Firma » Reklama
Gadżety reklamowe dla małej firmy
Mała firma ma niewielkie możliwości. Po pierwsze – finansowe. Po drugie – organizacyjne. Przedsiębiorstwo zatrudniające kilkanaście osób nie będzie w stanie rozdystrybuować gadżetów wśród milionów klientów. Po trzecie wreszcie wiele mały firm nie wie, jakie gadżety reklamowe mogłyby wykorzystać. Oto kilka przykładów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Takie, które zwracają uwagę
Można wybierać gadżety reklamowe takie, jakie rozdają wszyscy. A można iść swoją drogą i szukać rozwiązań oryginalnych. Przykład? Jeśli piekarnia uzna, że widzi konieczność obdarowywania klientów prezentami, może im wręczyć małe woreczki z mąką. Przydatność takiego prezentu jest niewielka, ale z pewnością będzie szeroko dyskutowany. W przypadku takich gadżetów liczy się otwartość i pomysłowość. Można iść w stronę skandalu, ale też zaskoczenia. Co kto lubi i co kto uważa za właściwe dla siebie.
Takie, które są bardzo przydatne
W tym przypadku na gadżety reklamowe należy spojrzeć z punktu widzenia klienta. Co może mu się przydać? Co uzna za warte wykorzystania w domu lub w innym miejscu? Weźmy ponownie naszą piekarnię. Praktycznym gadżetem może być w tym przypadku choćby deska do krojenia pieczywa z wypalonym specjalnym urządzeniem logotypem piekarni. Praktyczne, przydatne i wpadające w oko za każdym razem, gdy klient kroi pieczywo. A przecież o to w tym wszystkim chodzi.
Takie, które są niedrogie
Może oczywiście chodzić o coś zupełnie innego. Wiele małych firm ma ograniczone budżety i wybiera rozwiązania, które są przede wszystkim niedrogie. Tu jednak trzeba uważać, bo niskie ceny mogą skutkować kiepskimi rezultatami. Oszczędna piekarnia mogłaby wybrać gadżety reklamowe nawiązujące do oferowanych produktów. Na przykład breloczki w kształcie pączka lub długopisy w kształcie bagietki.
Takie, które będą cyrkulować
Jednym ze sposobów na efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów jest wybór takich gadżetów, które będą przechodziły z rąk do rąk. Rękawiczki w tym przypadku odpadają. Sprawdzić się mogą natomiast najróżniejsze przybory piśmiennicze. W ich przypadku cyrkulacja wynika z naturalnego zachowania ludzi, którzy nie wahają się pożyczać innym posiadanych długopisów czy rozdawania kartek z notesu. Trzeba tylko zadbać, żeby logo lub hasło firmy znajdowało się w odpowiednio wyeksponowanym miejscu.
Takie, które spodobają się właścicielom firmy
To taka kategoria, która najczęściej przynosi najmniejsze efekty na zewnątrz firmy, jest jednak niezwykle efektowna w jej ramach. Chodzi o gadżety reklamowe, które podobają się właścicielowi. Szef wybiera według własnego uznania, gustu, uważania. Nie zwraca uwagi na potrzeby klientów ani na to, jakie będą efekty kupna takich gadżetów. W rezultacie pieniądze zostają wydane, ale poza tym niewiele się dzieje. W ten sposób idea wykorzystywania gadżetów do promocji firmy upada na wiele lat stając się tematem tabu.
Nadesłał:
Hassel Von Hoff
|
Komentarze (0)