Kultura » Kultura
Ezequiel Pini zwycięzcą drugiego konkursu TEN by Fotolia
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W konkursie trwającym od 10 stycznia do 10 lutego 2014 bank zdjęć Fotolia zaprosił fanów sztuki cyfrowej na całym świecie – profesjonalistów i amatorów – do zmierzenia się z dziesięcioma międzynarodowymi artystami biorącymi udział w drugiej edycji Kolekcji TEN by Fotolia. W ramach promocji nowych talentów bank zdjęć Fotolia zaoferował nagrodę główną o wartości blisko 400 tys. PLN, w tym międzynarodową kampanię promocyjną. Podsumowując, do konkursu zostało zgłoszonych 1537 prac przez uczestników z 22 różnych krajów, a w kampanię zaangażowanych było ponad 500 000 osób w skali międzynarodowej na Facebooku. Zwycięzcą został argentyński artysta Ezequiel Pini z Argentyny, który stworzył pracę w kategorii „Game On” inspirując się projektem polskiego artysty drugiego sezonu Kolekcji TEN – Piotra Jaworowskiego.
Ezequiel Pini, artysta elastyczny i łatwo dostosowujący się
Zwycięzca Konkursu TEN Ezequiel Pini znał i korzystał z edukacyjnych oraz kreatywnych zasobów Kolekcji TEN na długo przed rozpoczęciem konkursu. – Śledziłem miesiąc po miesiącu artystów biorących udział w kampanii TEN. Podziwiam ich karierę i przywiązanie do swojego sposobu pracy, dlatego pobierałem pliki .PSD i uczyłem się z nich, było to doskonałe źródło nauki i doskonalenia – mówi zwycięzca.
Ezequiel to niezwykły naśladowca, jest w stanie dostosować się do różnych stylów i kreatywnych profesji. Karierę rozpoczął jako developer, później pracował jako web designer, a ostatecznie zajął się grafiką animacji i ruchu. Obecnie pracuje jako grafik i art director przygotowujący pliki cyfrowe oraz do druku. Ten znany w branży i wszechstronnie utalentowany artysta pracował dla największych marek, takich jak Nike, Discovery Channel, MTV, Fox, Disney, IKEA, HSBC i inne.
Jak mówi Ezequiel, jest wdzięczny swojej ojczyźnie Argentynie za artystyczny napęd i wpływ na pracę: – W Argentynie jest duża konkurencja. Tutaj każdego dnia trzeba starać się być lepszym i walczyć, a także brać udział w eksperymentalnych projektach, które nie zawsze przynoszą pieniądze, ale dają dużo doświadczenia i wzbogacają moje CV. Jest to z pewnością sposób, by przodować i stać się bardziej konkurencyjnym. Konkurs TEN by Fotolia był doskonałą okazją, aby sprawdzić swoje umiejętności i podjąć wyzwanie rywalizacji nie tylko z 10 wspaniałymi artystami cyfrowymi Kolekcji TEN, ale również z mnóstwem utalentowanych projektantów z całego świata.
Piotr Jaworowski
Piotr Jaworowski, którego pracą zainspirował się zwycięzca jest – jak sam mówi – zaszczycony, że Ezequiel wybrał jego kreację jako punkt odniesienia i źródło inspiracji: – Ezequielowi udało się stworzyć obraz energetyczny i emocjonalny. Wykorzystując imponujące oświetlenie, był w stanie przedstawić nastrój intymności i intensywności, przy jednoczesnym zachowaniu najważniejszych elementów historii nienaruszonych. Podoba mi się sposób wykorzystania zdjęć z serwisu Fotolia i to jak złożył z nich tak zachwycające dzieło sztuki.
Wyjątkowa okazja do międzynarodowej prezentacji
Laureat konkursu w ramach nagrody zobaczy swoją pracę opublikowaną w najważniejszych mediach branży projektowej i designu, w tym Advanced Creation, Web Design, Photoshop Pro i Computer Arts.
Zwycięstwo w drugim konkursie TEN było dla artysty dużym zaskoczeniem, ale co ważniejsze, to będzie prawdziwy impuls w rozwoju jego kariery – Ta nagroda jest jak podmuch, doładowanie, aby ruszyć dalej i kontynuować eksplorację, która przyniesie nowe pomysły, nowe projekty i nowe procesy. Czuję się bliżej tych artystów, których podziwiam. Jestem bardzo szczęśliwy z powodu wszystkich nagród i z możliwości zaprezentowania mojego stylu projektowania szerokiej, międzynarodowej publiczności w nadchodzącej kampanii promocyjnej sygnowanej marką Fotolia, a co za tym idzie rozpoznawalności dla mnie jako artysty cyfrowego – mówi Ezequiel Pini.
W pozostałych dziewięciu kategoriach konkursowych jury również wybrało najlepsze prace i nagrodziło wyróżnionych. Wśród nich znalazły się dwie osoby z Polski: Katarzyna Miszczak w kategorii Pump up the color i Jakub Rupa w kategorii Engineering Dreams. Wszyscy wyróżnieni w ramach nagrody otrzymają mi.in. tablety Wacom Intuos, abonament Adobe Creative Cloud, monitory LCD EIZO ColorEdge 24.1", multimedialne wydruki Exaprint, nagrody o wartości ponad 2 000 PLN od Template Monster, reflektory Westcott i subskrypcje Fotolia.
O projekcie TEN Fotolia
Kolekcja TEN to edukacyjna inicjatywa, która powstała przy współpracy Fotolii z dwoma wspólnotami graficznymi – Wisibility i Amkashop. Przez kolejnych 10 miesięcy użytkownicy internetu mogą pobrać za darmo, przez 24 godziny od momentu publikacji, plik .PSD z pracą jednego z 10 światowej sławy artystów cyfrowych, które powstały na bazie zdjęć z Fotolii. Użytkownicy internetu w każdym kolejnym miesiącu trwania projektu będą mieli dostęp do pliku .PSD, w którym będzie można zobaczyć wszystkie warstwy i wykorzystane techniki. Projekt TEN wspierają międzynarodowi partnerzy Adobe i Wacom, Behance, FJWestcott, a także lokalni Wilogo, EIZO, Ilford, Eduweb.pl oraz Digart.pl.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
GlobalBrand
|
Komentarze (0)