Firma » Biznes
Czym jest automatyzacja marketingu?
Prowadzenie działań marketingowych w Internecie nie jest prostym zadaniem. Wymaga między innymi sprawnego wykorzystywania różnych kanałów komunikacji z klientem.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jednocześnie pojawia się bardzo wiele rozwiązań, które mają ułatwiać takie działania.
Na czym polega marketing automation?
W skrócie marketing automation polega na zastosowaniu odpowiedniego systemu, który śledzi zachowania użytkowników odwiedzających stronę. W tym celu stosuje się tak zwane pliki cookies. Do czego służą zbierane dane? Przede wszystkim do spersonalizowania komunikacji z klientami, np. przed segmentację na różne grupy pod względem zainteresowania, wieku, płci oraz innych parametrów.
Kiedy stosować?
Stosowanie marketing automation poprawia skuteczność w przypadku działań marketingowych prowadzonych jednocześnie przy pomocy różnych metod, np. newslettera, mediów społecznościowych i strony www. Obecnie klienci szukają informacji o produktach na wielu płaszczyznach, na przykład przez social media. Dodatkowo coraz częściej posługują się urządzeniami mobilnymi. Taka sytuacja w zasadzie wymusiła stworzenie systemów, które pozwalają na śledzenie zachowań konsumentów i odpowiadanie na ich potrzeby na różnych platformach jednocześnie. Tego typu działanie usprawnia marketing i jednocześnie sprawia, że klient otrzymuje spersonalizowanie komunikaty, lepiej dopasowane do jego oczekiwań.
Korzyści z marketing automation
Dlaczego warto skorzystać z takiego rozwiązania? Tak naprawdę powoli staje się to koniecznością. Sprawne prowadzenie działań marketingowych w Internecie, a także opracowanie odpowiedniej strategii jest praktycznie niemożliwe bez posiadania szerokiej wiedzy na temat zachowań i działań klientów. Korzystanie z systemów automatyzacji marketingu daje dostęp do takich danych praktycznie natychmiast. Dzięki temu umożliwia błyskawiczną orientację w skuteczności działań i w razie potrzeby ich zmianę. Inwestowanie jedynie w skuteczne metody promocji przekłada się na optymalizację kosztów i większy zwrot z inwestycji w reklamę. Warto także pamiętać, że często jedynym sposobem na opracowanie naprawdę skutecznej strategii jest metoda prób i błędów, czyli testowanie wielu różnych rozwiązań, co jest znacznie ułatwione dzięki automatyzacji większości działań.
Automatyzacja marketingu umożliwia również optymalizację działania całej firmy. Pozwala na znacznie lepsze kontakty między działem marketingu i sprzedaży, które mogą sprawniej współpracować dzięki posiadanym informacjom na temat zachowań klientów.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
Mypleasure
|
Komentarze (0)