Firma » Reklama

Cityboard Media o wyborze standardu badań wspieranym przez IGRZ

Cityboard Media o wyborze standardu badań wspieranym przez IGRZ
Zobacz więcej zdjęć »
Cityboard Media zabiera głos w debacie dotyczącej standardu badań reklamy zewnętrznej.

W e-mailu przesłanym do mediów 17 września 2009 r. przez Lecha Kaczonia, Prezesa IGRZ, czytamy: „W czwartek 17 września 2009 roku obradowała Rada Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w Polsce. Tematem spotkania była problematyka związana z badaniami rynku reklamy zewnętrznej w Polsce. Rada uznała, że na obecnym etapie rozwoju i koncentracji rynku, badania takie są wskazane i niezbędne. W związku z tym Rada Izby rekomendowała członkom IGRZ zapoznanie się z projektem badawczym Postar i podjęcie w terminie do 15 listopada 2009 roku decyzji w sprawie przystąpienia do wspólnego, wspieranego przez Izbę projektu badawczego”. Cityboard Media bardzo cieszy inicjatywa przeprowadzania wspólnych badań i wprowadzenia standardu na rynek polskiej reklamy zewnętrznej. Niemniej jednak firmę niepokoi sposób, w jaki miałoby to być przeprowadzone.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Cityboard Media bardzo zależy na wprowadzeniu na polski rynek standardu badań. Postar jest jednak tylko jedną z wielu dostępnych metodologii badań outdooru. By podjąć w rzetelny sposób obiektywną decyzję należy przyjrzeć się rynkowi badań w Polsce. Kilku członków IGRZ ma doświadczenie z badaniami reklamy zewnętrznej przeprowadzanymi przez firmy mające swoje siedziby w Polsce. Nie można więc z góry zakładać, że polski rynek nie oferuje rzetelnych badań outdooru.

Zdaniem Cityboard Media IGRZ powinno przygotować brief badawczy zawierający pytania, na które członkowie Izby chcieliby poznać odpowiedzi. Należy go skierować do instytutów badawczych z siedzibą w Polsce, można brać także pod uwagę firmy zagraniczne. Na podstawie briefu firmy badawcze zainteresowane przeprowadzeniem takiego badania składałyby swoje oferty, które rozpatrywaliby członkowie Izby. Drugą częścią przetargu powinna być wycena badania. Dopiero po przeanalizowaniu metodologii oraz otrzymaniu wyceny zostałaby wybrana firma, której oferta w najlepszy sposób odpowiadałaby potrzebom członków IGRZ. Następnie z reprezentantów zainteresowanych badaniami firm zrzeszonych w IGRZ utworzono by grupę osób, która ściśle współpracowałaby z wybraną firmą badawczą i koordynowała pracę po stronie każdej zainteresowanej firmy.

Cityboard Media nie wyobraża sobie sytuacji, by pod wpływem czyjejkolwiek i jakiejkolwiek presji dokonywać wyboru metodologii badań, która bez analizy innych dostępnych możliwości i metodologii, miałaby bardzo drogo kosztować i na lata stanowić narzędzie do analiz tak dla branży outdoorowej, jak i dla całego rynku reklamodawców i domów mediowych w Polsce. Jednocześnie Cityboard Media zwraca uwagę, iż treść wyżej cytowanego maila Prezesa IGRZ, chociaż napisana w imieniu wszystkich członków IGRZ, nie została skonsultowana z Cityboard Media. Brzmienie tego e-maila może wprowadzać w błąd opinię publiczną, jakoby decyzja co do wyboru metodologii została już podjęta, co nie jest prawdą.

Cityboard Media - lider rynku wielkoformatowej reklamy zewnętrznej. Działa na polskim rynku od 1996 roku i przez cały okres swojego istnienia konsekwentnie utrzymuje niekwestionowaną pozycję lidera
i prekursora. Posiada sieć ekskluzywnych nośników reklamowych o ogólnopolskim zasięgu. Wykorzystuje zaawansowane badania outdooru oraz narzędzia do planowania i pomiarów efektywności kampanii. Jest założycielem Instytutu Cityboard Media, będącego nowoczesną platformą wymiany wiedzy i doświadczeń praktyków reklamy ze środowiskiem naukowym.
W 2008 r. firma zajęła pierwsze miejsce w ogólnej ocenie Klientów w rankingu biur reklamy outdoorowej opracowanym przez magazyn Media&Marketing Polska, zdobyła także nagrodę Impactor w kategorii Najbardziej Podziwiana Firma Out Of Home Roku 2008.

Dodatkowych informacji udzielają:

Agata Zawada

Specjalista ds. PR Cityboard Media Mail: agata.zawada@cityboard.pl Tel: 0 22 860 66 40 wew. 145 / 0 600 900 404

Cityboard Media Sp. z o.o. Ul. Stawki 2 00-193 Warszawa www.cityboard.pl

 

Agnieszka Sabat

Senior Account Executive Mail: agnieszka.sabat@agencja21.pl Tel: 0 22 511 13 85

Agencja 21 ul. Brukselska 44A lok. 4 03-973 Warszawa www.agencja21.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

agencja21

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »