Kultura » Kultura
Data dolar: nowa waluta oparta na wartości poufnych informacji
Zobacz więcej zdjęć » |
Klienci, którzy od wczesnych godzin porannych ustawiali się w kolejce, aby zdobyć ekskluzywne plakaty za nietypową walutę, reagowali początkowo zaskoczeniem, ale również wykazywali chęć oddania swoich cennych zdjęć lub filmów jako zapłatę za towar, zwiastując nadejście waluty „data dolar”. Otwierając ten sklep, Kaspersky Lab chce zwrócić uwagę na rzeczywistą wartość danych i zaapelować do innych graczy na rynku, aby włączyli się do tej kampanii poprzez stosowanie symbolu data dolar.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Luka w portalu społecznościowym Instagram wykorzystana przez cyberprzestępców
- Badanie Kaspersky Lab: ludzie są skłonni pozbyć się swoich zdjęć i innych danych za niedużą kwotę
- Technologia kontroli aplikacji firmy Kaspersky Lab wygrywa w testach AV-TEST
- Liczba roku: Każdego dnia Kaspersky Lab wykrywa 315 000 nowych szkodliwych plików
Ponieważ ilość danych osobistych wzrasta lawinowo, klienci mogą nie zdawać sobie sprawy, że dysponują źródłem cennej waluty, która posiada wartość niezależną od położenia geograficznego. Według Kaspersky Lab brak świadomości rzeczywistej wartości własnych danych stanowi ogromną przeszkodę w przekonaniu ludzi, że powinni chronić swoje informacje. Firma ma nadzieję, że eksperyment z walutą data dolar zwróci uwagę na tę kwestię, a tym samym przyczyni się do bezpieczniejszego korzystania z internetu.
Data dolar jest przede wszystkim sposobem na zwiększenia świadomości wartości danych — powiedział David Emm, główny badacz ds. cyberbezpieczeństwa, Kaspersky Lab. Jeśli strona internetowa oferuje usługi za darmo, ale wykorzystuje dane klienta w celu czerpania zysków ze swojego serwisu, powinna stosować symbol taki jak nasz data dolar, aby pokazać, że w rzeczywistości ma miejsce pewna forma wymiany.
Kaspersky Lab zademonstrował, jak można wykorzystywać dane jako walutę w swoim tymczasowym sklepie, otwartym przez dwa dni w Londynie. Sklep przyciągnął klientów, którzy pragnęli zdobyć ekskluzywne plakaty oraz inne prace znanego artysty ulicznego Bena Eine’a. Wszystko przypominało normalne zakupy w sklepie — klient przeglądał produkty, wybierał te, które mu się podobały, a następnie płacił za nie przy kasie. Jednak gdy poproszono o zapłatę, nie chodziło o to, co klient ma w swoim portfelu, ale o data dolary — nową walutę stworzoną przez Kaspersky Lab, na którą składają się osobiste dane klientów przechowywane na ich smartfonach: zdjęcia, filmy lub treści konwersacji.
Łatwo zapomnieć o ogromnej ilości danych, które każdego dnia udostępniamy innym. Uczucie utraty, jakiego doświadczamy, gdy informacje zostają nam zabrane wbrew naszej woli, jest się o wiele bardziej realne, kiedy ktoś fizycznie zabierze nam telefon i zdecyduje, jakie dane wykorzystać. Tego interesującego efektu można było doświadczyć w naszym sklepie Data Dollar Store. Nasze globalne badanie pokazało, że 29% osób na całym świecie padło ofiarą cyberataku, a 39% nie zabezpiecza swoich urządzeń przed atakami. Klienci powinni cenić swoje dane tak samo jak pieniądze trzymane w portfelach i na kontach — dodał David Emm.
Kaspersky Lab przygotował film prezentujący eksperyment z walutą data dolar oraz sposób, w jaki sposób klienci zareagowali na nietypowy sposób robienia zakupów. Film jest dostępny na stronie https://youtu.be/F91IVou10Tk.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.
Komentarze (0)