Motoryzacja » Samochody
Co wiesz o swojej cytrynie?
Zobacz więcej zdjęć » |
Nazwa Citroen pochodzi od nazwiska założyciela firmy, młodego inżyniera André Citroën. Jednak to nazwisko przybrał dopiero dziadek Andrea, który wcześniej nazywał się Limoenman. To ciekawe nazwisko jednocześnie kojarzące się ze znanym owocem rodzina nosiła dzięki zajęciu, jakie wykonywali. Rodzina zajmowała się handlem owocami egzotycznymi!
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W późniejszych czasach, ojciec Andrea zajmował się już handlem diamentami i złotem i w celu rozwoju swojej firmy wyjechał do Polski. W naszym kraju poznał żonę, z którą w 1872 przeniósł się do Paryża, a tam na świat przyszedł późniejszy właściciel jednej z najpopularniejszych marek samochodów na Świecie – André. Młody chłopak uczył się dobrze i poszedł na studia inżynieryjne. Ze względu na problemy finansowe wstąpił do armii i razem z wojskami francuskimi odwiedził Polskę, gdzie szczególnie zainteresowała go wizyta w łódzkich zakładach tekstylnych. Zobaczył tam drewniane koła zębate o daszkowym uzębieniu. Założył niedużą firmę produkującą stalowe koła zębate. Firma szybko się rozwijała, rosło zapotrzebowanie na przekładnie Citroena, które montowano we wszystkich samochodach produkowanych we Francji w tamtym czasie. Taką przekładnię zamontowano również w Titanicu! Andre sam zaprojektował logo, które zostało w prawie niezmienionej postaci do dnia dzisiejszego.
W 1914 roku wybucha wojna, Andre świeżo po ślubie zostaje powołany do armii, gdzie szybko wpada na pomysł dalszego rozwoju firmy. Otwiera filię firmy w Paryżu, ale produkuje w niej amunicję dla armii, zatrudnia 12 000 ludzi, którym zapewnia nie tylko pracę, ale i np. opiekę medyczną czy dentystyczną. Rozwinął system socjalny i opiekował się ciężarnymi pracownicami, co nie było typowe w owych czasach. Dzięki temu nazwisko Citroena zyskało autorytet i uznanie oraz roznosiło się szybko w odległe tereny. W tym czasie fabryki Citroena produkowały 55 000 pocisków dziennie.
Po wojnie, w ciągu 4 miesięcy fabryka amunicji została przekształcona w fabrykę samochodów, gdzie bardzo szybko wyprodukowano pierwszy samochód. Był wyposażony równie dobrze jak i konkurencyjne modele innych marek, jednak jego cena była znacznie niższa. W maju 1919 roku samochód wdrożono do masowej produkcji i przez 2 tygodnie zebrano 16 tysięcy zamówień na nowy samochód Citroena. Andre rozumiał też potrzebę reklamy i w związku z tym zamieścił reklamę swojej firmy nawet na Wieży Eiffla. Dalsze lata to rozwój firmy, wdrażanie nowych technologii i rozwiązań, dostosowanie się do potrzeb rynku i wyprodukowanie pierwszego samochodu dla kobiet. W 1930 roku w Warszawie przy ulicy Górnośląskiej powstaje pierwsza w Polsce montownia Citroena i jest to trzecia zagraniczna inwestycja dla Citroena. W tym czasie firma posiadała już 5000 przedstawicielstw na świecie. W 1934 roku firmę przejmuje Michelin, a w 1935 roku umiera Andre Citroen.
Nadesłał:
ata
|
Komentarze (0)