Społeczeństwo » Społeczeństwo
Dlaczego prowadzenie odpowiedzialnego biznesu jest ważne?
Gros przedstawicieli świata biznesu wychodzi z założenia, że CSR nie jest istotny dla klientów. Nic bardziej mylnego. Jak wynika z badania „Barometr CSR 2016” przeprowadzonego przez CSR Consulting i Maison & Partners, aż 72 proc. konsumentów jest zdania, że działania CSR wzbudzają ich pozytywne odczucia wobec firm. Tymczasem okazuje się, że największa trudnością w zakresie rozwoju CSR w firmach jest ograniczona wiedza na temat korzyści jakie niesie ze sobą realizowanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Obszar ten, pomimo ogromnego potencjału, wciąż jest niedoceniany.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przedsiębiorcy w byciu odpowiedzialnym społecznie powinni dostrzegać, nie tylko budowę wizerunku firmy, wzrost lojalności i zaufania wśród klientów i partnerów, ale przede wszystkim fakt, że realizowane przez ich inicjatywy mogą mieć pozytywny wpływ na otoczenie, a w przyszłości mogą nawet uratować komuś życie lub zdrowie. Przykładem takiej firmy jest Transition Technologies, której projekt „IT dla Gór” zaczął się od spontanicznego spotkania z ratownikami z Grupy Beskidzkiej GOPR (GB GOPR), a tylko w ciągu ostatnich czterech miesięcy uratował ludzkie życie.
Niekiedy wystarczy impuls
Niekiedy właściciele firm długo zastanawiają się nad obszarami, w których mogą prowadzić działalność CSR, dwojąc się i trojąc nad kolejnymi pomysłami. Tymczasem jak pokazuje przykład Transition Technologies – czasami zwykły apel z prośbą o pomoc może stać się impulsem do niesienia jej innym. – Kiedy w maju dwa lata temu, jadąc autem usłyszałem, że ratownicy Grupy Beskidzkiej GOPR potrzebują wsparcia w postaci mobilnych defibrylatorów ratujących ludzkie życie, od razu podjąłem decyzję o pomocy im. To był naturalny odruch – mówi Konrad Świrski, Prezes Transtion Technologies. W rezultacie, ratownicy otrzymali od firmy nie tylko sprzęt ratujący ludzkie życie i zdrowie, ale także mobilną aplikację „Pomoc w Górach”. Dzięki czemu, mogą oni szybciej zlokalizować i dotrzeć do osoby w górach, która uległa niebezpiecznemu zdarzeniu, tym samym skracając czas akcji ratowniczej.
O skuteczności aplikacji „Pomoc w Górach”, w grudniu ubiegłego roku, mógł przekonać się turysta, który w drodze do schroniska Przysłop pod Baranią Górą utknął w śniegu z wyczerpania. Jednak udało mu się wezwać pomoc za pośrednictwem aplikacji. Dzięki czemu znacznie ułatwił ratownikom GB GOPR akcję poszukiwawczą, a interwencja została zwieńczona sukcesem. Równie dużo szczęścia, miał z kolei 28-letni mężczyzna, który pod koniec lutego br. wyszedł pobiegać w góry. Dzięki szybkiej reakcji żony mężczyzny oraz sprawnej akcji poszukiwawczej Grupy Beskidzkiej GOPR udało się odszukać zaginionego i uratować mu życie. Podczas udzielania pierwszej pomocy, ratownicy GB GOPR wykorzystali sprzęt, który otrzymali od Transition Technologies.
- Przekazując 6 mobilnych defibrylatorów, a następnie tworząc mobilną aplikację dla ratowników, wierzyliśmy, że uratują one kiedyś ludzkie życie. Jeżeli ktoś zatem zastanawia się w dalszym ciągu, czy prowadzić odpowiedzialnie społecznie biznes, to od razu podpowiadam, że tak. A nasz projekt „IT dla Gór” jest tego najlepszym przykładem – dodaje Świrski.
Nie ulega wątpliwości, że prowadzenie społecznie odpowiedzialnego biznesu niesie ze sobą szereg korzyści. Pozytywnie wpływa na budowę relacji z otoczeniem. Sprawia, że w oczach klientów, partnerów, a także pracowników firmy wzrasta poczucie lojalności oraz zaufania do marki, a to z kolei ma realne przełożenie na wzrost dochodów firmy.
Nadesłał:
Mondaypr
|
Komentarze (0)