Kobieta, zdrowie, uroda » Medycyna
Czy rzeczywiście potrzebujemy polisy zdrowotnej bez limitów?
Wśród Polaków panuje przekonanie, że odpowiednią ochronę medyczną zapewniają wyłącznie te warianty polisy zdrowotnej, które nie przewidują żadnych limitów świadczeń i konsultacji medycznych. Czy jest to jednak prawda? Jak pokazują dane statystyczne dotyczące świadczeń medycznych gromadzone przez OECD[1], w Polsce realizowanych jest rocznie 7,5 konsultacji lekarskiej per capita. Ponadto, z obserwacji SALTUS Ubezpieczenia wynika, że najczęściej udajemy się do internisty, a specjalistami, do których zgłasza się najwięcej pacjentów, są ginekolog, pediatra i ortopeda. Niewiele rzadziej o poradę prosimy dermatologa, endokrynologa oraz okulistę.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
– Przeświadczenie o tym, że najlepszym wyborem są ubezpieczenia zdrowotne bez limitów, powstało z dwóch przyczyn. Po pierwsze, dynamiczny rozwój rynku prywatnych świadczeń medycznych w formie abonamentowej został zainicjowany przez specjalistyczne firmy oferujące pakiety usług, które jedynie w najwyższych wariantach zapewniają dostęp do lekarzy wszystkich specjalności i szeroki zakres badań. Po drugie, Polacy, mimo rosnącej świadomości na temat funkcjonowania ubezpieczeń, polisy zdrowotne nadal traktują jako pomoc doraźną w momencie, kiedy zachorują, a nie długotrwałą inwestycję w ochronę zdrowia – mówi Małgorzata Jackiewicz, Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych w SALTUS Ubezpieczenia.
Ważny argument dla pracodawców
Zdecydowana większość osób korzysta prywatnych świadczeń medycznych w ramach ubezpieczeń grupowych lub abonamentów kupowanych przez pracodawców. Dzieje się tak m.in. dlatego, że dostęp do prywatnych świadczeń medycznych jest niezmiennie jednym z najbardziej pożądanych benefitów pozapłacowych. Jakie są jednak szczegółowe oczekiwania pracowników co do jego zakresu? Według danych zaprezentowanych przez Hays w „Raporcie płacowym 2018. Trendy na rynku pracy” aż 65% osób liczy, że firma zapewni im dostęp do bogatej oferty świadczeń medycznych.
Przyczyną takiej postawy pracowników jest wspomniane wcześniej przeświadczenie o konieczności posiadania nielimitowanego dostępu do lekarzy i badań. Jednak biorąc pod uwagę to, w jaki sposób korzystamy ze świadczeń medycznych w ciągu roku oraz różnorodność dostępnych obecnie na rynku rozwiązań, nie jest to konieczne do zapewnienia pracownikom realnej ochrony zdrowia. Istnieją produkty, które już w najniższych wariantach oferują dostęp do szerokiej listy specjalistów i badań, a wraz ze wzrostem wartości pakietu zwiększa się przede wszystkim liczba świadczeń, z których można skorzystać w ciągu roku, a nie ich zakres.
– Taka postawa zatrudnionych wynika też czasem z braku wyczerpujących informacji przekazywanych przez pracodawców na temat korzyści, jakie można czerpać z polis zdrowotnych. Dlatego zachęcamy pracodawców do regularnego informowania pracowników na temat dostępnych świadczeń oraz roli profilaktyki. Dzięki odpowiedniej edukacji, zachęcaniu do systematycznego kontrolowania stanu zdrowia i wskazówkom, na jakie usługi powinni zwrócić szczególną uwagę, łatwiej im będzie w optymalny sposób wykorzystać posiadane ubezpieczenie, również to z limitem świadczeń. Efektem tego będzie wzrost zadowolenia pracowników – dodaje Małgorzata Jackiewicz z SALTUS Ubezpieczenia.
Jak dostosować polisę do potrzeb?
Rynek ubezpieczeń w Polsce nieustannie się rozwija. W związku z tym przedsiębiorcy szukający dodatkowej ochrony dla swoich pracowników mają do dyspozycji wiele rozwiązań. Na co zatem należy zwracać przede wszystkim uwagę? Zarządzający firmami produkcyjnymi powinni uwzględnić w polisie świadczenia z zakresu medycyny pracy oraz opieki ambulatoryjnej i chirurgii 1 dnia. Dla przedsiębiorstw działających w obszarach narażonych na występowanie chorób zawodowych najbardziej istotna będzie lista konkretnych specjalistów i badań diagnostycznych oferowanych w ramach polisy. Warto też pamiętać, że niektóre towarzystwa proponują programy zdrowotne wspierające profilaktykę i szybkie wykrycie najpoważniejszych schorzeń. Z kolei firmy prowadzące działalność w kilku lokalizacjach na terenie całego kraju powinny więcej uwagi poświęcić liście placówek medycznych, w których jej pracownicy mogą otrzymać pomoc. Ubezpieczyciele stawiają nie tylko na współpracę z ogólnopolskimi lub regionalnymi sieciami przychodni, ale współdziałają również z samodzielnymi jednostkami. Dzięki temu pacjenci mają zagwarantowany dostęp do pomocy na terenie całego kraju, również poza aglomeracjami miejskimi.
Ponadto, coraz więcej towarzystw ubezpieczeniowych daje możliwość modyfikowania zakresu ubezpieczenia, w taki sposób, żeby jak najlepiej odpowiadało potrzebom przedsiębiorstwa oraz jego możliwościom finansowym.
Materiał wideo: https://youtu.be/HeAKrONfllo
[1] OECD Health Statistics 2018, http://www.oecd.org/els/health-systems/health-data.htm
Nadesłał:
brandscope
|
Komentarze (0)