Technologie » Internet

Content management – profesjonalna redakcja internetowa dla każdego

Prowadzisz firmę i potrzebujesz profesjonalnej, rozbudowanej witryny internetowej? Nie musisz inwestować wielkich kwot, ani zatrudniać sztabu ludzi do obsługi serwisu. Istnieje proste i ekonomiczne rozwiązanie – content management.

Content management, inaczej „zarządzanie treścią", to nowa usługa w ofercie agencji interaktywnych. Nowa do tego stopnia, że w branży IT nie funkcjonuje jeszcze pod ujednoliconą nazwą.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Nie ma jeszcze zgody co do ogólnie przyjętej nazwy, poniekąd dlatego, że zakres tej usługi może być za każdym razem inny - wyjaśnia Michał Kuzborski z wrocławskiej agencji interaktywnej Lama Media. - Content management dotyczy zarówno tworzenia tekstów, jak i bardziej zaawansowanych materiałów multimedialnych, których sporządzenie wymaga użycia specjalistycznego sprzętu - dodaje.

Content management - narzędzie dla tych, którzy chcą się komunikować

Content management jest skierowany do wszystkich firm i instytucji publicznych, które potrzebują profesjonalnej witryny internetowej do komunikowania się z otoczeniem. Na usługę decydują się zwłaszcza organizacje, publikujące na swoim serwisie zróżnicowane treści, których przygotowanie wymaga dużych nakładów pracy i zaplecza technicznego. - Zamiast zatrudniać kamerzystę, fotografa, grafika, informatyka i dziennikarza, firmy zlecają wykonanie materiału i jego publikację agencji interaktywnej - mówi Michał Kuzborski. Do tego łatwiej przygotowywać treści, które będą kierowane do określonych grup. - Często na jednym serwisie www zamieszczane są treści dla klientów, partnerów biznesowych czy udziałowców. Wymaga to odpowiedniego przygotowania i umiejętnego dobrania stylistyki. Na takie wyzwania agencja interaktywna jest przygotowana - podkreśla Michał Kuzborski.

Ekonomia outsourcingu

Dzięki zleceniu zarządzania serwisem internetowym zewnętrznej firmie, małe przedsiębiorstwa mogą sobie pozwolić na rozbudowaną stronę, bez konieczności przeznaczania na ten cel dużych kwot. Większe organizacje mogą natomiast ograniczyć koszty związane z zatrudnieniem specjalistów, utrzymujących serwis. Względy finansowe to, w praktyce, jeden z głównych powodów, dla których firmy decydują się na content management. - Cena jest każdorazowo ustalana indywidualnie i zależy przede wszystkim od ilości i stopnia skomplikowania treści - wyjaśnia Michał Kuzborski. - Dolny pułap to kilkaset złotych, górna granica właściwie nie istnieje, wszystko zależy od potrzeb klienta - dodaje.

Wybór usługi content management poprzedza nierzadko audyt treści serwisu www, nowość w ofercie agencji interaktywnych. - Usługa ta jest w wielu przypadkach punktem wyjścia dla dobrego zarządzania treścią. Dotyczy to głównie klientów, którzy chcą poprawić już działające strony pod kątem zawartości - dodaje Michał Kuzborski.

Obecnie agencja zarządza kilkunastoma stronami internetowymi. Są to zarówno rozbudowane witryny, wymagające codziennego opracowywania zaawansowanych technologiczne treści, wyjazdów z dziennikarzem, operatorem kamery, fotografem i przygotowywania relacji wideo, jak też małe serwisy, gdzie liczba tekstów i aktualizacji nie przekracza kilku w miesiącu. - Tak zróżnicowany zakres usług i profili Klientów jest najlepszym dowodem, iż content management jest naprawdę dla każdego - mówi Michał Kuzborski.

Informacje o Lama Media

Agencja interaktywna Lama Media zajmuje się przygotowywaniem zróżnicowanych kreacji internetowych. Jest także właścicielem, pomysłodawcą i realizatorem jednego z największych polskich portali studenckich - studente.pl (dawniej e-lama.pl). Agencja oferuje kompleksowe usługi - od projektowania i realizacji stron WWW dla biznesu i instytucji publicznych, poprzez systemy intranetowe, kampanie promocyjne i konkursy internetowe, po gry przeglądarkowe. Lama Media specjalizuje się w zaawansowanych usługach związanych z kompleksową obsługą serwisów internetowych (treść, grafika, animacja, film, koncepcja rozwoju). Obecnie firma zarządza kilkunastoma serwisami internetowym, przeprowadza także audyty internetowe oraz współorganizuje Akademię Dziennikarstwa Internetowego.

W portfolio agencji Lama Media znajdują się m.in. Urząd Miejski Wrocławia, Multikino, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, Wrocławskie Centrum Badań EIT Plus, Cheminst Polska, Medicus, Centrum Sztuki Impart, Proximity Polska, Wyższa Szkoła Zarządzania „Edukacja".

W 2007 roku podczas Webstar Festival agencja Lama Media otrzymała nagrodę za portal e-lama.pl, który otrzymał tytuł najlepszej strony edukacyjnej 2007 roku.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Profitcomms

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »