Technologie » Telekomunikacja
Firmy mogą zaoszczędzić kilkaset tysięcy złotych rocznie - zastosowanie rozwiązań wideo w biznesie
Zobacz więcej zdjęć » |
Warszawa, 2 lutego 2012 r. – Jak pokazują wyniki ogólnoświatowego badania przeprowadzonego przez firmę Cisco , 77% ankietowanych firm twierdzi, że używanie rozwiązań wideokonferencyjnych pozwala znacznie ograniczyć konieczność podróży służbowych a 76% respondentów podaje, że poprawia komunikację na długie dystanse. Wymierne oszczędności finansowe stanowią największy benefit stosowania takich rozwiązań dla 69% badanych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
W Polsce także rośnie zainteresowanie stosowaniem rozwiązań wideo dla biznesu na coraz większą skalę – systemy wideokonferencyjne Cisco wdrożono już w ponad 1 000 przedsiębiorstwach. Stają się one coraz bardziej popularne, gdyż unowocześniają miejsce pracy pozwalając pracownikom na efektywne, wirtualne spotkania zarówno w kraju jak i z prawie każdego miejsca na ziemi. Stosowanie rozwiązań wideo wydatnie przyczynia się do znaczącego zredukowania czasu poświęcanego na podróże co pozwala na osiągnięcie większej równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Przynosi także korzyści w postaci budowy zaufania, poprawy współpracy z klientami i kolegami pracującymi w innych biurach czy podniesienia przewagi konkurencyjnej dzięki szybszemu podejmowaniu decyzji. Zgodnie z wynikami wyżej wspomnianego badania firmy, które często używają rozwiązań wideokonferencyjnych mogą zaoszczędzić w tygodniu nawet do 7 godzin, czyli prawie cały dzień pracy.
Rozwiązania wideo dla biznesu firmy Cisco dostępne są w wielu różnorodnych formach, począwszy od aplikacji na laptopa, przez aplikacje, które można pobrać i zainstalować na PC-ie czy technologicznie zaawansowane terminale do transmisji wideo w rozdzielczości Full HD, które umożliwiają prowadzenie wideokonferencji w sposób intuicyjny, realistyczny i naturalny, tak że jej uczestnicy mają wrażenie, jakby ich rozmówcy przebywali w tym samym pomieszczeniu aż po system wideokonferencyjny w chmurze, Cisco WebEx (obecnie dostępny w wersji HD).
“Świat biznesu podlega zmianom. Praca dzisiaj wymaga komunikowania się z partnerami i dostawcami często na duże odległości a ograniczenia komunikacji opartej na tradycyjnych PC-tach odchodzą w przeszłość. Zamiast tego dążymy do przyjęcia modelu, w którym to człowiek jest ośrodkiem zainteresowania. W modelu tym nie tylko różne grupy pracowników są rozproszone geograficznie, ale również ludzie wykonują swoją pracę z wielu różnych miejsc, takich jak stacja robocza, dom czy kawiarnia. Dzisiejszy biznes wymaga także szybkości. Planowanie dużego spotkania to często zbyt powolne rozwiązanie dla błyskawicznie realizowanych projektów, czy specyficznych gałęzi gospodarki.” – powiedział Dariusz Fabiszewski, dyrektor generalny Cisco Poland. “Zmiany te są również bardzo silnie postrzegane w Polsce, dlatego też coraz większym zainteresowaniem cieszą się biznesowe rozwiązania wideo. Szczególnie ważny podkreślenia jest fakt, że biznesowe wideo to rozwiązanie, z którego korzystają zarówno duże przedsiębiorstwa jak również małe i średniej wielkości firmy oraz sektor publiczny”.
Kiedy rozważa się zalety współpracy z użyciem rozwiązań wideo najczęściej przywoływanym miernikiem zwrotu z inwestycji (ROI) są oszczędności w związku ze zmniejszeniem się liczby podróży służbowych. Firmy na całym świecie corocznie oszczędzają setki tysięcy dolarów oferując pracownikom alternatywę dla latania samolotem na spotkania z kolegami, partnerami biznesowymi czy klientami.
