Społeczeństwo » Społeczeństwo
Czysta etykieta – filozofia naszej kuchni
Zobacz więcej zdjęć » |
Green Caffè Nero działa jak dobra restauracja. Jedzenie przygotowuje się tutaj od podstaw. Do kuchni Muffia Bakery codziennie dostarczane są świeże produkty pochodzące z zaufanych źródeł od starannie wyselekcjonowanych, sprawdzonych dostawców, którzy gwarantują zdrowe i najwyższej jakości produkty. Na bieżaco dostarczane są świeże sery, warzywa, wędliny oraz mięsa. W Muffii to wszystko jest marynowane, przyprawiane, gotowane, krojone i pakowane. Tak powstają składniki naszych kanapek. Następnie gotowe półprodukty trafiają do kawiarni, gdzie bariści na bieżąco przygotowują z nich świeże bagietki, ciabatty, podpłomyki i focaccie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Adgar ma kierownika sprzedaży usług przechowywania danych w swojej serwerowni
- Mleko modyfikowane GERBER Odkryciem Roku 2012 w programie "Laur Konsumenta"
- Kampania informacyjna programu "Wiem, co wybieram" ponownie z Clear Channel
- Richard Clare zostanie uhonorowanynagrodą 2012 CEEQA Lifetime Achievement Award
„W naszym jedzeniu nie stosujemy sztucznych konserwantów, polepszaczy, stabilizatorów wzmacniaczy smaku. Czyli prosto i zdrowo, jednak bez kompromisów w kwestii smaku. Dlatego nasze kanapki mają maksymalnie 4-godzinny termin przydatności do spożycia. Ponieważ cieszą się dużym powodzeniem wśród klientów, to praktycznie wszystkie je sprzedajemy" - mówi Wojciech Klimczak, szef kuchni Green Caffè Nero.
„Od prawie 10 lat jestem odpowiedzialny za smaczną i zdrową kuchnię Green Caffè Nero - za to, by składniki wykorzystywane w kanapkach, quiche'ach czy ciastach odpowiednio się ze sobą komponowały i były niezmiennie najwyższej jakości" - dodaje Wojciech Klimczak.
W naszej kuchni i piekarni praca jest zmianowa. Pierwsze przygotowania rozpoczynają się już o 1 w nocy - wtedy mieszane są składniki do wypieku ciast oraz tart słonych. Dostawy składników do kanapek oraz słone dania wyjeżdżają już około 5 rano, tak aby dotrzeć do kawiarni zanim pojawią się w nich pierwsi klienci. Następnie, około godziny 8 dociera do kawiarni druga dostawa ciast i ciasteczek. Wyrabiamy ręcznie setki potraw. „Dostawy jedzenia do naszych kawiarni odbywają się codziennie - 7 dni w tygodniu, 2 razy dziennie" - podsumowuje Adam Ringer, prezes Green Caffè Nero.
Niestrudzenie szukamy niespotykanych surowców
Trochę czasu zajęło nam znalezienie niewielkich, lokalnych dostawców, którzy nie tylko odpowiadają naszym potrzebom i wizji, ale także mogą dostarczać produkt najwyższej jakości. W Green Caffè Nero cheddar to nie jest zwykły cheddar, ale ser ręcznie wyrabiany przez zakład produkcji serów rodziny Alvis oddalony od miasta Cheddar w Anglii o niecałe 10 km i według tej samej receptury od 1952 roku. Mięsa i wędliny pochodzą od niewielkich, rodzinnych firm. Delikatne mięso indycze z wolnego chowu, przygotowywane jest metodą sous-vide, czyli pakowane do szczelnych, zamkniętych próżniowo torebek, a następnie wolno gotowane w niskiej temperaturze. Nasze bagietki to tylko te autentyczne na francuskim zakwasie Levain. Natomiast tuńczyk to nie genetycznie modyfikowana ryba, a tuńczyk z certyfikatem niezależnej, międzynarodowej organizacji MSC (Marine Stewardship Council).
Dbamy o bezpieczeństwo naszych klientów
Serwowanie świeżego jedzenia w naszych kawiarniach nie mogło się obyć bez wpływu na ich codzienne funkcjonowanie. „Bariści otrzymują odpowiednie szkolenia i wiedzę o dostarczanych do nas produktów oraz z przygotowywania kanapek. Wdrożyliśmy wewnętrzne systemy bezpieczeństwa i kontroli jakości. Wszyscy nasi dostawcy posiadają niezbędne certyfikaty. Monitorujemy i sprawdzamy pod względem mikrobiologicznym wszystkie produkty dostarczane do nas, sprawdzamy ich jakość również na miejscu w kawiarni. Wiele konkurencyjnych kawiarni ułatwia sobie życie, zamawiając gotowe kanapki czy mrożone ciasta. My jesteśmy wierni zasadzie „dzisiaj zrobione, dzisiaj zjedzone". I choć mamy przez to dwa razy więcej pracy niż nasza konkurencja, to codziennie podejmujemy wyzwanie - wszystko po to, aby nasi klienci mogli cieszyć się świeżym, bezpiecznym jedzeniem codziennie w każdym lokalu." - podkreśla Krzysztof Kaliciński, dyrektor operacyjny Green Caffè Nero.
Komentarze (0)