Firma » Reklama
Forma promocji przyjazna klientowi
Zobacz więcej zdjęć » |
Główne zarzuty wobec gadżetów reklamowych?
Gadżety reklamowe maja swoich wiernych zwolenników, jak i przeciwników. Ci drudzy widzą w nich raczej zwykły, niewart uwagi produkt, na który trzeba przeznaczyć określone środki i rozdać klientom czy firmom współpracującym, nie otrzymując wiele w zamian. Zarzuca się im także brak możliwości oszacowania zwrotów z poniesionej inwestycji, dlatego często zrzucane są na dalszy plan określając budżet marketingowy firmy lub w ogóle pomijane. Innym zarzutem przeciwko stosowaniu gadżetów reklamowych jest twierdzenie, że są rozdawane niemal wszędzie, jest ich zbyt dużo, nie jest na nie zwracana uwaga i w większości przypadków są wyrzucane.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Czym tak naprawdę są gadżety reklamowe?
Na wszelkiego rodzaju akcesoria zwane ogólnie gadżetami reklamowymi należy spojrzeć w szerszym kontekście, a nie tylko jako słabej jakości akcesoria, które prędzej czy później zostaną wyrzucone. Owe gadżety promocyjne są przede wszystkim narzędziem zacieśniania przyjaznych relacji z odbiorcą firmowych produktów czy usług. Nie ma lepszego klienta nad lojalnego, dopieszczonego i docenianego. Jeśli firma oprócz samego świadczenia usług czy sprzedaży docenia wkład swoich klientów, budzi pozytywne emocje i wręcza określone akcesoria chociażby w ramach podziękowania za wybór jej produktów, zostaje to zapamiętane i ma wpływ na dalsze jej postrzeganie przez konsumentów czy kontrahentów. Zatem o gadżetach reklamowych mówimy jak o narzędziu służącym do podtrzymywania pozytywnych, miłych relacji z obecnym klientem, aby jeszcze mocniej był przywiązany do marki i widział, że obopólna relacja z dostawcą jest dla niego dobra i budziła pozytywne skojarzenia. Oprócz tego brandowane produkty reklamowe są nośnikiem reklamowym, który pojawia się w różnych przestrzeniach sygnalizując obecność danej marki. To znaczy, że w dalszej konsekwencji gadżety reklamowe będą pełniły także funkcję darmowej reklamy w wielu miejscach.
Pamiętaj, aby dokładnie dobrać gadżety do odbiorcy
Każdy w swoim życiu otrzymał jakiś gadżet reklamowy. Najczęściej bywają to długopisy reklamowe, notesy, breloczki, ewentualnie t-shirty i inne drobiazgi. Mamy do nich różny stosunek, część z nas odbiera to pozytywnie, a część nie zwraca na to szczególnej uwagi. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby wyjść poza utarte schematy i wybrać produkt funkcjonalny, nie kojarzony z typowy gadżetem reklamowym, pasujący do odbiorcy. Jedynie wyobraźnia nas ogranicza w takim wyborze, bowiem nadruk, haft, czy znakowanie innego typu można wykonać już niemal na każdym artykule i materiale. Warto przemyśleć to jaki gadżet reklamowy ma trafić do określonego odbiorcy, tak aby użyteczność dla niego była możliwi jak najwyższa, a ilość osób których upominek nie przekonuje - jak najniższa. Na początek trzeba zbadać i określić ogólne zainteresowanie grupy docelowej. Jeżeli łączy ich konkretne zainteresowanie, zawód, wykonywane czynności, wiek, płeć, czy inne aspekty, warto je wykorzystać. Dla przykładu osobom odwiedzającym targi turystyczne można oferować wszelkiego rodzaju akcesoria przydatne w podróży, jak płaszcze przeciwdeszczowe, latarki, narzędzia wielofunkcyjne, torby, plecaki, parasole, kompasy, kubki termiczne i termosy, wodoodporne etui na telefon i wiele więcej. Jeżeli docieramy do osób zmotoryzowanych, lub sprzedajemy akcesoria samochodowe czy części, warto wybrać gadżety, które przydadzą się w samochodzie, jak odświeżacze powietrza, ładowarki samochodowe, skrobaczki, poduszki podróżne, kamizelki odblaskowe i inne. Klienci biznesowi mogą z powodzeniem docenić eleganckie upominki reklamowe wysokiej jakości związane z artykułami piśmienniczymi, eleganckimi artykułami biurowymi, teczki i aktówki konferencyjne z nadrukiem itp. Zakres wyboru gadżetów jest ogromny, a ich skuteczność będzie tym większa, im więcej uwagi zwrócimy na dopasowanie przedmioty do potrzeb odbiorcy.
Głównymi korzyściami płynącymi ze stosowania gadżetów reklamowych są:
wzmacnianie więzi z obecnymi klientami,
budowanie i zwiększanie świadomości marki,
element wspierający działania, mające pozyskać nowych klientów,
stwarzanie przyjaznej atmosfery podczas zawierania transakcji,
długotrwała reklama firmy,
atrakcyjna forma promocji, przyjazna dla odbiorcy, dająca mu przydatne, funkcjonalne upominki.
Każda forma reklamy jest na swój sposób dobra i może przynieść wiele korzyści. Ale ważne jest aby stosować ją z głową. Kontekst reklamy, jej odbiorcy, przydatność informacji, które z sobą niosą muszą być gruntownie przemyślane. Stosowanie reklamy bezrefleksyjnie może przynieść rozczarowanie i niepotrzebny wydatek.
Komentarze (1)
Asortyment i pomysłowość agencji specjelizujących sie w gadżetach reklamowych są nieograniczone! Sztampowe długopisy czy breloczki już od dawna nie symbolizują tego typu promocji marki. Najważniejsze, aby firmy miały na uwadze, iż porządna agencja reklamowa przede wszystkim posiada pełną wiedzę na temat możliwości brandowania swoich produktów. Gadżet funkconuje jedynie, kiedy zostanie na stałe, estetycznie oznakowany.