Używając specjalnego narzędzia, Cisco TelePresence Advantage Calculator, można uzyskać informacje na temat przewidywanych oszczędności, jakie firma może poczynić, jeśli wdroży u siebie rozwiązanie telepresence. I tak np. polska firma, która zatrudnia 20 osób (w tym 5 na stanowiskach kierowniczych) przeciętnie rocznie na podróże służbowe wydaje prawie 64 tysiące PLN, traci w tym samym czasie ponad 517 godzin pracy w związku z potrzebą przemieszczania się i generuje 8 ton dwutlenku węgla. Całkowity koszt powyższego to prawie 130 tysięcy PLN rocznie. A liczby te wzrastają niebezpiecznie, kiedy weźmie się pod uwagę przypadek dużo większego przedsiębiorstwa. Firma zatrudniająca 1400 osób, w tym 50 poza Polską, z 10 osobami kadry kierowniczej wydaje na podróże służbowe prawie 390 tysięcy PLN, traci z tego powodu ponad 2760 godzin pracy i wytwarza 79 ton dwutlenku węgla. Wszystko to generuje dla firmy roczny koszt w wysokości blisko 730 tysięcy PLN. Warto podkreślić, że zastosowanie komunikacji wideo w biznesie pozwala zaoszczędzić nie tylko czas i pieniądze, ale przyczynia się także do ochrony środowiska naturalnego.
Szacunkową informację na temat rzędu oszczędności, jakie firmy mogą poczynić dzięki zastosowaniu rozwiązań wideo można uzyskać korzystając z narzędzia Kalkulatora Biznesowego: http://www.businessadvantagecalculator.com
Cytaty polskich klientów:
1) Kluczem do sukcesu firmy jest efektywna komunikacja. Marek Dusio, Kierownik Działu Teleinformatyki Kulczyk Investments, mówi: „Prowadzenie działalności na arenie międzynarodowej wymaga częstych spotkań i negocjacji z partnerami biznesowymi rozsianymi po świecie. W branży inwestycyjnej niezwykle ważne są szybkość i łatwość komunikacji, nie tylko z partnerami, ale także między poszczególnymi oddziałami firmy. Organizacja tradycyjnych spotkań bywa czasochłonna i kosztowna. Nasi przedstawiciele musieli wcześniej latać do Dubaju, Kijowa, Wiednia, Stanów Zjednoczonych, Afryki, Azji, Chin. Dzięki komunikacji wideo możemy osiągać nasze cele przy zdecydowanie mniejszych nakładach.” – kontynuuje Marek Dusio. „Dotychczas ok. 7 pracowników Kulczyk Investments odbywało regularne podróże lotnicze taryfą business pomiędzy kilkoma kontynentami. Biorąc pod uwagę same wydatki na podróże, koszt wdrożenia inwestycji zwrócił się już po 3-4 miesiącach. Nie wspominając o oszczędności czasu, który pracownicy mogą obecnie poświęcić życiu osobistemu.” – dodaje.
2) „Częste spotkania, zarówno na terenie Polski jak i za granicą, stanowiły znaczne obciążenie finansowe dla firmy. Musieliśmy ograniczyć koszty ogólne i bezpośrednie,
a jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu było wdrożenie systemu wideokonferencji. Według naszych obliczeń, dzięki wideokonferencji zaoszczędzamy 72% kosztów spotkania. Pracownicy naszej firmy szybko przekonali się, że wideokonferencja jest doskonałą alternatywą dla tradycyjnych spotkań – można omówić więcej kwestii i uzyskać informacje z tzw. ‘pierwszej ręki’. Nasi menedżerowie odbywają wiele spotkań bez opuszczania swoich biur, a eksperci z różnych oddziałów mogą błyskawicznie konsultować i bezpośrednio przekazywać kluczowe informacje.” – wyjaśnia Izabela Kozak, Koordynator IT w firmie Skanska.
Informacje o firmie Cisco:
Cisco (NASDAQ: CSCO) jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań sieciowych, które zmieniają sposób, w jaki ludzie kontaktują się ze sobą, komunikują i współpracują. Więcej informacji na temat Cisco można znaleźć na stronach http://www.cisco.pl i http://www.cisco.com. Polskie informacje prasowe firmy można znaleźć na stronie www.cisco.com.pl/prasa, natomiast centralny serwis informacyjny znajduje się pod adresem http://newsroom.cisco.com.
Dodatkowych informacji udziela:
Klaudia Mencina
Manager
Solski Burson-Marsteller
ul. Krakowskie Przedmieście 47/51
00-071 Warszawa
tel. +48 660 094 130
email: kmencina@solskibm.pl
www: www.solskibm.pl
Nadesłał:
jdunin-keplicz@solskibm.pl
|
Komentarze (0)