i innych rozwiązaniach łączności wideo.
- Dostępna jest funkcja wielostronnej, ciągłej wideokonferencji, która umożliwia każdemu uczestnikowi widzenie kilku pozostałych uczestników w trakcie sesji pracy zespołowej.
- Zintegrowane funkcje wideo zostaną wprowadzone w drugim półroczu 2011.
Inne informacje
- Aplikacja Jabber Cisco jest oparta na technologii firmy Jabber Inc., z rozszerzeniami związanymi z łącznością głosową, wideo oraz telekonferencjami. Firma Jabber Inc. została przejęta przez Cisco w 2008 r.
- Funkcje aplikacji Cisco Jabber są kompatybilne z rozwiązaniem Cisco Unified Communications Manager wersja 6.1.4 i nowsze.
Cytaty
- Laurent Philonenko, wiceprezes i dyrektor działu Unified Communications, Cisco:
„Klienci, bez względu na to, czy używają komputerów Mac, PC czy urządzeń mobilnych, poszukują rozwiązania umożliwiającego elastyczną komunikację bez względu na metodę, miejsce i urządzenie, obejmującą łączność głosową, łączność wideo i łączność przez komunikator. Cisco Jabber odpowiada na to zapotrzebowanie, udostępniając zaawansowane funkcje i innowacyjne sposoby pracy, z których można korzystać na dowolnej platformie lub urządzeniu wybranym przez użytkownika”.Informacje o firmie Cisco: Cisco (NASDAQ: CSCO) jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań sieciowych, które zmieniają sposób, w jaki ludzie kontaktują się ze sobą, komunikują i współpracują. Więcej informacji na temat Cisco można znaleźć na stronach http://www.cisco.pl
i http://www.cisco.com. Polskie informacje prasowe firmy można znaleźć na stronie www.cisco.com.pl/prasa, natomiast centralny serwis informacyjny znajduje się pod adresem http://newsroom.cisco.com. Dodatkowych informacji udziela: Joanna Dunin-KępliczManagerSolski Burson-Marstellerul. Krakowskie Przedmieście 47/5100-071 Warszawatel. +48 501 132 395email: jdunin-keplicz@solskibm.pl www: www.solskibm.pl
Nadesłał:
jdunin-keplicz@solskibm.pl
|
Komentarze (0)