Firma » Finanse

Faktoring lekiem na kryzys?

Faktoring lekiem na kryzys?
Zobacz więcej zdjęć »
Młodym wilkom na rynku nie jest łatwo, zwłaszcza w dobie kryzysu ekonomicznego. Aby sprzedać swój towar muszą iść na ustępstwa, które stawiają pod znakiem zapytania dalszą działalność. Jak sobie z tym zagrożeniem poradzić?

Wejście na rynek nowej firmy wiąże się z brakiem zaufania starych podmiotów do nowego gracza. Aby sprzedać swój towar należy zachęcić kontrahentów do współpracy. Standardowo daje się towar w komis lub wystawia faktury z opóźnioną datą płatności. Pozyskiwanie nowych i pierwszych klientów może być procesem długotrwałym i niebezpiecznym dla nowej firmy, gdyż zbyt długie oczekiwanie na zapłatę może spowodować utratę płynności finansowej.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Antidotum na ten problem stanowi faktoring oferowany przez firmy finansowe i windykacyjne. Znajomość prawa i możliwość odzyskiwania należności od niepokornych klientów daje firmom windykacyjnym szerokie pole do popisu na rynku finansowym. Dla wielu firm jest to jedyna forma sprzedaży umożliwiająca dalszy rozwój. Wpłata za wydany towar następuje w możliwie najkrótszym czasie, dzięki czemu producent może się rozwijać. W tym samym czasie pośrednik znajduje kanały dystrybucji towaru, za który jeszcze nie zapłacił.

Faktoring jest pośrednikiem w takiej transakcji. Oczywiście, wyłożenie gotówki wiąże się z ryzykiem, ale każda usługa jest obarczona opłatą obliczaną na podstawie ryzyka transakcji. Firmy oferujące faktoring płatności mają dostęp do wielu informacji koniecznych podczas ustalania stopnia ryzyka transakcji i wiarygodności klienta. Niektóre informacje muszą być zdobywane nie do końca oficjalnymi kanałami, ale na ogół jest to skuteczne zabezpieczenie firmy. Dlaczego zatem usługa faktoringu nie jest powszechna? Przede wszystkim, nie każdy młody biznesmen wie, że taka forma płatności jest możliwa. Po drugie, prowizja w wysokości kilku procent od całej kwoty może pochłonąć całą marżę. Dziki wyścig cen, kto da taniej, sprawia, że sprzedaż obarczona jest wyższym ryzykiem straty. Jeśli osiągamy tak niską marżę, należy zastanowić się nad sensem prowadzenia działalności lub nad zabezpieczeniem transakcji równie skutecznym, lecz mniej kosztownym.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

fuburek

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »